Pandemija korona virusa radi nered po cijelome svijetu. Sve veći broj ljudi nalazi se u izolaciji, došli smo do toga da je gotovo svaki kontakt između ljudi nedopušten (da ne kažem zabranjen), obrazovne ustanove su zatvorene, ljudi su prisiljeni boraviti u svojim domovima.

Sve ovo već sada ostavlja ogromne posljedice na ekonomije države svijeta. Do kada će točno ova kriza trajati, zasad se ne zna, nadamo se ne još dugo. Mnogi strahuju kakve bi ona posljedice ostavila na svijet u slučaju da potraje recimo do ljeta.

Ono što je također pod utjecajem svega ovoga što se događa u vezi korona virusa jest i industrija pametnih telefona. Službena predstavljanja novih pametnih telefona se ili događaju putem interneta ili su otkazana na neodređeno vrijeme. Opskrbni lanci, planiranje osmišljavanja novih uređaja te prodaja i svi planovi vezani uz nju znatno su poremećeni.

Ono što sve stručnjake iz polja pametne tehnologije zanima jest kako će točno proizvođači pametnih telefona reagirati na novonastalu situaciju. Pravilna i pravodobna reakcija mogla bi spriječiti eventualne teže posljedice za proizvođače, ali i za tržište, dok bi zakašnjela ili nepostojeća reakcija zasigurno dovela do nesavladivih ili teško savladivih posljedica.

 

Predviđa se da će sve veći broj korisnika početi kupovati cjenovno pristupačnije pametne telefone

Prije nekoliko dana smo već imali prilike čitati o strahovima i crnim predviđanjima američkog proizvođača pametne tehnologije, tvrtke Apple. Tvrtka je jasno i bez ustručavanja izrazila strah: ako se ova kriza nastavi, zbog ekonomske krize koja će se u ovom ili onom obliku dogoditi u mnogim državama svijeta, sve manje ljudi željet će kupiti nove iPhone pametne telefone.

S obzirom na to da znamo koliko jedan novi iPhone, nakon što se pojavi na tržištu košta, Appleov strah je sasvim opravdan. No nije Apple jedini koji strahuje od eventualnog ”siromaštva potencijalnih kupaca”, u vremenu i nakon što kriza završi. Tvrtke kao što su Huawei, Samsung i LG već sada bilježe pad u prodaji svojih pametnih telefona (ovo se pogotovo odnosi na Samsungovu Galaxy S20 seriju).

Druge tvrtke, kao što je na primjer Xiaomi, koje su prošle godine bilježile skok u prodaji, ove godine također bilježe pad. Stručnjaci na sve ovo tvrde kako postoji velika vjerojatnost da će se trend smanjenja kupovine pametnih telefona iz ”premium” klasa nastaviti te da će se sve veći broj potencijalnih kupaca okretati pametnim telefonima srednje i niže klase.

 

Kriza bi mogla biti idealna prilika za neke proizvođače

Sve ovo zajedno nije nužno tako loše. Neki od proizvođača (kao što je tvrtka Apple), ako žele ostati konkurentni, morat će dobro razmisliti o načinu poslovanja. Niža kupovna moć potencijalnih kupaca će, s druge strane, otvoriti vrata proizvođačima pametnih telefona koji se uglavnom usredotočuju na uređaje srednjeg i nižeg razreda.

U slučaju potrebe za novim pametnim telefonom, oni koji budu u tom trenutku imali najbolje u pogledu uloženog i dobivenog, preživjet će i ovu krizu, budući da korisnicima više neće biti toliko važno da njihov uređaj košta 1.000 i više eura, već da im daje optimum uloženog i performansi. Sve u svemu, bit će ovo vrlo zanimljiva godina za proizvođače pametnih telefona.

Piše: I.H.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here