PočetnaOstaloPoslovne vijestiProvjerite da li je vaša tvrtka spremna za udaljeni rad uz pomoć...

Provjerite da li je vaša tvrtka spremna za udaljeni rad uz pomoć jednostavnog šalabahtera od 10 točaka


  • GemBox i TestDome su “100% remote” tvrtke koje nemaju središnji ured, ali u posao su krenule s klasičnim uredom.
  • Njihov osnivač Željko Švedić razvio je jednostavan popis za provjeru koji vam može pomoći da ispitate da li je i vaša tvrtka spremna za zaposlenike koji rade udaljeno
  • O svim ovim uvjetima i specifičnostima Željko je govorio na nedavnom meet-upu, održanom u sklopu serije radionica pod nazivom iPosao iPivo.

Udaljeni rad već je niz godina jedan od trendova u hrvatskim tvrtkama o kojemu se često priča, ali koji u  mnogim slučajevima nikada ne zaživi u praksi. Suprotno iskustvo donose hrvatske tvrtke GemBox, dobavljač softverskih komponenti razvijenih u .NET-u i Javi, i TestDome, on-line sustava za testiranje kandidata za posao, čiji zaposlenici (kako oni smješteni u Hrvatskoj, tako i oni diljem svijeta) ne dolaze u ured nego rade isključivo od doma ili bilo kojeg drugog mjesta koje im odgovara.

Put do ovakvog načina rada nije bio jednostavan i Željku Švediću, osnivaču GemBoxa, trebao je niz godina da ga dovede do razine na kojoj funkcionira besprijekorno. Kasnije je isti način rada primijenjen i u tvrtki TestDome, kojoj je Željko suosnivač, a o svemu tome je govorio na drugom meet-upu iz serije iPosao iPivo.

Vodeći se višegodišnjim iskustvom Željko je razvio popis od deset pitanja za provjeru kroz pomoću kojih lako možete provjeriti da li je vaša tvrtka spremna za udaljeni rad i ako nije, poduzeti potrebne korake da to ispravite.

Deset pitanja glase:

  1. Imate li online softver za upravljanje projektima i da li ga zaposlenici samostalno koriste?
    Vrlo je bitno da svaki zaposlenik može samostalno voditi svoje zadatke u sustavu kao što je Asana, JIRA ili Trello. Korištenje project managera kao osobe koja hoda od jednog zaposlenika do drugog, pita ih što rade i unosi to u sustav je besmisleno i u offline uredima, a kod udaljenog rada nije izvedivo.
  2. Imate li verzioniranje kôda i dokumenata?
    Ako vaši zaposlenici šalju e-mailove s dokumentima „New budget – Final (3).xls“, nemate verzioniranje, nego problem.
  3. Imate li alat za online, asinkrone diskusije?
    Iz niza razloga e-mail nije praktičan alat za komunikaciju na projektima, a česta komunikacija telefonom bez pisanih tragova je još gora. Razgovori uživo jednostavno nisu mogući kada zaposlenici rade udaljeno.
  4. Imate li online wiki koji sadrži upute o načinima rada u tvrtki, vašim procesima i ostalim detaljima?
    Bez ovakvog sustava uvođenje novih zaposlenika u posao pokazat će se iznimno teškim.
  5. Jeste li se riješili pisača, registratora i polica s dokumentima?
    Ma koliko bili ukorijenjeni u uredima, papirnati dokumenti u registratorima neće vam poslužiti ako ih zatrebaju zaposlenici koji ne sjede u uredu.
  6. Da li se tek manji dio informacija u tvrtki prenosi usmeno?
    Usmena komunikacija je problematična jer uključuje ograničeni broj sudionika i nije je moguće pohraniti.
  7. Postoji li mjerenje zaposlenika po učinku?
    Zaposlenike koji rade u prodaji ili proizvodnji lako je mjeriti po učinku, no morate imati sličan sustav razvijen i za ostala radna mjesta jer bez toga nećete znati tko radi, a tko ne.
  8. Možete li detektirati lošeg zaposlenika unutar probnog roka?
    Kada nemate zaposlenika stalno pred očima, teže je ustanoviti kakve su mu performanse. TestDome i GemBox u tu svrhu tijekom probnog roka primjenjuju detaljnije promatranje toga što i koliko zaposleni radi, koje se nakon položenog probnog roka ukida.
  9. Imate li plaće koje su konkurentne iz perspektive ljudi koji rade udaljeno?
    Zaposlenik koji sjedi doma i radi za vas, isto tako može raditi i za bilo koju drugu tvrtku koja omogućuje udaljeni rad.
  10. Da li vam je engleski službeni jezik unutar tvrtke?
    Komunikacija na hrvatskom onemogućit će vam da posegnete za talentima izvan granica.

 

Po Željkovim riječima, većina tvrtki nije spremna za udaljeni rad upravo stoga što se veliki dio komunikacije i vođenja projekata obavlja neformalnim kanalima uz usmenu komunikaciju u koju preostali članovi tima nemaju uvida. U takvom okruženju je teško voditi udaljene zaposlenike i oni ubrzo postanu neinformirani o događanjima u tvrtki. Isto tako, dobar dio tvrtki nema razvijene mehanizme kojima može procijeniti produktivnost zaposlenika, pogotovo onih koji rade udaljeno.

Kako navodi Željko, oko 20 % kandidata koji su prošli testiranje za posao u GemBoxu ili TestDomeu se tijekom probnog razdoblja pokazalo nespremnim za udaljeni način rada.

Cijelo Željkovo predavanje o udaljenom radu slušalo je više od 80 sudionika u HUB385 u Zagrebu, a možete ga pogledati i ovdje:

 

P.R.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular