PočetnaOstaloPoslovne vijestiHrvati dobivaju nove osobne iskaznice: Što sve donosi novi sustav eGrađani?

Hrvati dobivaju nove osobne iskaznice: Što sve donosi novi sustav eGrađani?


Prema dostupnim podacima, Hrvatska je zemlja u kojoj više od 30 posto ljudi radi o javnoj upravi. Nažalost, samo 2/3 zaposlenika ostaje kako bi radili u privatnom sektoru, a svi oni trebaju uzdržavati taj veliki državni aparat (koji bi trebao služiti samo kao potpora građanima, a ne najveći poslovni sektor). Uza sve to, činjenica je da mnogi nisu oduševljeni uslugama javnog sektora i naglašavaju kako birokracija koći razvoj i pojedinaca i firmi. Posljednjih se godina jedan dio državnog novca ulaže u digitalizaciju tog javnog sektora i za sada su vidljivi neki pomaci, nažalost tek maleni.

Iz državnog sektora za razvoj digitalnog društva najavili su kako će se uskoro znatno promijeniti način na koji građani Hrvatske komuniciraju s državnim službama. Kao preduvjet za to najavljena je nova osobna iskaznica, koje će između ostalog biti beskontaktna – što bi trebalo osigurati jednostavniji pristup sustavu eGrađani. Bit će razvijen sustav eGrađani koji će funkcionirati na pametnim telefonima, a upravo bi uz kombinaciju beskontaktne osobne iskaznice i tog novog sustava – rad u eGrađani sustavu trebao postati jednostavniji i opće prihvaćen.

Jedna od novosti koja bi se trebala pojaviti tijekom 2019. godine je ukidanje uplatnica i biljega, koji su prilično iritantna ostavština nekog prošlog doba. Nažalost, biljezi i pristojbe neće biti u potpunosti ukinuti, već će se uvesti sustav ePristojba putem kojeg bi građani mogli uplaćivati sve što trebaju. Također, na šalterima tijela državna uprave pojavit će se POS uređaji koji bi trebali olakšati poslovanje.

Kao jedan od velikih problema digitalizacije ističe se slaba digitalna pismenost građana. Da bi se taj stupanj pismenosti poboljšao bit će uloženo 123 milijuna kuna kako bi se opremili posebni uredi gdje će se ljude učiti korištenju digitalnih sustava. Ipak, oni koji koriste sustav eGrađani upoznati su s time da sustav ima mnogo manjkavosti i radi sporo – pa je potrebna optimizacija i u tom smjeru. Za kraj, kao jedna od budućih nadogradnji servisa eGrađani predlaže se multifunkcionalnost – gdje bi se korisnici putem osobnog identiteta mogli prijavljivati u neke druge servise (ne nužno iz državnog sektora).

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular