PočetnaOstaloPoslovne vijestiHaydn Shaughnessy na WinDays19: Danaơnje poslovanje je prekomplicirano, a inovacije usporene!

Haydn Shaughnessy na WinDays19: DanaĆĄnje poslovanje je prekomplicirano, a inovacije usporene!


  • Raspodjela IT procesa kritični je blokator agilnosti tvrtke; Agilnost na temelju vrijednosti počiva na mikroskaliranju, raznovrsnosti, druĆĄtvenoj interakciji i ekosustavima
  • Pametni direktori raơčlanjuju poslovne procese kako bi dalje rasli, a korporacije počinju razmiĆĄljati poput malih tvrtki
  • Agilnost tvrtke na temelju vrijednosti počiva na mikroskaliranju, raznovrsnosti, druĆĄtvenoj interakciji i ekosustavima

 

ZAGREB, 3. travnja 2019. – Na drugom danu konferencije WinDays19 po prvi su put spojeni smjerovi Business i Technology. Zajednički program za sve sudionike odvio se u sklopu jednog smjera – Digital for Innovation.

Haydn Shaughnessy
Haydn Shaughnessy

Uvodno izlaganje odrĆŸao je Haydn Shaughnessy, ugledni ekonomist, konzultant i autor. Shaughnessy savjetuje tvrtke o izazovima na vodećoj strani poslovne strategije, oslanjajući se na jedinstvena istraĆŸivanja globalnih ekonomskih promjena, poslovnih platformi i poslovnih ekosustava. Shaughnessy ima iskustvo s najvećim organizacijama u globalnim financijama, telekomunikacijama, satelitskim uslugama, ali i dizajniranju softverskih usluga, no otkriva da se najzanimljivije promjene događaju negdje drugdje, ponekad u sjeni velikih organizacija gdje ljudi inoviraju jer moraju ili ĆŸele.

Vrijednost novih arhitektura i infrastrukture – kao ĆĄto je oblak – gubi se zbog tradicionalnog ponaĆĄanja silosa između različitih aspekata poslovanja i IT-a. Iako je raspodjela procesa u IT poslovanju odavno problem, ona je sada kritični blokator agilnosti tvrtke. U svom uvodnom keynote izlaganju, Haydn Shaughnessy pruĆŸio je okvir i tehnike za premoơćivanje podjele, donoĆĄenje istinske agilnosti poduzeću i poboljĆĄanju konkurentnosti u promjenjivoj ekonomiji.

U izlaganju o ekosustavima i poslovanju, Shaughnessy iznosi tezu kako je danaĆĄnje poslovanje prekomplicirano, a lijevak inovacija preplavljen. Zahvaljujući idejama poput minimalnog odrĆŸivog proizvoda (MVP) i „fail fast fail cheap“, Shaughnessy zaključuje kako je u poslu razvijeno sve jače nepovjerenje. Razvijen je trend malog, mikro, mini i besplatnog, generiran niskim cijenama i beskonačnim upravljanjem krajnjim točkama – kao primjer navodi porast u segmentu mikrotransakcija, mikrousluga, miniaplikacija, ali i pojednostavljenja u druĆĄtvenim servisima – Facebook, Twitter, Pinterest. Shaughnessy kaĆŸe kako pametni direktori raơčlanjuju poslovne procese kako bi dalje rasli, a korporacije počinju razmiĆĄljati poput malih tvrtki. Također, kompanije se sve viĆĄe koriste ekosustavima – kao primjer navodi platformu Airbnb, u čijem su ekosustavu nalaze i servisi za čiơćenje ili fotografiranje, agencije za organizaciju događanja, sustavi za najam prostora, financijski servisi i mnogi drugi.

Kao najvaĆŸniji faktor napretka u poslovanju, Shaughnessy vidi vizualizaciju poslovnih procesa unutar kompanije, putem koje se razvija i druĆĄtvena interakcija unutar tvrtke. U vizualizaciji svih aspekta poslovanja Shaughnessy vidi brojne prednosti, a zidovi za inovacije korisnika otvaraju prostor za razgovore o korisnicima te smanjuju količinu otpada koji odlazi u tijek.

Uspjeơnost Tijeka oslanja se na dva jednostavna koncepta – raspodjelu posla i automatizaciju rada. Cilj je izgraditi i rasporediti jedinice rada u dvodnevnim ciklusima. Agilnost na temelju vrijednosti počiva na mikroskaliranju, raznovrsnosti, druơtvenoj interakciji i ekosustavima, zaključuje Shaughnessy.

U mnogim tvrtkama, ozbiljna neučinkovitost prelazi u veće inicijative poput agilne transformacije, a iz vida gubimo probleme koje moramo rijeơiti odmah. Stoga, umjesto agilne transformacije, Shaughnessy preporuča – radije se zapitajte koji je vaơ kontekst.

WD19 konferencija

Davor Aničić iz Styrije odrĆŸao je predavanje o primjeni metoda dubokog učenja u domaćeg digitalnom izdavaĆĄtvu. U to područje, hrvatska podruĆŸnica Styrije uĆĄla je kako bi spriječila da većina novca od digitalnog oglaĆĄavanja zavrĆĄi u rukama nemedijskih tvrtki, kao to je to slučaj u SAD. Jedan od projekata u ovom području bilo je vizualno pretraĆŸivanje, koje je sredinom 2016. godine implementirano na Styrijinom malom oglasniku u Austriji – ĆĄto je predstavljalo prvu primjenu vizualnog pretraĆŸivanja na malim oglasnicima u svijetu. Navedeno pretraĆŸivanje umanjilo je broj klikova potreban za dolazak do prave kategorije, a točnost rezultata 90,2 posto. Drugi projekt koji je Styria razvila uz pomoć 500.000 dolara Googleove stipendije, bavi se Natural Language Processingom koji se koristi na news portalima, a dio tog projekta je i sustav za automatizaciju tagova koji je trenutno u produkciji.

Daria Brashkina
Daria Brashkina

Daria Brashkina iz Microsofta odrĆŸava je predavanje o etičnosti u umjetnoj inteligenciji i predstavila Microsoftova načela za etičku umjetnu inteligenciju. Brashkina ova načeka uspoređuje s Hipokratovom zakletvom koju polaĆŸu liječnici te posebno ističe osjetljive scenarije poput uskraćivanja posljedičnih usluga, rizik od moguće ĆĄtete i udar na ljudska prava.

Robert Preskar
Robert Preskar

Robert Preskar iz tvrtke Rimac automobila odrĆŸao je predavanje o digitalnoj transformaciji u toj tvrtki i promjenama koje su proveli kako bi ubrzali i pojednostavnili razne procese u firmi. Konstantan porast broja zaposlenih prisilio je tvrtku da kreira razne mikroalate odnosno aplikacije koje su pojednostavnile komunikaciju i ubrzali rjeĆĄavanje problema koji se pojavljuju na dnevnoj razini – poput putnih naloga, izrade posjetnica i slično. Jedan od zaključaka tvrtke je da dodatni napor u smjeru boljeg korisničkog iskustva pri izradi mikroaplikacija donosi manju potrebu za edukacijom i olakĆĄava njihovo koriĆĄtenje.

Ilija Brajkovic
Ilija Brajkovic

Ilija Brajković iz agencije Kontra govorio je o automatizaciji poslovanja kao dijelu digitalne transformacije. Naglasak je stavio na automatizaciju marketinga i chatbotove te demonstrirao način na koji jedan web servis koriste za prikupljanje leadova, slanje newslettera i kao alat za prodaju.

Luka Abrus
Luka Abrus

Luka Abrus iz Fivea ispričao je kako su kroz posljednjih nekoliko godina u toj tvrtki uspjeơnost projekata odlučili mjeriti ovisno o tome koliko je pojedina mobilna aplikacija uspjela ispuniti ciljeve svojih klijenata. Takav pristup u većoj mjeri osigurava zadovoljstvo klijenta i u pravilu rezultiraju dugotrajnom suradnjom. Abrus je naveo i neke primjere projekata tvrtke, primjerice, lancu hotelskih brendova Five je sugerirao razvoj chatbota umjesto mobilne igre, zahvaljujući kojem se povećao broj aplikacija za posao, dok su planskim pristupom razvoju mobilne aplikacije za učenje stranih jezika i izmjenom njezinog poslovnog modela u nekoliko godina uspjeli podići njezine prihode za 700 %.

Goran-Kalanj_Serengeti
GoranKalanj, Serengeti

Goran Kalanj iz tvrtke Serengeti u predavanju „Obećaj moguće, isporuči joĆĄ viĆĄe“, predstavio je iskustvo izlaska te tvrtke na strano trĆŸiĆĄte, na kojem su traĆŸili poslove u vrijeme dok nisu imali reference. Kalanj je istaknuo kako je tvrtki u razvoju poslovanja u najvećoj mjeri pomogla upornost i prilagođavanje kupcima. Samir Baručija iz kompanije Signify odrĆŸao je predavanje o Internetu stvari, u kojem je ispričao kako je tvrtka unatoč vodećem poloĆŸaju na trĆŸiĆĄtu odlučila disruptirati svoj biznis ulaganjem u inovacije i promjene kako bi ostala na vrhu. Klijenti kompanije su između ostalog vlade, gradovi, industrija i uredi, a primjer proizvoda pametna rasvjeta koja ĆĄtedi energiju manjom potroĆĄnjom u vrijeme kad su ulice prazne.

Tomislav Car Infinium
Tomislav Car, Infinium

Tomislav Car iz tvrtke Infinum odrĆŸao je predavanju o vlastitom iskustvu s razvojem softverskog proizvoda za trĆŸiĆĄte u usporedbi s radom za klijente. Riječ je o dva različita poslovna modela, pri čemu većina tvrtki preferira razvoj proizvoda za trĆŸiĆĄte zbog niza prednosti i financijskog potencijala, no on donosi tehnički i trĆŸiĆĄni rizik koji nameću pitanja moĆŸe li se ĆŸeljeni proizvod napraviti i koliko korisnika će ga htjeti kupiti. Po Carovom miĆĄljenju, najveće ĆĄanse za uspjeh imaju tvrtke s tehnički sloĆŸenim proizvodom i niskim trĆŸiĆĄnim rizikom. Infinum je navedeni put proĆĄao s alatom Productive koji su prvo razvili za svoje potrebe, a potom ga ponudili i drugim agencijama na globalnom trĆŸiĆĄtu. Cijenu proizvoda odredili su uspoređujući slične proizvode na trĆŸiĆĄtu, podiĆŸući je nakon ovođenja novih mogućnosti.

Ćœeljko Bak iz Infobipa
Ćœeljko Bak iz Infobipa

Ćœeljko Bak iz Infobipa odrĆŸao je predavanje na temu „Ơto CPaaS moĆŸe učiniti za vaĆĄe korisnike“. Bak ustvrđuje kako kupci danas ĆŸele praktičnost, a njihova odanost pripada brendovima koji su je spremni pruĆŸiti. Prema istraĆŸivanju Total Consumer, čak 86% kupaca kaĆŸe da bi platilo viĆĄe za bolje iskustvo korisnika, a 89% odraslih Amerikanaca prebacilo se na konkurenta jer je imalo loĆĄe korisničko iskustvo. U skladu s tim, Bak zaključuje kako CPaaS pruĆŸa gradivne blokove za projektiranje boljeg korisničkog iskustva u komunikaciji. Bak izlaganje zaključuje istraĆŸivanjima analitičkih kuća Gartner i IDC, koja tvrde kako će do 2020. godine, 30% tvrtki primijeniti CPaaS, a CpaaS će u narednih pet godina rasti godiĆĄnjom stopom rasta od 40%.

P.R.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular