Facebook se danas pretvorio u kompaniju koja kopira tuđe uspješne proizvode i integrira ih u svoju društvenu mrežu te je Zuckerberg ‘institucionalizirao kopiranje’. Ovim je riječima najpopularniju mrežu na svijetu napao Fred Wilson, poznati investitor koji, među inim, ima udio i u Twitteru i Foursquareu te je dodao da je “ironično kako je Facebook kopirao opciju (aplikacija Snapchat) koja je specijalno dizajnirana za izbjegavanje korištenja Facebooka”.

Snapchat je aplikacija putem koje korisnici mogu razmjenjivati poruke i fotografije koje nakon određenog vremena nestanu s telefona (na taj se način štiti privatnost, a često se koristi i za slanje fotografija i poruka seksualnog sadržaja), a Facebook je nedavno predstavio Poke, sličnu aplikaciju koja također omogućava razmjenu samouništivih poruka i fotografija. No, s obzirom da se korištenjem Pokea sadržaj pohranjuje na Facebookovim serverima, a problemi ove kompanije s privatnosti dobro su nam svima poznati, mnogim korisnicima puno je draže rješenje koje nema veze se Zuckerbergom i upravo je to neovisnost o Facebooku najveća prednost Snapchata. Iako sadržaj poslan putem Pokea odmah nestane s telefona korisnika, on ostaje još najmanje dva dana pohranjen na serverima Facebooka te mnogi korisnici ne žele da njihove privatne i intimne fotografije i poruke ostanu pohranjene na serverima Zuckerbergove kompanije.

Kopiranje Snapchata samo je još jedan od dokaza da je Facebook u defenzivi i da je ‘uplašen od brzorastućih startupova’, smatraju na Business Insideru.  Dodaju da je Zuckerberga uplašila ovako velika popularnost Snapchata jer, umjesto da korisnici svoje fotografije dijele na Facebooku, oni ih dijele putem konkurentske aplikacije te mnogi smatraju da s Pokeom nije ostvario željeni uspjeh jer se Snapchat i dalje nalazi na listi top 5 najpopularnijih aplikacija u App Storeu, dok je Poke ispao s liste sto najpopularnijih aplikacija čime su korisnici poslali jasnu poruku kako će svoje privatne poruke i fotografije radije razmjenjivati putem Snapchata, nego putem Facebooka, odnosno njihove aplikacije.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here