Svatko koga zanima tehnološka industrija sigurno će se sjetiti vremena kada je Apple glasio kao najinovativnija tvrtka na svijetu. Glasne i premijere proizvoda kao što su prvi iPod, iPhone ili iPad široko su odjeknule širom svijeta, te je Apple itekako imao smisla iznenaditi zajednicu. Primjerice, 1984. godine, kada je na tržište lansiran Macintosh, računalo s „opsežnim“ grafičkim sučeljem, vlasnici istog bili su oduševljeni. Vrijedno je znati da je ideja za takav sustav “posuđena” iz Xerox Palo Alto računala objavljenog 1973. godine, ali tko se toga sjeća?

Najpopularniji i najprodavaniji proizvod u portfoliju Stevea Jobsa nesumnjivo je bio iPhone, koji je doslovno donio jednu revoluciju u industriji mobilnih uređaja. Kad je prvi model najavljen 2007. godine, svi su bili iznenađeni kako je sve to moguće izvesti i to bez fizičke tipkovnice? Srećom, plan je bio 100% uspješan, a danas, 14 godina kasnije, imamo iPhone 12 i na pomolu je trinaesta verzija. Apple trenutno ne zauzima položaj apsolutnog lidera u industriji. Prvi je Samsung s najvećim brojem prodanih pametnih telefona (zauzima 19% tržišta), a slijedi Xiaomi (17%). Apple je u industriji pozicioniran s 14%, iako je ne tako davno dominirao. Međutim, konkurencija je budna i potrebne su neke veće promjene.

Iako bi revolucija koju su mnogi očekivali napokon trebala doći i probuditi pomalo umorno tržište pametnih telefona, div iz Cupertina ne namjerava zaploviti u te vode. Procijenjeni Appleov prihod od tržišta pametnih telefona za prvo tromjesečje 2021. godine iznosi čak 47,6 milijardi dolara. Drugi na listi, Samsung ima “samo” 19,8 milijardi, a treći Oppo – 9,3 milijarde. Ove su brojke vrlo iznenađujuće, jer je Samsung u prvom tromjesečju prodao najviše telefona, ali većinom su to modeli iz nižeg i srednjeg segmenta. Apple, s druge strane, održava cijenu konstantnom. Priznat ćete da je razlika u primanjima doslovno ogromna.

To omogućava Appleu da dosljedno zauzima prvo mjesto među najbogatijim tvrtkama na svijetu s vrijednošću imovine koja prelazi 2 bilijuna dolara (podaci od 15. ožujka 2021.). Godišnji prihodi samo od App Storea ostavljaju golem dojam. Steve Jobs, isprva nerado distribuirajući aplikacije na taj način, napokon je predstavio virtualnu trgovinu za programere softvera i tako promijenio cijeli svijet. Samo u 2020. godini prihodi od prodaje “aplikacija” dosegli su 72 milijarde dolara. To je dvostruko više od Google Playa koji je dosegao nešto više od 36 milijardi dolara. Takvi rezultati za tvrtku nisu iznenađujući, a budući da umorna, ali još uvijek aktivna krava i dalje daje mlijeko, vrijedi li ulagati sredstva i resurse u nešto revolucionarno?

Kao što vidite, u području pametnih telefona nije nužno. IPhone 13 neće se razlikovati ničim posebnim od svojih prethodnika. Naravno, dobit će sljedeću verziju procesora Apple Bionic u verziji A15. Najvažnije promjene odnose se na PRO varijantu koja će napokon imati OLED panel s osvježavanjem od 120 Hz (nazvan Pro Motion). Uz to, Apple će ga opremiti s malo većom baterijom, puno većim okom ultraširokokutne kamere i nešto manjim notchom.

Ljubitelji izgrižene jabuke rekli bi- “konačno”, ali razlike u veličini neće biti osobito velike (a odnose se i na “slabiji” i jeftiniji model). Po uzoru na seriju 12, dobit ćemo kvadratne rubove, ali ovaj put, za tri modela – iPhone 13 (5,4 “i 6,1”), iPhone 13 Pro i iPhone 13 Pro Max. Apple će stoga nastaviti taktiku usvojenu prošle godine, ali uklanjajući iz svoje ponude naziv “Mini”, koji očito nije blagonaklono primljen. IPhone 12 Mini zauzeo je samo 6% svih pametnih telefona u ovoj seriji, a šuškalo se i da će se tvrtka riješiti ovog modela iz svog portfolia.

Očito će se to dogoditi, redoviti iPhone 13 sada će se pojaviti u dvije verzije veličine, od kojih jedna ima dijagonalu iPhonea 12 Mini, koja je samo 5,4 “. Je li ovo dobra odluka? Mišljenja smo da ljude jednostavno odbijaju tako “maleni” telefoni, a moguće je da i naziv pametnog telefona igra važnu ulogu, gdje je u slučaju iPhone 12 Mini, ta riječ “Mini” označavala neke kompromise.

iOS15

Negdje u rujnu, kao i obično, održat će se premijera nove verzije iOS-a s brojem 15. Točne promjene i vijesti možete provjeriti na glavnoj web stranici tvrtke. Za mnoge ljude sinonim pametnog telefona je iPhone, pa nije ni čudo da Apple ne obraća puno pažnje na Android konkurenciju, iako nesumnjivo posuđuje neka rješenja – na primjer widgete. U rukavu ima puno asova, poput nedavno objavljenih laptopova i desktopova s najboljim Apple M1 čipovima. Ne mora mijenjati svoje vodeće proizvode jer će ih ljudi ionako kupiti. Samo u prvom tromjesečju 2021. globalno je prodano čak 354 milijuna pametnih telefona, od čega 59,4 milijuna pripada Appleu.

Stoga, po našem mišljenju, ovdje nije potrebna revolucija. Ne očekujemo nikakve posebne promjene ni u 2022. i na modelima iz serije 14, ali do 2023. Apple bi trebao donijeti, prema glasinama, telefon s uvlačivim ili sklopivim zaslonom.

Piše: Marijan Živković

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here