PočetnaInternetKorisne aplikacijePredstavljen je novi izgled Googleove web tražilice koja je potpomognuta AI-jem! Veliki...

Predstavljen je novi izgled Googleove web tražilice koja je potpomognuta AI-jem! Veliki naglasak je stavljen na pomoć pri kupnji proizvoda.


Microsoft je visoko postavio ljestvicu s uvođenjem AI elemenata koji su postali dio Bing web tražilice te je napravljena njihova integracija u Bing Chat. Nije se trebalo dugo čekati na Googleov odgovor na isto pa smo ovaj tjedan konačno dobili potvrdu novih vijesti. Google je otkrio da će se slične promjene dogoditi s njegovom web tražilicom i da ćemo imati novo iskustvo pretraživanja interneta.

Najtraženiji pojmovi u Hrvatskoj na tražilici Google u 2020. godini

Novi Google Search

Google je tijekom poznatog „Google I/O“ eventa napravio predstavljanje novog izgleda svoje web tražilice. To bi trebalo funkcionirati na isti način kako AI elementi stvaraju odgovore na web pretrage unutar Binga. Odgovori generirani pomoću AI-ja pojavit će se iznad tradicionalnih rezultata u obliku web poveznica nekoliko sekundi nakon učitavanja. Google ovu novu značajku naziva „SGE“ što je skraćeno od „Search Generative Experience“. AI rezultati uključuju poveznice na eksterni umetnuti sadržaj u odgovorima, identično kao i kod Bing Chata.

AI odgovori imaju gumb za moguća pitanja koja se nadovezuju na sadržaj prethodnih odgovora te imaju mogućnost da samostalno postavljaju dodatna pitanja. AI odgovori također će imati drugačiji raspored i prikaz ovisno o kontekstu. Na primjer, ako ste napravili pretragu o određenom dijelu bicikla, kao dio odgovora prikazat će se rezultati koji su bliži postojećim Google Shopping poveznicama. Ovakvi dijelovi odgovora na vaše pitanje zauzet će dosta prostora na stranici te će u mnogim slučajevima naprosto izgurati normalne rezultate na zaslonu.

Kao drugi primjer možemo dati pretragu „vrijeme Zagreb“. Nakon nje će se prikazati rezultati osmodnevne prognoze za područje grada Zagreba i dati detaljne informacije o vremenu za tu lokaciju. S druge strane, pretraga „kako se obući u Zagrebu“ tražit će mnogo dulji odgovor pa će se tu uključiti AI elementi koji će na temelju trenutnih vremenskih okolnosti dati sugestiju kako se obući i pokušati čim detaljnije uputiti korisnike u isto.

 

Traženje proizvoda s mnogo više detalja

Google se u objavi na svojem blogu izrazito fokusirao na objašnjavanje nešto drugačijeg prikaza pretrage kad su u pitanju proizvodi. Naveo je da će korisnici tijekom traženja proizvoda dobiti dodatne informacije o njihovim važnim faktorima koji se mogu razmotriti i biti dio potencijalnih kalkulacija prilikom kupnje. Također će se dobiti detaljni opisi proizvoda koji uključuju relevantne i ažurirane recenzije, rejtinge, cijene i slike.

Novo AI iskustvo kad je u pitanju traženje proizvoda za kupnju temelji se na Googleovom Shopping Graphu koji ima više od 35 milijardi proizvodnih lista. Ovdje se radi o najvećoj bazi podataka o proizvodima na svijetu koja se redovito ažurira zbog neprestanih promjena kod proizvoda, prodavatelja, brendova, recenzija i ponuda. Google navodi kako se svakog sata gotovo 1.8 milijardi proizvodnih lista ažurira na Shopping Graphu kako bi se korisnicima pružili novi i pouzdani rezultati.

google bard

Kada koristiti Google Search, a kada Google Bard?

Google je naveo da će se tradicionalna Google pretraga, koja sada ima i AI elemente, koristiti kako bi se pronašle konkretne informacije.

Bard je chatbot koji ima mogućnost generiranja razgovora nalik onima kod ljudi pa će njegova funkcija biti pružanje kreativne suradnje, a primjeri za to mogu biti utvrđivanje softverskog koda za određeni problem ili osmišljavanje elemenata za fotografije.

Na kraju možemo reći da se kod ove Googleove integracije AI elemenata mogu pojaviti slični problemi koji su primijećeni prilikom Bingovih davanja odgovora. Postoji mogućnost da AI elementi mogu izmisliti odgovore ili interpretirati pitanja na pogrešan način. Google je u nedavnom intervjuu rekao da način funkcioniranja njegovih AI elemenata koji su dio Google Searcha neće imati istu „osobnost“ koju koristi Google Bard, no i dalje nije jasno u čemu je točno razlika.

Također još uvijek ne znamo hoće li se novi redizajn Google Searcha odmah omogućiti svim korisnicima ili će se na početku inzistirati na prijavama na liste čekanja kakve su sada dostupne. Vjerojatno će postojati neka početna testna faza, no sigurni smo da će svi korisnici ubrzo moći isprobati nove AI značajke jer Google već ozbiljno kasni za Microsoftovim Bingom.

Promotivni video novog izgleda Google web tražilice možete pogledati ovdje:

Također je dostupna objava sa službenog Googleovog bloga na kojoj se nalazi poveznica za prijavu na listu čekanja.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular