Voljeli bi upravljati životom drugih ili makar imati mogućnost da nekome govorite što da radi? Tržište aplikacija krajem prošle godine predstavilo je aplikaciju NewNew koja upravo ima takvu namjenu.

Princip na kojem NewNew funkcionira je prilično jednostavan.

Postoji niz osoba poznatih iz javnog života koje su na NewNew aplikaciji otvorile korisnički račun. Ovdje se većinom radi o influencerima koje prati mnoštvo fanova. Kada se dogodi situacija da imaju dvojbu oko nekih uobičajenih navika ili aktivnosti poput odabira filma koji će gledati, odjeće koju će nositi ili što će od hrane naručiti za dostavu, jednostavno o tome pitaju fanove putem video klipa. Najčešće se radi o pitanju na koje su moguća dva odgovora. Fanovi glasaju na provedenoj anketi, a da bi uopće mogli imati tu mogućnost moraju platiti za sudjelovanje.

NewNew app

Povrata novca za uplatu za pristupanje glasanju nema, a postoji mogućnost doplate od 20 dolara i u tom slučaju fanovi mogu influencera ili neku drugu osobu iz javnog života pitati da nešto napravi po njihovom izboru.

Osnivačica NewNew aplikacije Courtne Smith je u intervjuu u New York Timesu rekla kako je njena namjera bila da se nastoji izgraditi „ekonomija brige“ gdje se mogu kupiti životni trenuci drugih kroz koje se nečiji život može kontrolirati.

Slučaj Brandona Wonga, pisca i influencera, predstavlja primjer kako se NewNew aplikacija može koristiti. U jednom navratu Brandon se nije mogao odlučiti koju bi hranu naručio za dostavu pa je na NewNew aplikaciji odlučio pitati svoje fanove da o tome odluče umjesto njega. Oni koji su se htjeli uključiti u rješavanje njegovih nedoumica platili su 5 dolara kako bi glasali u anketi. Rezultati ankete odredili su da Brandon mora naručiti korejsku hranu i tako je napravio.

U toj situaciji Brandon je riješio dilemu i usput zaradio od uplata svojih fanova za glasanje, dok je sama aplikacija uzela svoj dio kroz proviziju po uplati.

NewNew se još nalazi u svojoj beta fazi i pitanje je ako će se uspjeti steći popularnost među korisnicima. Na službenoj stranici aplikacije navodi se kako se radi o „tržištu ljudskih dionica gdje se kupuju udjeli u životima stvarnih ljudi“. Ideja je u neku ruku zanimljiva jer aplikacija dodatno približava fanove sa zanimljivim osobama ili influencerima koje prate, a kontrola odluka nekog drugog na prvi pogled zvuči doista privlačno.

Ovdje se mogu pojaviti i vrlo zanimljive situacije da će pojedini fanovi moći utjecati na izradu nečijeg umjetničkog djela ili čak sudjelovati u mnogim životnim odlukama koje će biti prezentirane u formi jednostavnih anketa.

Zasad je aplikacija NewNew dostupna samo za iOS.

Piše: Ervin Mičetić

1 komentar

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here