PočetnaInternetKorisne aplikacijeBrave Search je nova web tražilica. Rađa li se novo rivalstvo za...

Brave Search je nova web tražilica. Rađa li se novo rivalstvo za Google?


Može li se dogoditi da Google dobije konkurenciju? Ovo pitanje se često postavlja i zasad je to teško očekivati, ali događanja na tržištu idu u vrlo zanimljivom smjeru.

Prije nekoliko dana javnosti se predstavio Brave Search, beta verzija nove web tražilice koja je prema najavama u potpunosti fokusirana na privatnost korisnika. Brave Search izradila je tvrtka Brave Software koju su osnovali Brian Bondy i Brendan Eich, stvaratelj JavaScripta i bivši CEO Mozilla Corporationa.

Brave Software već ima svoj web preglednik, plasiran na tržište prije pet godina, koji je poseban po tome što blokira oglase i već se na mjesečnoj bazi njime služi oko 32 milijuna korisnika.

Predstavljanje nove web tražilice je pokušaj da se Googleu bude konkurencija, ali i najava drugačijeg odnosa prema korisnicima jer Brave Search neće prikazivati oglase i neće monetizirati svoje pretrage. Najava o izostanku oglašavanja zvuči zaista optimistično i postoje neke naznake kako bi Brave Search na drugačiji način uredio pristup tvrtkama koje žele oglašavati, ali i dalje postoji sumnja kako je moguće konkurirati Googleu s isključivanjem mogućnosti velike zarade. Trenutno na tržištu Google drži više od 92 posto svih pretraga, dok na Microsoftov Bing otpada samo 3 posto. Druge web tražilice uglavnom se služe rezultatima Googlea ili Binga i rade njihovo prepakiravanje koje je definirano putem međusobnih sporazuma.

Brave Search nastoji izgraditi svoj nezavisni indeks pretrage interneta čije su zadane postavke da se blokira kod web stranica koje prate nečije ponašanje na internetu, a rezultati pretrage temelje se na „clickstream“ elementu gdje korisnici opskrbljuju Brave Search s podacima o svojim pretragama.

Brave Software je ovakav princip tražilice izgradio iz sustava Tailcat koji je razvila njemačka tvrtka Hubert Burda Media. Njemačku tvrtku je Brave Software nedavno kupio pošto ga je privukao Tailcat sustav koji je dizajniran da donosi rezultate pretrage bez prijave korisničke aktivnosti i bez stvaranja korisničkih profila.

Pitanja privatnosti korisnika su u ovom trenutku dobitna kombinacija na tržištu i čini se da su javno mnijenje, određeni sudski procesi i nove zakonske regulative u raznim državama svijeta otvorili poziciju koju nove tvrtke žele čim prije zgrabiti.

Brave Software nije jedina tvrtka koja želi konkurirati Googleu i mogli smo vidjeti kako je i DuckDuckGo razvio web tražilicu i preglednik za pametne telefone koji su fokusirani na privatnost, a u najavi ima plasiranje desktop verzije web preglednika na tržište.

Google se zasad po pitanju Brave Searcha nije očitovao, no tehnološki div u zadnje vrijeme mnogo radi na problemima privatnosti svojih korisnika.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

1 komentar

  1. Firefox Mozilla ipak ima svojih prednosti nad brave preglednikom, kao prva prednost je što nije napravljena na Google chromium pregledniku, dok brave je.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular