Tražite način kako sigurno i uspješno pohraniti podatke na internetu? Želite svojim pohranjenim podacima pristupati od svuda i bez imalo muke? Zanima vas koji su najbolji cloud servisi i da li ćete morati izdvojiti novac kako biste dobili kvalitetnu uslugu pohrane podataka online?

Cloud servisi posljednjih su 10 godina stekli iznimnu popularnost jer su ljudima omogućili da svojim podacima pristupaju iz bilo kojeg mjesta na svijetu, u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg uređaja – sve što je korisniku potrebno je internet veza. I dok su tada mnogi bili skeptični prema sigurnosti i opsegu korisnika takvih servisa, danas cloud rješenja koristi gotovo svatko od nas.

Zahvaljujući iznimnoj popularnosti, na tržištu se pozicioniralo nekoliko kvalitetnih konkurenta koji korisnicima nude različite pogodnosti pohrane podataka u ‘mrežne diskove’. Zbog toga, mnogi se korisnici često pitaju koji je najbolji cloud servis i kako pronaći idealno rješenje za sebe. Da bismo vam uskratili potragu i istraživanje, danas vam donosimo listu 12 najboljih cloud servisa koji se trenutno nude na tržištu. Neki su besplatni, neki se plaćaju – a o svemu više u nastavku teksta:

 

Google Drive

Google Drive jedan je od najpopularnijih servisa za pohranu podataka na tržištu. Naime, ovaj je cloud servis usko vezan uz sve ostale servise i usluge koje Google nudi, a ono što je iznimno pozitivno u cijeloj priči – treba vam samo Google račun. Novi korisnici na raspolaganje besplatno dobiju 15GB slobodnog prostora potpuno besplatno, u što je uključena i pohrana emailova sa servisa Gmail.


Ovaj servis za pohranu podataka radi i s G Suite alatima, a aplikacija za desktop pomaže vam u sinkronizaciji podataka. Također, na raspolaganju su i aplikacije za Android i iOS korisnike – koje znatno olakšavaju posao upravljanja diskovnim prostorom na internetu. Valja naglasiti i kako Google u svojem portfelju ima i servise za obradu tekstova, izradu prezentacije i tabličnih proračuna – pa i te usluge možete koristiti potpuno besplatno te ih pohranjivati na Google Drive. Što se tiče nadogradnji prostora na disku, moguće je kupiti 100GB za 1.99 dolara mjesečno, dok ćete za 200GB platiti 2.99 dolara. Ako vam treba znatno više prostora, možete nabaviti 2TB za 9.99 dolara mjesečno, odnosno 10TB za 99.99 dolara.

 

dropbox-logotip

Dropbox

Dropbox je bio jedan od prvih servisa koji je pokrenuo popularnost usluge pohrane podataka u oblaku. Zahvaljujući ranom ulasku na tržište ovaj je servis iznimno popularan i mnogi ga koriste, no iza svega stoji i pokriće kvalitetne pohrane podataka na cloud. Korisnik prilikom prijave dobije 2GB prostora, što je značajno manje nego kod Google Drive usluge – no ovdje se prostora na mora dijeliti s nekim drugim servisima (poput Gmaila, ili Google Photos).

Ovaj cloud servis velika nade polaže u jednostavnost i kvalitetnu sinkronizaciju podataka. Također, moguća je korištenje nekih aplikacija trećih strana, što je iznimno korisno prilikom rada u raznim programima. Da bi olakšali sinkronizaciju, korisnici mogu instalirati aplikaciju na svoje Windows, Mac ili Linux računalo, a na raspolaganju imaju i aplikacije za Android, iOS pa čak i Kindle. Početnih besplatnih 2GB prostora moguće je proširiti i besplatno i to na način da pozovete novog prijatelja u Dropbox za što ćete dobiti dodatnih 500MB besplatno po prijatelju. Ako vam treba 1TB prostora za to ćete trebati izdvojiti 10 dolara mjesečno, dok ćete za 19.99 dolara dobiti 2TB. Dropbox nudi i uslugu za poslovne korisnike gdje nudi i neke dodatne elemente, kao i suradnju više korisnika na istom disku. Cijena takvih usluga kreće se od 12.50 dolara mjesečno za 3TB prostora za 3 suradnika, dok ćete za nešto više od 20 dolara dobiti i uslugu neograničenog prostora – no za takve usluge ne bi bilo na odmet kontaktirati Dropbox direktno.

 

Microsoft OneDrive

Korisnicima Windows uređaja biti će ponuđena sjajna mogućnost da se pridruže Microsoft OneDrive usluzi, odnosno kvalitetnom cloud servisu za pohranu podataka koji ima besplatno nudi 5GB prostora. Radi se o online disku koji besplatno nudi duplo više prostora od Dropboxa, ali znatno manje od Google Drive usluge. Ovaj servis pohrane podataka sjajno se integrira s Office alatima, a moguća je i integracija s Outlook servisom. Također, omogućeno je korištenje istog diska od strane više korisnika, što se u nekim trenucima može pokazati kao super rješenje.

U slučaju da se pretplatite na Office 365 vaš će se prostor na disku automatski povećati na 1TB slobodnog prostora. Valja naglasiti kako je ovaj servis moguće koristiti na drugim operativnim sistemima i da nije rezerviran samo za Windows. Ako vam zatreba više prostora za 3 dolara mjesečno možete dobiti dodatnih 50GB, za 1TB izdvojit ćete 8 dolara mjesečno, dok će vas 5TB koštati 11 dolara.

 

pCloud

pCloud je servis za pohranu podataka koji je prije svega jednostavan za upotrebu, a nudi i izvrsnih 10GB besplatnog prostora. Dakako, prostor je moguće povećati bilo plaćanjem, bilo besplatno. Ako želite besplatan dodatni prostor morat ćete pozvati prijatelje da se pridruže servisu za što ćete dobiti dodatnih 1GB prostora po prijatelju. Ako želite kupiti dodatni prostor, za dodatnih 500GB izdvojit ćete 4.99 dolara, dok će vas 2TB mjesečno koštati 9.99 dolara. pCloud nudi aplikacije za jednostavnije upravljane datotekama, a zanimljivo je da se ovaj servis može sjajno koristiti kao mjesto za dijeljenje velikih količina podataka s drugim korisnicima jer nema nikakvih ograničenja u veličini datoteka koje možete dodati.

 

MediaFire

MediaFire je jedan od cloud servisa koji su iznimno dugo na tržištu, a u cijelom tom periodu prikupio je simpatije mnogobrojnih korisnika. Svaki korisnik na početku dobije 10GB slobodnog prostora potpuno besplatno, a taj prostor moguće je besplatno proširiti čak do 50GB. Sučelje MediaFire servisa je iznimno naklonjeno korisnicima, što olakšava dodavanje i dijeljenje datoteka putem ovog servisa. Podatke putem ovog servisa moguće je dijeliti i s ljudima koji nisu korisnici ovog servisa, a na raspolaganju su vam aplikacije za razne operativne sisteme.

 

iDrive

iDrive servis daje vam na raspolaganje samo 2GB besplatnog prostora, što je dakako moguće proširiti plaćanjem naknade – u ovom slučaju na godišnjoj razini. Za razliku od ostalih servisa koji naplaćuju mjesečnu naknadu, na iDrive servisu moguće je proširiti kapacitet na 2TB za 52 dolara godišnje (za privatne korisnike), dok će poslovni korisnici morati platiti nešto skuplju uslugu – 74 dolara za 150GB prostora. iDrive servis nudi pregršt mogućnosti kada su u pitanju mogućnosti dijeljenja sadržaja, a sve je iznimno jednostavno i pristupačno krajnjim korisnicima. Ovaj sustav ima jednu zanimljivu pogodnost – u slučaju da neku datoteku slučajno obrišete s računala ona se neće obrisati i u oblaku, što znači da će vaši podaci ipak biti spašeni od gubitka.

 

Mega

Mega je cloud servis koji svoje nade polaže u iznimnu sigurnost podataka korisnika, što je i iznimno dobar mamac za korisnike koji su zbrinuti da li su njihovi podaci u cloudu sigurni. Uz to što je stupanj sigurnosti na najvišoj razini, Mega se može pohvaliti i iznimno ugodnim i jednostavnim sučeljem za upravljanje podacima, ali i velikodušnom ponudom besplatnom mjesta na disku. Korisnici pametnih telefona na raspolaganju imaju aplikacije koje će im olakšati rukovanje dokumentima putem malih ekrana. Što se tiče besplatnog prostora, Mega vam iznimno velikodušno daje čak 50GB prostora. Ako vam to nije dovoljno za 6 dolara mjesečno možete kupiti 200GB, dok će vas 1TB koštati 12 dolara. Ako vam ni to nije dovoljno možete kupiti 4TB za 23 dolara, dok ćete za 8TB trebati izdvojiti 35 dolara mjesečno.

 

iCloud

iCloud je cloud servis koji je u prvom planu namijenjen korisnicima Apple uređaja. Ipak, u ovom slučaju sustav nije učahure i ograničen samo na korištenje Apple sistema, već se sustavom mogu služiti i primjerice korisnici Windows računala. iCloud korisnicima na raspolaganje daje 5GB besplatnog prostora, no valja naglasiti kako ovaj servis iznimno dobro surađuje se Apple aplikacijama i dio podataka automatski sprema. Ako vam zatreba više od 5GB prostora, za 0.99 dolara mjesečno možete kupiti 50GB, dok ćete za 200GB prostora morati dati 2.99 dolara. U ponudi je i opcija od 2TB koja će vas koštati 9.99 dolara.

 

Box

Box je poznati servis za pohranu podataka online, koji se više fokusirao na poslovni svijet, nego li na privatne korisnike. Ono što je pozitivno kod ovog servisa svakako je suradnja s mnogobrojnim aplikacijama, što vam može znatno olakšati posao pohrane podataka s raznih servisa i usluga. Također, Box se pobrinuo da dodavanjem naprednih mehanizama zaštite osigura iznimno visoku razinu sigurnosti svojih usluga pohrane podataka. Od nedostataka svakako vrijedi izdvojiti podatak da korisnik na raspolaganje dobije samo 250MB besplatnog prostora. To je moguće povećati raznim metodama, a do 10GB prostora možete se doći čak i besplatno. Ako se ipak odlučite za zakup dodatnog prostora pripremite 10 dolara za dodatnih 100GB prostora.

 

SpiderOak

SpiderOak je jedan od onih cloud servisa koji se ne mogu pohvaliti nekim naprednim značajkama, kao ni sustavom sigurnosti – ali i dalje imaju svoje privržene korisnike. Ovaj je servis dostupan za razne platforme i može se koristiti putem Windowsa, Linuxa, Maca, Androida te iOS. Ipak, kod mobilnih sistema postoji ograničenje u kojem nije moguće dodavati i sinkronizirati nove datoteke, već je dopušteno samo čitanje datoteka koje su već na disku. Dakle, SpiderOak prilično je oskudan mogućnostima, a ista je stvar i kod besplatnog prostora. Daju vam 21 dan probnog razdoblja, nakon čega je uslugu potrebno početi plaćati. Za 5 dolara mjesečno dobiti ćete 150GB, za 9 dolara 400GB, a za primjerice 5TB prostora morat ćete izdvojiti 25 dolara mjesečno.

 

Tresorit

Tresorit je cloud servis koji bazu ima u Europi, točnije u Švicarskoj i Mađarskoj. Ovaj servis u fokusu ima poslovne korisnike i svoje je poslovanje u potpunosti podredio tome segmentu tržišta. Iznimno puno truda ulažu u zaštitu podataka i servis garantira enkripciju podataka u oba smjera, što stupanj zaštite podataka čini iznimno kvalitetnim. Korisnici ovaj servis mogu iskušati besplatno u razdoblju od 14 dana, nakon čega moraju zakupiti jednu od opcija koje se nude. Početni paket košta 25 dolara mjesečno i u toj cijeni dobivate 1TB prostora kojeg istovremeno može koristi do 9 korisnika. Zatim je tu opcija za 30 dolara mjesečno za poduzeća gdje radi više od 10 zaposlenika, a ako želite uskladiti rad više od 100 zaposlenika morat ćete kupiti uslugu po cijeni od 34 dolara na više. Još ćemo jednom naglasiti kako se radi o iznimno kvalitetnom i sigurnom cloud servisu koji sve svoje podatke enkriptira i tako poslovanje čini maksimalno sigurnim.

 

Egnyte

Egnyte je još jedan od cloud servisa koji su namijenjeni poslovnim korisnicima, a oslika ovog sustava je što nudi sjajnu integraciju s raznim servisima. Podaci se putem ovog cloud servisa mogu pohranjivati i offline i online, a podržane su doslovce sve vrste datoteka. Putem Egnyte servisa iznimno je jednostavno uspostaviti suradnju više ljudi unutar timova, što je sjajno kada na nekim zadacima imate raspoređene određene timove. Korisnici (poduzeća) koji se odluče na korištenje ovog servisa mogu uzeti 15 dana probnog roka potpuno besplatno. Nakon toga kreće naplata gdje je za 8 dolara moguće dodati jednog korisnika mjesečno. U tom rangu naplate moguće je dodati maksimalno 25 zaposlenika koji će na raspolaganju imati 5TB prostora, a maksimalno od jednom mogu dodavati datoteku od 10GB. Na raspolaganju su i neke naprednije mogućnosti gdje je prostor za pohranu neograničen, a broj korisnika može se penjati i na više od 100 zaposlenika.

 

 

Zaključak

U mnoštvu cloud servisa jako je teško odabrati najbolje rješenje za sebe. Naime, tržište je iznimno bogato ponudama, a svatko bi trebao idealno rješenje birati prema tome koje su njegova želje i potrebe. Kako se može vidjeti u članku iznad, dio servisa nudi nešto više prostora besplatno, dio enkriptira podatke i nudi veću sigurnost, dok su treći naklonjeni tome da osiguravaju iznimno jednostavno rukovanje i sinkronizaciju.

Gore navedeni cloud servisi trenutno su najbolje što tržište nudi i svakako je pametno razmotriti registraciju na jednom od tih servisa. Olakšajte svoj rad, pristupajte svojim dokumentima gdje i kada želite i riješite se potrebe za lokalnim uslugama. Odaberite jedan od cloud servisa i uživajte u radu na daljinu.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here