Jeste li znali da LinkedIn, društvena mreža za spajanje i druženje s profesionalcima, postoji duže nego Facebook, Twitter, Snapchat i Instagram? No, tek sada na vidjelo izlazi koliko je ova mreža važna. Da, znamo da su na Facebooku i Instagramu vaši prijatelji i da su tamo slike vaših putovanja, izlazaka i slično, no to vam neće platiti račune. Dobar posao hoće.

A da biste dobili dobar posao ili barem bili u prilici da se natječete za njega, izuzetno je važno imati dobar LinkedIn profil. Zašto? Dati ćemo vam sedam razloga zašto biste još danas trebali ispolirati vaš CV, odnosno LinkedIn profil, te ćemo vas podsjetiti da gotovo 94 posto recruitera ima svoj LinkedIn profil. Što znači da nove zaposlenike ne traže preko raznih oglasnika, nego preko ove društvene mreže. Dovoljno dobar razlog da budete aktivniji na LinkedInu?

1) LinkedIn ima prilično puno aktivnih poslova

Ako tražite posao, bilo to aktivno ili pasivno, LinkedIn je užasno dobar izvor poslova. Na LinkedInu ćete naći “job board”, odnosno stranicu s poslovima koji bi vam mogli biti zanimljivi. Ako se bavite programiranjem, onda ćete tu naći poslove vezane uz IT. Ako radite u trgovini, vjerojatno ćete vidjeti slične poslove na ovoj stranici. No, isto tako poslove možete pretraživati po lokaciji i nekim ključnim riječima.

Čak i ako niste jako zagrijani za promjenu posla u ovom trenutku, možete si staviti “alarm za poslove”, te ćete dobivati na mail poslove koji se objave na LinkedInu, a oni zadovoljavaju neke vaše kriterije (lokacija i ključne riječi). Tako ćete znati kada neka kompanija traži nove ljude. Čak možete i svoj profil označiti kao da ste otvoreni za nove informacije i ponude, pa će vas i recruiteri moći lakše naći i kontaktirati.

Ako niste zainteresirani za njihove ponude, dovoljno je da s jednim klikom im to i kažete. U svakom slučaju, LinkedIn je odličan izvor za nalazak posla, a mnoge poslove koji se nude na LinkedInu nećete naći ni na raznim oglasnicima koji su donedavno bili glavno mjesto za traženje poslova.

2) Možete izgraditi svoj brand

Kao što i kompanije grade svoj brand, tako i vi kao profesionalac možete izgraditi svoj brand online.

Mnogi se pitaju kako izgraditi svoj osobni brand, kako se istaknuti u svojoj branši i kako ponuditi vještine koje su naplative na tržištu? Postoje dva načina. Prvi i skuplji je napraviti svoju web stranicu na kojoj ćete imati popis vaših vještina, sliku, podatke, formu za kontakt i slično.

Drugi način, i mnogo isplativiji, je urediti malo bolje profil na LinkedInu. Dodajte lijepu profilnu sliku, napišite dobar sažetak o vama, istaknite svoje prednosti, napravite popis vještina koje imate i slično. Uredite profil do zadnjeg detalja. Kada netko pogleda vaš profil na 10-15 sekundi, da odmah dobije dojam tko ste vi i što radite.

 

3) LinkedIn vam može pomoći da bolje rangirate ime na Googleu

U većini slučajeva, ako se “regularnim” putem prijavite na neki natječaj, poslodavac će zaguglati vaše ime. Čak i da se u neku kompaniju javite s emailom, oni će zaguglati vaše ime. To je jednostavno neki prvi korak u checkiranju potencijalnog zaposlenika. Pitanje je što će im Google izbaciti na tražilici. Jeste li ikada probali zaguglati svoje ime? Što će poslodavac prvo vidjeti?

Vaš LinkedIn profil ili Facebook profil? Ako klikne na Facebook profil, ima li tamo materijala koje potencijalni poslodavac ne bi trebao vidjeti?

Zato je LinkedIn jako potreban. Pošto Google zna da je LinkedIn moćna mreža i da ima jako puno korisnika, vaš LinkedIn profil će se često prikazati kao prvi rezultat pretraživanja. To i želite.

Želite da poslodavac pogleda vaš online CV, odnosno LinkedIn profil i da vam “sudi” po njemu, a ne po Facebook slikama.

 

4) Lako je održavati kontakt s ljudima

Sjećate li se onog mladog programera kojeg ste upoznali na konferenciji prije 3 godine? Sjećate li se prijatelja od prijatelja koji je programer i s kojim biste željeli stupiti u kontakt? Vjerojatno je odgovor – “ne sjećam se”.

I umjesto da po mobitelu tražite kontakte i pokušate se sjetiti imena osobe ili pretražujete ladice s vizitkama, mnogo je lakše osobe koje upoznate u stvarnom svijetu, dodati na LinkedInu. Tako možete lako s njima biti u kontaktu, a kada vrijeme bude dobro, možda ćete se i poslovno povezati na nekom projektu.

 

5) Možete istražiti kompaniju i njene zaposlenike

Prijaviti se za posao je lako, posebice preko LinkedIna, no ima mnogo profesionalaca koji ne žele tek tako otići u neku kompaniju. Ne žele otići u kompaniju koja je toksična, u kojoj nema jakih imena od kojih se može učiti i slično. Zato LinkedIn nudi mogućnost da lako istražite kompaniju u koju ćete se potencijalno prijaviti za posao.

LinkedIn kompanijama nudi “page”, odnosno web stranicu koju mogu urediti, dodati podatke o kompaniji, napisati viziju i ciljeve koje imaju … No, isto tako ćete vidjeti koji ljudi rade u toj kompaniji (i naravno imaju LinkedIn profil).

Tako ćete moći dobiti osjećaj kakvi ljudi rade u kompaniji, koje su im vještine, koliko ljudi ima u firmi, koje su im titule itd. S malo istraživanja, puno toga možete saznati. Da ne govorimo da je preko LinkedIna lako kontaktirati ljude i pitati ih pitanja o firmi. Najčešće će vam odgovoriti na poruku.

 

6) Može vam pomoći u otkrivanju novih vijesti iz vaše branše

LinkedIn je društvena mreža. Ova vam nudi da izložite svoj profil/CV javno i da se povežete s ljudima. No, kao i sve druge društvene mreže, LinkedIn je agregator novih vijesti. Ljudi objavljuju vijesti s raznih izvora, a tu su i postovi kompanija, vaših grupa …

Jako je puno izvora s kojih možete dobiti relevantne vijesti, a super je i što s ljudima možete pristojno prokomentirati dotične vijesti. Tko zna – možda vas neki pametni komentar istakne u masi ljudi pa vas recruiteri spaze. Zato pazite što pišete i kako to pišete. LinkedIn nije Facebook.

 

7) Network, network, network

Na kraju dana, LinkedIn je mreža za umrežavanje (engl. networking) s ljudima i to joj je najjača strana. Čak i ako ste introvert koji teško razgovara i prilazi ljudima, LinkedIn je mjesto gdje možete bez srama i bez nekih većih problema “pristupiti” ljudima.

Samo u digitalnom obliku. Lako je poslati poruku, ostaviti komentar, dodati konekciju. S malo dobrih konekcija, otvaraju vam se mnoga vrata.Za kreirati LinkedIn profil potrebno vam je 30 minuta i 0 kuna. Što još čekate?

 

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here