LinkedIn je vjerojatno najbolja društvena mreža na svijetu. Iako vam ova rečenica može zvučati čudno, ovo je jedina mreža koja vam može dati jako puno toga u jako malo vremena. Da, i Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat … imaju svojih prednosti, no naša omiljena mreža je LinkedIn. LinkedIn je vaš online CV koji je dostupan svima na svijetu 24/7/365.

I jedina mreža preko koje možete relativno lako upoznati nove ljude, naći novi posao (op.a. pa čak i nove prijatelje) i nove projekte. Ono što morate vi kao pojedinac napraviti je urediti profil kako ne bi bio tek jedan u masi, poslati nekoliko zahtjeva za spajanje/povezivanje, te se predstaviti u najboljem svjetlu.

Upravo ovim zadnjim ćemo se mi danas baviti. Kako urediti profil da se istaknete u moru ljudi potencijalnim poslodavcima.

Ako nemate LinkedIn, ovo je idealno vrijeme da ga napravite! Nemojte podcjenjivati moć ove društvene mreže.


 

LinkedIn Headline – kako napisati jednu rečenicu koja vas najbolje opisuje?

Svaki profil ima headline, odnosno kratku rečenicu o vama s kojom se vi morate predstaviti ostalima i jedino je ona vidljiva u pretragama. Ovo je ona profesionalna verzija poznate rečenice – “Opišite se u tri riječi”.

Ako ste profesionalna osoba koja ima više vještina i tražite prilike za različite poslove, onda je vrlo važno da ovdje smislite nešto profesionalno, unikatno i “catchy”. Nešto što će zapeti za oko potencijalnim poslodavcima. Problem je što imate svega 120 znakova za tu rečenicu.

linkedin cv

Ako niste nikada razmišljali o ovome, zamislite da je to nešto kao “naslov” knjige koju čitate. Knjiga koju ste počeli čitati vam je sigurno zaokupila pažnju djelomično i zbog naslova. Ista stvar je s LinkedInom. S dobrim headlineom ćete privući poglede, a onda dalje vaš profil/CV govori za sebe. Ono što vam mi savjetujemo je da napišete nešto u stilu:

kompanija za koju radite (ako radite za neku kompaniju) + vaša titula + relevantne ključne riječi (koje vi smatrate važnima) + nešto što će privući ljude (nešto “catchy)”

Ljudi koji najviše iskaču u tražilicama su “stvorili ovu formulu” i ona daje najbolje rezultate. Nemojte samo napisati “Marketing guy”, “Software engineer”, “Accountant” i slično. Budite malo originalniji da netko tko pročita vaš headline zna nešto više o vama.

 

Odbacite predloženi “headline”

Po defaultu, LinkedIn će vam predložiti da u headline upišete naziv radnog mjesta na kojem radite. Iako je to dobro, nije odlično. Nije to ono što želite. Želite da vaša titula bude dio headlinea, ali i više od toga. Znate li koliko na LinkedInu ima “Project managera”? Beskonačno puno.

Ali PM iz Googlea će se sigurno istaknuti sa svojim headlineom jer radi u Googleu i jer će to staviti u svoj opis, odnosno headline. Slična stvar je i s dobrim hrvatskim firmama. Istaknite ime kompanije u kojoj radite i sve ono što smo naveli u prošlom paragrafu.

 

kako napisati cv ua linkedin

 

Koristite ključne riječi

LinkedIn ima jako moćnu pretragu za pronalaženje ljudi na mreži. Pošto LinkedIn ima preko 450 milijuna korisnika, vrlo je bitno koristiti ključne riječi koje i LinkedIn koristi u svojim algoritmima za pretraživanje. Sigurno se želite prvi pojaviti na pretrazi koju je netko napravio, a tiče se vaše struke.

Da biste to uspjeli, morat ćete malo dublje kopati po LinkedInu i Internetu, te pregledati profile ljudi koji iskaču među prvima na tražilici.

Ono što vam mi možemo savjetovati je da napišete u opis ključne riječi koje se tiču vaše struke. Ako se bavite marketingom, nije dovoljno napisati samo “marketing”. Ako napišete “growth hacking” velika je šansa da ste bolji od 50 posto drugih koji spadaju u tu istu kategoriju. Ako napišete digitalni marketing, social media, SEO i slične ključne riječi, velika je šansa da ćete često iskočiti na tražilici.

Naravno, nemojte samo nabacati ključne riječi, nego napišite ono što ste radili. Mnogi misle da se to “podrazumijeva” i ne napišu i onda se čude kako im se profil ne prikazuje na pretragama. Samo za usporedbu, autor ovog teksta je prošli mjesec iskočio u 459 pretraga koje su ljudi iz Hrvatske, ali i svijeta, radili. Sve to zahvaljujući popunjenom profilu i kontaktima na ovoj mreži.

 

Dodajte jednu moćnu rečenicu

Napisali ste headline i jasno je što ste vi, što radite i čime se bavite. Sad dodajte rečenicu da ljudi znaju kako radite. Morate imati jednu rečenicu u kojoj ćete objasniti na čemu je vaš fokus, što vaš posao čini posebnim, koja je vaša “dodatna vrijednost”, možete li raditi u kompaniji koja ima milijune na računu …

Iskoristite LinkedIn da se prikažete u najboljem svjetlu. Ako je vama neugodno to napisati, vjerujte nam da milijunima drugih nije. I zbog toga ćete vi biti lošije rangirani u pretragama nego oni. Napišite istinu o sebi, ma kakva ona bila.

Nemojte zbog straha ili srama nešto ne napisati jer vas to može koštati neke dobre konekcije, neke dobre ponude, nekog dobrog klijenta …

 

Druge stvari za pripaziti

Nadalje, ostatak profila ispunite sa što više kvalitetnih informacija. Napišite poslove koje ste radili. Napišite što ste tamo naučili, koja je bila vaša uloga, što ste vi donijeli toj kompaniji. Neka tih par rečenica o svakom vašem poslu budu jasne i samo-objašnjavajuće. Da netko tko pročita i pregleda vaš profil zna vaš put kojim ste došli do tuda gdje ste sada i kuda idete.

 

linkedin hrvatska

Prodajte se na najbolji mogući način, ali ipak izbjegavajte preveliko hvaljenje i bahaćenje. To je nešto što može ponekad biti dobro, ali najčešće daje kontra efekt. Ako ste odlična osoba u marketingu, napišite da smatrate da ste vrlo dobri. Nemojte napisati da ste najbolja osoba na svijetu.

Nažalost, mnogo je i takvih profila na LinkedInu. Sve vrvi od riječi “top-performing”, “superior”, “expert”, “winning” i slično. Malo vjerojatno da je to tako. Isprika ako ste stvarno top preforming sofware engineer na svijetu.

Pogledajte samo profile ljudi koji rade u JP Morganu, Googleu, Jane Streetu … oni se ne hvale, ali imaju kvalitetne profile koji privlače pozornost.

 

Dajte si vremena

LinkedIn ima jako puno alata koji vam mogu pomoći da “isplivate” na ovoj mreži. Ima puno alata da se spojite s kvalitetnim ljudima, da ih upoznate, da dobijete priliku za posao koji inače niste ni sanjali, da privučete potencijalne poslodavce ali i klijente ako dajete usluge.

Ali to zahtjeva određeno vrijeme i trud. Pošaljite ljudima poruke, pitajte ih, pogledajte što se nudi, dajte kvalitetan komentar na neku raspravu. Sve se to broji i time ste korak ili dva bliže novim prilikama.

 

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here