Instagram je trenutno jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu. Iako Facebook suvereno drži prvo mjesto na ljestvici popularnosti, nekako se u zadnje vrijeme stječe dojam da je zapravo Instagram trenutno u najviše u trendu. Broj korisnika Instagrama rapidno raste kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Podaci pokazuju da je prije 3 godine u Hrvatskoj bilo manje od 200.000 korisnika Instagrama, da bi ove godine taj broj narastao na gotovo 1 milijun korisnika. Dakle, Instagram je definitivno u trendu i sve je više korisnika aktivno na toj mreži namijenjenoj dijeljenju fotografija i video zapisa.

 

Instagram omiljeni alat promocije za sve više brendova

Veliki rast broja korisnika, privukao je mnogobrojne brendove koji sada žele svoju promociju vršiti upravo putem Instagrama. Svemu u prilog ide i nimalo blagonaklona situacija s Facebookom, koji sve više reže prirodni doseg objava i tako smanjuje mogućnost jeftine promocije brendovima. Oglašavanje na Facebooku postaje sve skuplje i sasvim je logičan preljev oglašivača na neku drugu platformu – u ovom slučaju Instagram.

Zanimljivo je vidjeti kako na Instagramu postoji nekoliko različitih vrsta promocije. Svaki brend za sebe odabire optimalan izbor, te tako postiže super rezultate uz minimalna novčana ulaganja. Uz plaćeno oglašavanje putem standardnih objava na Instagramu, sve je popularnije i oglašavanje putem Instagram Priča. No, raste i broj angažmana raznih Instagram influencera, odnosno korisnika s velikim brojem followera koji zatim oglašavaju brendove putem svojih kreativnih objava.

Bez obzira na sve, činjenica je da mnoštvo brendova na Instagram ulaže sve više novca svojih promotivnih aktivnosti. Ta situacija pogoduje i marketinškim stručnjacima koji Instagram nude kao super platformu gdje se uz mala ulaganja mogu dobiti veliki rezultati. Ipak, Instagram je specifična platforma i kao takva zadaje nekoliko problema svima koji se žele tamo oglašavati.

Zašto je Instagram specifična platforma?

Instagram je društvena mreža koja je nastala prije nekoliko godina, a koja je gotovo u potpunosti usmjerena na objavu fotografija. Porastom broja pametnih telefona sa super kamerom, korisnici su počeli sve više fotografirati. Upravo u tom trenutku ekipa koja je stvorila Instagram plasirala je na tržište aplikaciju koja će služiti objavi fotografija i to se kasnije pokazalo kao pun pogodak.

Iako je Instagram izravan konkurent Facebook, važno je spomenuti kako je Facebook zapravo vlasnik Instagrama. Prije nekoliko godina Zuckerberg je sa svojim timom odlučio dovesti Instagram pod okrilje Facebooka i to se vrlo brzo pokazalo kao savršen potez. Zbog te veze Instagrama i Facebooka danas je malo otežano plasirati oglase na Instagramu, jer je Facebook odlučio kako je potrebna veza između te dvije društvene mreže.

Instagram je društvena mreža sklona čestim velikim promjenama. Mislioci kažu kako je promjena i prilagođavanje primjenama ključ uspjeha, a ako je tome tako Instagram u tom segmentu briljira. Nadogradnje koje se događaja uvelike mijenjaju koncept ove društvene mreže, a najbolji primjer definitivno je uvođenje Instagram priča, koje su danas čak i popularnije od samih objava na Instagramu. Veliki broj korisnika prije nego pregleda standardne objave ide upravo pregledati Instagram priče ljudi koje slijedi.

Za one koji prate razvoj situacije, može se reći kako Instagram služi Facebooku kao eksperimentalna platforma na kojoj može testirati opcije prije nego krene s njima na implementaciju na najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu. No, te se promjene i eksperimenti često pokažu kao puno pogodak i zbog toga je danas Instagram itekako popularan u svijetu.

 

Problem zakazivanja budućih objava

Brendovi i marketing stručnjaci navikli su koristiti opciju zakazivanja novih objava. Naime, jednom mjesečno ili tjedno radi se plan objava, pripreme se objave i zakažu se za automatsku objavu u nekom narednom periodu. I dok dio društvenih mreža taj postupak ima elegantno riješen unutar same aplikacije, s Instagramom je situacija nešto drugačija.

Instagram ne dopušta zakazivanje budućih objava, što dodatno komplicira stvar stručnjacima za digitalni marketing. Zbog toga, primorani su na korištenje nekih vanjskih aplikacija, kako bi ipak mogli zakazivati objave i tako sebi olakšali posao, ali ujedno i podigli kvalitetu samih objava.

Za zakazivanje objava na Instagramu postoji nekoliko kvalitetnih aplikacija, a te se aplikacije ujedno mogu koristiti i za zakazivanje objava na drugim društvenim mrežama. Ipak, da bi se ove aplikacije mogle koristiti u svrhu objava na Instagramu, potrebno je poduzeti neke predradnje.

 

Kako omogućiti zakazivanje novih objava na Instagramu?

Da biste mogli povezati vanjske aplikacije za zakazivanje objava s Instagramom, potrebno je na Instagramu uključiti Business profil. Nije to ništa posebno i mnogi privatni korisnici imaju uključenu takvu vrstu profila jer omogućuje dodatni uvid u statistiku i olakšava praćenje razvoja profila. Ako niste sigurni što je to business profil, onda ste trenutno vrlo vjerojatno u modu privatnog profila.

U Instagram postavkama potrebno je naći opciju Prebaci na business profil. Klikom na to, Instagram započne proces prebacivanja na taj poslovni profil. Prilikom prebacivanja, Instagram će od vas zatražiti da poslovni profil povežete s relevantnom Facebook stranicom. Dakle, morate ili stvoriti novu Facebook stranicu ili iskoristiti postojeću stranicu (što je u bilo koje slučaju pomalo nespretno i suvišno). Potrebno je pripaziti na to da Facebook stranice ima neke veze s profilom s kojim je želite povezati, jer postoji mogućnost da se dio postavki sa stranice preslika na Instagram poslovni profil. Mala napomena, ako to poželite, kasnije se možete ponovno prebaciti na privati profil, ali isto tako i na business profil.

Ovim prelaskom na business profil osigurali smo mogućnost korištenja trećih aplikacija koje će omogućiti zakazivanje budućih objava. Aplikacije koje ćemo navesti u nastavku svakako nisu jedine koje služe toj svrsi, ali možemo reći kako su najpopularnije. Nažalost, sve te aplikacije imaju svoje nedostatke i morate biti svjesni činjenice da postavljanje objava putem tih aplikacije neće omogućavati neke napredne funkcije Instagrama – označavanje ljudi u objavi, objavu video zapisa, itd. Slijedi popis najpopularnijih aplikacija za zakazivanje objava na Instagramu:

Later

Later je vrlo zanimljiva i zahvalna aplikacija koje omogućava direktno objavljivanje postova na Instagram. No, uz Instagram, putem ove aplikacije moguće je objavljivati i postove na Facebook, Twitter, ali i Pinterest. Vrlo jednostavno možete kreirati račun na Later-u putem kojeg se kasnije možete povezati s društvenim mrežama i tako raditi objave na istima.

Aplikacija Later izgleda lijepo i korisnicima pruža pregršt mogućnosti. Sastoji se od kalendara u kojem se može vidjeti kada je koja objava zakazana i gdje će se i kako objaviti. Zatim, tu je i knjižnica medijskih datoteka u koju korisnik može spremiti fotografije i ostale materijale koje planira objaviti u nekom narednom periodu. U samoj aplikaciji nalazi se još nekoliko korisnih funkcionalnosti, a među njima svakako vrijedi izdvojiti alat koji služi za pregledavanje statistike pojedinih objava, što znatno olakšava rad marketinškim stručnjacima, ali i osobama koje koriste Later kako bi podigle svjesnost o nekom brendu.

Zakazivanje objava na Instagram, putem Latera, sasvim je jednostavno. Dovoljno je da željenu objavu (fotografiju) samo dovučete u kalendar u vrijeme kada je želite objaviti. Nakon toga potrebno je podesiti još nekoliko parametra, no u končanici objava je zakazana za javno objavljivanje. Vrlo jednostavno, efikasno i svrsishodno.

Buffer

Buffer je jedan od najpopularnijih servisa za zakazivanje objava za društvene mreže, a među ostalim korisnicima dopušta i objavljivanje postova na Instagram. Uz Instagram, Buffer nudi i mogućnost objave na sljedeće društvene mreže: Facebook (na profil, na stranicu, u grupu), Twitter, LinkedIn (na profil, na stranicu), Google + (na stranicu, na profil) te na Pinterest. Dakle, putem ovog alata moguće je pripremati objave za gotovo sve najpopularnije društvene mreže.

Moguće je upravljati s do 10 objava za 3 računa na društvenim mrežama, što je u potpunosti besplatno. No, ako želite više objava i mogućnosti, morati ćete zakupiti dodatni paket, među kojima onaj najjeftiniji košta 15 dolara mjesečno.

Povezivanja Buffer servisa na Instagram je sasvim jednostavno i može se odraditi s nekoliko klikova. Jednom kada povežete Instagram na Buffer biti ćete u mogućnosti objavljivati fotografije s opisom bilo direktno, bilo zakazati za neki drugi datum i vrijeme. Jednom zakazani postovi na Instagram će se objavljivati automatski, odnosno neće više biti potrebno raditi potvrdu objave, a također vas ni Buffer neće naknadno uznemiravati upozorenjima na vaš pametni telefon. Dakle, sve je vrlo jednostavno i brzo te nije slučajno da mnogi Buffer smatraju najboljim servisom u tu svrhu.

Hootsuite

Hootsuite također pripada u grupu popularnih alata za zakazivanje objava na društvene mreže, a uz Instagram, podržava planiranje i pripremanje objava za Facebook (profile, stranice, grupe), Twitter, LinkedIn (profile i stranice) te Google+ (profile i stranice). Kao i kod prije navedenih alata, povezivanje između Hootsuite aplikacije i Instagrama je vrlo jednostavno. Jednom kada ste povezani otvara vam se mnoštvo mogućnosti, a objave koje želite objaviti možete objaviti direktno ili zakazati objavu za neki drugi period.

Servis Hootsuite korisniku dopušta upravljanje trima računima na društvenim mrežama istovremeno, a sveukupno je moguće zakazati čak 30 postova odjednom. Ovaj osnovni paket dolazi besplatno, a moguće je zakupiti i dodatne mogućnosti te sebi još više olakšati upravljanje sadržajem na društvenim mrežama. Dodatni set mogućnosti u svojoj najjeftinijoj varijanti košta 19 dolara mjesečno.

Zoho Social

Zoho je jedan vrlo zanimljiv servis za koji možemo reći da se natječe s Google servisima. Iako puno manje poznat od popularnih Google aplikacija, ovaj servis nudi razne alate za uređivanje teksta, fotografija, pravljenje prezentacija i još mnogo toga. U čitavom spektru aplikacija možemo pronaći i aplikaciju Zoho Social koja je namijenjena upravljanju sadržajem na društvenim mrežama. Konkretno, Zoho Social omogućava vam da zakazujete unaprijed sadržaj za Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn i Google+.

Osnovni paket Zoho Social aplikacije nudi upravljanje sadržajem jednog brenda na svim prije spomenutim društvenim mrežama. No, ako u tim želite dodati više ljudi ili uključiti više brendova to ćete morati dodatno platiti. Napredni set mogućnosti stajat će vas najmanje 10 dolara mjesečno, koliko iznosi cijena za osnovni dodatni paket. Upravljanje Instagramom i objavu sadržaja možete pokrenuti na način da kliknete na opciju Set Up Direct Publishing, što će vam omogućiti i direktnu objavu sadržaja na tu društvenu mrežu.

Sendible

Sendible je alat, odnosno servis koji može ponuditi i nešto više od prethodno navedenih. Naime, pomoću ovog servisa moguće je zakazivati objave ne samo na društvenim mrežama, već i na razno raznim drugim platformama koje služe primjerice za blogiranje. Puno je dodatnih mreža, među kojima vrijedi istaknuti: YouTube, Blogger, Tumblr, Google My Business, itd. Sa svojim širokim spektrom mogućnosti objava, Sendible je platforma koju će mnogi zavoljeti.

Povezivanje Sendible servisa i Instagrama je jednostavno i s time ne biste trebali imati nikakvih problema. No, problem će vam možda predstavljati činjenica da ovaj servis nije besplatan i da ćete za njegovo korištenje morati izdvojiti malo veću svotu novca. Primjerice, osnovni Sendible paket košta 29 dolara mjesečno, a korisniku omogućava da koristi 4 profila na društvenim mrežama i 12 servisa. Primjerice, ako objavljujete na Twitter, pratite popularnost hashtaga na Twitteru, objavljujete na Instagram i objavljujete na Facebook – to znači da koristiti 4 usluge i 3 različite društvene mreže. Sve ovo ulazi u osnovni paket usluga, a taj je paket moguće i proširiti što se dakako dodatno naplaćuje.

Zaključak

Instagram nikada nije bio popularniji i statistike to neumoljivo prikazuju. Ako želite biti na trendovskom mjestu gdje se okuplja ekipa, vrijeme je da se pridružite Instagramu. Ova sjajna društvena mreže doživjela je mnogo preinaka tijekom svoje povijesti (koja nije dugačka). Iako je osnovni dizajn ostao gotovo netaknut, mreža je dobila puno novih mogućnosti, koje su ubrzo postale popularne.

Ako želite na kvalitetan način upravljati promotivnim aktivnostima svojeg brenda, naša je preporuka da isprobate neki od gore navedenih alata. Zahvaljujući svojim mogućnostima ovi će vam alati osigurati jednostavno planiranje i zakazivanje objava na društvenim mrežama, što će vam uštedjeti vrijeme, ali i novac. Naime, više nećete morati svakodnevno boraviti na Instagramu kako biste objavili novi post, već će biti dovoljno da jednom tjedno (ili mjesečno) sjednete za računalo i pripremite sve materijale koje želite objaviti u narednom periodu.

Gore spomenuti alati pouzdani su i provjereni od strane desetaka tisuća korisnika. Njihova popularnost jasno ukazuje na to kako su korisnici vrlo zadovoljni korištenjem tih servisa za zakazivanje objava na društvenim mrežama. Dakle, svaka daljnja preporuka je suvišna. Iskušajte mogućnosti navedenih servisa i sami procijenite koji vam najviše odgovara.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here