Ljudi već godinama govore da će Twitter otići u ropotarnicu povijesti. Prije par godina, Twitter je imao preko 300 milijuna aktivnih korisnika, no ta brojka je nekako stajala na mjestu, dok su Facebook, Instagram, Snapchat rasli. Ljudi su mislili da je Twitter neka bezvezna platforma za micro-blogging koja je u svom vrhuncu i koja kreće u svoj konačni pad.

No, pričekajte sekundu. Godinama kasnije – tj. danas – Twitter i dalje ima oko 300+ milijuna aktivnih korisnika, zarada im raste i platforma još uvijek nije “mrtva”. Kako je to moguće? Lijepo – Twitter je odlična platforma, no postoje 4 razloga zašto ljudi smatraju da će platforma umrijeti, prije ili poslije.

1) Limitacija
Jedna od originalnih ideja koje je Twitter imao i po kojoj je bio specifičan je mogućnost da dijelite statuse do maksimalno 140 znakova. I sada taj limit postoji, no lakše je dijeliti slike, videe, ankete i druge ne-tekstualne informacije. Ipak, korištenje Twittera je prilično jednostavno kao i prije. Slike i videe možete samo drag’n’dropati u status, napisati što želite, postaviti par hashtagova i to je to. U usporedbi s Facebookom čiji status može biti dugačak preko 60.000 znakova, ovo je velika limitacija. Mi ju ne smatramo limitacijom kao takvom, to je jednostavno takav feature. Twitter s razlogom nije Facebook i obrnuto!

2) Nedostatak inovacija
Generalno gledano, Twitter se nije puno promijenio tijekom svih ovih godina. S vremena na vrijeme su došli neke nove mogućnosti, dijeljenje sadržaja je postalo fleksibilnije, ali ne dovoljno. Opet, u usporedbi s Facebookom koju mnogi rade, može se vidjeti da Twitter sporo napreduje. Dok se Facebookov algoritam za prikaz vijesti na feedu mijenja svake godine, Twitter to ne radi prečesto iako postoje neke promijene kada gledamo Twitter prije i Twitter danas.

Twitter je s godinama postao fleksibilniji, ali i dalje ima određenih problema

3) Zastarjelost
Twitterova platforma, polako ali sigurno, već graniči sa zastarjelom tehnologijom i načinom rada. Ovakva komunikacija i kratke pisane poruke su bile inovativne prije 7-10 godina kad su pametni telefoni bili u povojima, ali danas postoje mnogo lakši i brži načini za komunikaciju. Bez obzira da li želite doprijeti do jedne osobe ili grupe ljudi.

4) Spam i botovi
Nije tajna da Twitter ima velikih problema sa spamom, botovima i nekim vrstama online zlostavljanja. To je nešto što postoji od početka platforme i što neće nestati preko noći. Twitter je uspio napraviti određene mehanizme koji su prepoznavali spamove, te su bannali one koje su ih dijelili, no to nije dosta. Previše je botova, spamova, previše je govora mrženje i tako dalje. Nažalost, ne nadzire se svjetlo na kraju tunela po ovom pitanju, a mislimo da se i Twitter s time pomirio iako ponekad mijenjaju EULA-u i kažnjavaju korisnike, no to je premalo i presporo.

 

Kako onda Twitter ipak živi?

Twitter je fenomen – ima solidnu i čvrstu bazu korisnika koja vjerojatno neće mnogo rasti, no oni koji ga koriste će ga i dalje koristiti.
Prihodi kompanije rastu (posebice u sektoru oglašavanja), tako da platforma kao takva nije ugrožena.

Nadalje, platforma je “čista”, brza i dijele se “siroveinformacije. Tko voli tu jednosmjernu komunikaciju (vi nekog možete pratiti, a on vas ne mora i obrnuto), brzinu, hrpu korisnih linkova i informacija, njemu je Twitter odlična platforma.
Sve u svemu, čini nam se da ćemo još neko vrijeme slušati priče o tome kako će Twitter umrijeti. MI bismo ipak rekli da će im ovo biti najbolja godina do sada.

 

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here