PočetnaInternetDruštvene mrežeJesmo li svjedoci kraja dominacije velikog Facebooka?

Jesmo li svjedoci kraja dominacije velikog Facebooka?


Afera o prikupljanju i prodaji tajnih podataka korisnika, koja se ovih dana pojavila u Facebooku, zauzima sve veće razmjere. Facebook je izgubio veliki novac zbog ove afere, a čelni čovjek Mark Zuckerberg napokon je odlučio stati pred javnost i objasniti o čemu se radi. Pokušaj je to da zaustavi pad vrijednosti dionica Facebooka, ali i da zaustavi odljev korisnika i oglašivača, koji su sve nezadovoljniji funkcioniranjem Facebooka.

Od ponedjeljka do četvrtka, Facebook je na vrijednosti dionica izgubio ogromnih 50 milijardi dolara. Zanimljivo, to je približno jednaka cifra godišnjem BDP-u Hrvatske. To jasno dočarava koliku moć imaju mediji, odnosno koliko jedna afera može nanijeti štete nekoj društvenoj mreži ili servisu.

Činjenica da je to tržište izrazito krhko jasno pokazuje koliko moraju truda velike kompanije uložiti u što kvalitetniju zaštitu podataka, ali i funkcioniranje same platforme. Jedna ozbiljnija greška i već zapadnu u velike probleme – dokazao je to prošlih tjedana Snapchat (kojeg su napustile neke velike zvijezde), a ovog tjedna Facebook (kojeg napuštaju i korisnici i oglašivači).

Kada malo bolje razmislimo, upravo su oglašivači ti koji imaju najviše koristi od prikupljanja razno raznih podataka korisnika. Naime, zahvaljujući kvalitetnoj bazi korisnika, oglašivači mogu vrlo detaljno odrediti svoju ciljanu publiku i toj publici ponuditi vrlo personalizirani oglas. Dakle, iako prikupljanje podataka ide isključivo u njihovu korist, oni sada ‘bježe’ od Facebooka i žele se ograditi od cijele priče.

Zanimljivo je kako je i sam Zuckerberg prokomentirao ovu aferu. Naime, on je rekao kako su podaci poslani spornoj tvrtki, ali je ona obećala da će te podatke izbrisati te je on smatrao da je tvrtka to i učinila. No, tvrtka to nije učinila i sada Facebook sebe pokušava prikazati kao određenu žrtvu prevare.

No, to im neće poći za rukom jer mediji su osvijestili javnost što i kako se radi s podacima korisnika. I dok Facebook pokušava sanirati štetu, odljev korisnika i oglašivača nastavlja se i dalje pa se mnogi s pravom pitanju – da li je ovo početak kraja dominacije najveće društvene mreže na svijetu?

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular