Instagram je podijelio nove detalje o tome kako njihova aplikacija koristi strojno učenje za prikazivanje sadržaja za korisnike, naglašavajući da se prilikom davanja preporuka usredotočuje na pronalaženje računa za koje misli da će ljudi uživati, a ne na pojedinačne postove.

Identificiraju račune koji su slični jedni drugima prilagođavajući uobičajenu metodu strojnog učenja poznatu kao „ugrađivanje riječi“.

Sustavi za ugradnju riječi proučavaju redoslijed pojavljivanja riječi u tekstu kako bi izmjerili koliko su povezani. Tako bi, na primjer, sustav za ugradnju riječi primijetio da se riječ „vatra“ često pojavljuje pored riječi „alarm“ ili „kamion“, ali rjeđe pored riječi „pelikan“ ili „sendvič“. Instagram koristi slične postupke za utvrđivanje međusobne povezanosti bilo koja dva računa.

Da bi dao svoje preporuke, sustav za istraživanje započinje gledanjem „matičnih računa“, to su računi s kojima su korisnici u prošlosti komunicirali sviđajući ili spremajući svoj sadržaj. Identificira račune slične ovima i od ih odabire 500. Ti se kandidati filtriraju radi uklanjanja neželjene pošte i dezinformacija, preostali se postovi rangiraju na temelju vjerojatnosti da će korisnik komunicirati sa svakim od njih. Na kraju, prvih 25 postova se šalje na prvu stranicu korisničke kartice „Istraživanje“.

Ovdje treba napomenuti nekoliko stvari. Prvo, Instagram nije posve transparentan u pogledu svog postupka uvođenja strojnog učenja. Nema detalja o tome koji se signali koriste za prepoznavanje neželjene pošte ili dezinformacija, a nije previše iznenađujuće s obzirom na to da bi objašnjenje ovoga pomoglo pojedincima koji žele širiti ovu vrstu sadržaja. Instagram je također nejasan oko toga do koje granice je strojno učenje uključeno u filtriranje neželjenog ili neprikladnog sadržaja, što je ključni detalj s obzirom na to da Facebook često „AI“ predstavlja kao „čarobni metak“ za umjerenost (dok se stručnjaci ne slažu).

Uzmimo za primjer sadržaj protiv cijepljenja. Instagram se bacio na posao ali više-manje ručno. Blokiraju hashtagove koji sadrže, kako oni kažu, povjerljivo lažne informacije. Oslanjaju se na zdravstvene agencije poput Svjetske zdravstvene organizacije da označe neistinite objave koje se nakon toga brišu.

Hoće li „AI“ biti koristan? Nije posve jasno, ali Instagramov programski inženjer Ivan Medvedev kaže da tvrtka radi na tome.

Piše: A.M.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here