PočetnaInternetDruštvene mrežeGasi li se TikTok u SAD-u i koja američka kompanija želi kupiti...

Gasi li se TikTok u SAD-u i koja američka kompanija želi kupiti TikTok?!


Kakva budućnost očekuje TikTok nakon nedavnih težnji SAD-a o zabrani poslovanja te društvene mreže? Razmišlja li zaista TikTok o prodaji svojeg udjela u SAD-u i tko su zainteresirani kupci? Kakve će funkcionalnosti dobiti TikTok u budućnosti i hoće li se usporiti rast te društvene mreže?

TikTok trenutno je jedna od najpopularnijih društvenih mreža u svijetu. Milijuni korisnika diljem svijeta svakog dana objavljuju kreativne i zabavne video materijale koji uveseljavaju mase. Iako se ne može pohvaliti bogatom poviješću, TikTok se može pohvaliti ekstremno brzim rastom – koji čini se ipak počinje polako usporavati.

Problem usporavanja vrlo vjerojatno leži u činjenici da je SAD odlučio postrožiti mjere prema toj društvenoj mreži, odnosno odlučeno ja kako bi moglo doći do zabrane korištenja ako se ne promijene neke stvari po pitanju sigurnosti te društvene mreže. Priča je već klasična – predsjednik Trump smatra da kineske vlasti putem TikTok-a špijuniraju SAD pa je zbog toga odlučio kako je vrijeme za određene sankcije.

Dakako, TikTok ne želi iz SAD-a gdje ima preko 100 milijuna korisnika pa se razmatraju razne opcije. Jedna od tih opcija je i prodaja američkog udjela TikTok-a nekoj od tamošnjih kompanija – kako bi se postigao kakav takav prividan stupanj sigurnosti mreže. Prema natpisima u medijima, TikTok već ima kupca u SAD-u, a tko je taj potencijalni kupac saznajte u nastavku.

Brzi uzlet video društvene mreže

TikTok je svoj puni potencijal u Europi i SAD-u počeo ostvarivati tek prije otprilike dvije godine, dok je na kineskom tržištu već izgradio određenu dominaciju. U Hrvatskoj je TikTok puni svoj zamah uzeo prije otprilike godinu dana kada su se neki naši poznati influenceri okrenuli snimanju zabavnih videa za TikTok. Do tada, malo tko je znao što je TikTok i kako funkcionira – no stvari su se brzo promijenile.

TikTok svoj fokus drži na kreiranju video materijala kojem se predviđa fantastična budućnost. Naime, video materijali postaju sve popularniji na digitalnim kanalima pa je sasvim logičan potez bilo kreiranje društvene mreže u čijem će fokusu biti upravo video. No, TikTok je taj posao napravio odlično i stoga se ne trebamo čuditi što je u samo nekoliko godina postao jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu.

Posljednjih je mjeseci TikTok držao prva mjesta po broju preuzimanja aplikacije na raznim trgovinama aplikacijama. Primjerice, u 2019. godini TikTok aplikacija preuzeta je s trgovina aplikacija više od 730 milijuna puta. Pogledamo li broj mjesečno aktivnih korisnika on iznosi preko 500 milijuna. TikTok je s kineskog tržišta svoje poslovanje uspio proširiti na više od 150 zemalja diljem svijeta, a dostupan je na čak 39 različitih jezika.

Bilo kako bilo, ove fantastične brojke dobar su dokaz kako je TikTok u svega nekoliko godina izgradio sjajnu i vjernu publiku koja voli sadržaj koji se objavljuje na TikToku. Kvalitetan sadržaj vjerojatno je jedan od glavnih mamaca za pridobivanje novih korisnika – a ekipa s TikTok-a tu zaista briljira.

Napredne mogućnosti video obrade

Prema dostupnim podacima, prosječan korisnik TikToka na toj društvenoj mreži provede čak 45 minuta dnevno. Kada u obzir uzmemo činjenicu da video na TikToku traje svega 15 sekundi, onda ova brojka od 45 minuta izgleda zaista zapanjujuće. No, korisnici imaju itekako dobar razlog dugog ostajanja na društvenoj mreži. Naime, sadržaj na TikToku je uglavnom iznimno zabavan pa samim time korisnici izgube pojam o vremenu kojeg provedu na društvenoj mreži.

Stručnjaci koji stoje iza razvoja TikTok funkcija rade zbilja fantastičan posao. Mogli bismo reći kako je TikTok aplikacija koja vam može ponuditi najviše mogućnosti uređivanja video materijala – bez da za uređivanje trebate neko posebno znanje. Iznimno zanimljivi filteri, koji funkcioniranju gotovo pa savršeno, omogućuju vam kreiranje atraktivnih video materijala u svakom trenutku. Sve što trebate je malo kreativnosti i humora, dok će postao uređivanja video materijala TikTok praktički odraditi samostalno.

Uz takvu jednostavnu naprednu video obradu korisnicima je znatno lakše kreirati video materijale pa se pun njih zapravo odlučuju za stvaranje novog sadržaja. Nedavni podaci ukazivali su na to kako je veliki broj TikTok korisnika sklon svakodnevnom stvaranju novih video zapisa, što je zaista rijetkost kod ostalih društvenih mreža. Samim time, TikTok postaje i ostaje popularan među korisnicima – i zbog toga bilježi snažan rast.

TikTok u problemima zbog SAD-a

Koliko god TikTok postaje dominantan na području društvenih mreža, problema s poslovanjem itekako ima. Iako do sada nismo bili svjedoci nekih velikih sigurnosnih propusta i krađe korisničkih računa, pojavila se sumnja u strukturu sigurnosti ove aplikacije.

Trn u oku mnogim čelnicima zapadnih zemalja je činjenica da je TikTok kineski proizvod. Do sada su glavnu riječ na području društvenih mreža vodile američke softverske kompanije, no sada je Kina dobila i svoj adut koji suvremeno osvaja zapadno tržište. Ta se činjenica posebno ne sviđa američkom predsjedniku Trumpu, koji je odlučio poduzeti određene mjere kako bi zaustavio rast TikTok-a na području SAD-a. Nakon početnih upozorenja, stvari idu malo dalje – pa se sve glasnije priča o tome da će SAD u potpunosti zabraniti TikTok na svojem teritoriju.

TikTok u SAD-u trenutno broji preko 100 milijuna korisnika što je respektabilna brojka. No, tih 100 milijuna korisnika uskoro bi moglo ostati bez svoje omiljene mreže jer čelništvo SAD-a smatra da putem aplikacije kineske vlasti mogu špijunirati Amerikance. Iako je takvo nešto moguće i poprilično izgledno, činjenica je da SAD to isto radi putem svojih kompanija čije usluge koriste korisnici diljem svijeta.

Problem zabrane rada TikTok-a u SAD-u zasigurno bi bio veliki udarac za ovu društvenu mrežu, a to bi moglo za sobom povući i neke ostale države koje bi isto tako mogle uvesti neke zabrane. Činjenica je da će TikTok teško uspjeti ispregovarati solidne uvjete za poslovanje na teritoriju SAD-a pa se traže neke rezervne opcije. Jedna od tih opcija je i prodaja TikTok-a nekoj od američkih kompanija.

Samo pojavljivanje informacija o mogućoj špijunaži u medijima već je izazvalo svojevrsno usporavanje rasta TikTok-a, što je primjetno u gubitku prve pozicije na trgovinama aplikacijama. TikTok je već mjesecima dominirao ljestvicom najpopularnijih aplikacija, no nakon nećkanja SAD-a oko zabrana – TikTok je pao na drugo mjesto ljestvice najpopularnijih aplikacija.

TikTok već ima kupca u SAD-u?

TikTok ne želi izgubiti 100 milijuna korisnika (u SAD-u) preko noći, dok s druge strane SAD vjerojatno neće ublažiti svoje restrikcije bez da se direktno uplete u funkcioniranje društvene mreže. Pojavila se posljednjih dana u medijima informacija kako je TikTok sve bliže prodaji svojeg udjela u SAD-u kako bi mogao nastaviti s tamošnjim poslovanjem. Dakako, kupac udjela TikToka trebala bi biti američka kompanija koja će imati detaljan uvid u poslovanje i sigurnost podataka. Putem tog uvida u sigurnost podataka, vjerojatno će i vlasti SAD-a u končanici dobiti određen uvid u korisničke podatke.

SAD ima nekoliko moćnih tehnoloških kompanija koje bi vrlo vjerojatno htjele imati udio u vrlo popularnom TikToku, no problem je što veliku ulogu u svemu tome želi igrati sama država. Predsjednik SAD-a nedavno je dao jasne upute u kojima stoje uvjeti pod kojima TikTok može nastaviti funkcionirati, a za dogovore oko prodaje udjela postavljen je iznimno kratki rok od svega 45 dana. Dakle, potencijalni kupac TikToka ima svega 45 dana da razmotri poslovanje ove društvene mreže i da ponudi smislenu cifru koja će odgovarati objema stranama.

Iako su uvjeti strogi, a rokovi kratki – TikTok već ozbiljno pregovara s jednom velikom američkom kompanijom. Radi se o Microsoftu, koji prema svemu sudeći želi udio na području društvenih mreža. Microsoft u tom području za sada nema kvalitetnu poziciju pa ne čudi njihov interes da se uključe na tržište društvenih mreža. I dok su sve do nedavno to bila nagađanja, Microsoft je sada i službeno potvrdio da je u pregovorima s kompanijom ByteDance koja je vlasnik TikTok društvene mreže.

Eventualni pregovori ne moraju nužno značiti da će zaista doći i do kupnje. Naime, mnogo je problema u kojima se sada moraju usuglasiti Microsoft i ByteDance, a vremena je jako malo. Upravo bi ovaj kratki rok koji je postavljen od strane predsjednika Trumpa mogao biti problematičan jer ispregovarati sve u manje od 45 dana je zaista teška i “opasna” misija. Microsoft će željeti detaljno pročešljati poslovanje TikTok-a, kao i provjeriti sigurnosne protokole iza aplikacije. S druge strane, ByteDance će željeti izvući što bolje uvjete i financije jer ipak se radi o društvenoj mreži koja strelovito raste posljednjih godinama. Sve u svemu, mnogo je prepreka, a vremena jako malo.

Vidljivo je kako Microsoft želi prisnu suradnju s SAD-om po tom pitanju jer kažu da žele povećati sigurnost aplikacije, odnosno uskladiti poslovanje sa zakonima. S druge strane i sam ByteDance je pregovarao s predsjednikom Trumpom – kako bi se pronašao nekakav zajednički jezik. Tko će tu na kraju svega izvući najviše koristi – pokazat će vrijeme.

Kakva je budućnost TikTok-a?

Sva ova događanja mogla bi uvelike uzdrmati poslovanje TikToka. Naime, prvi problemi već su osjetni nakon što su stigle informacije o potencijalnoj špijunaži – a TikTok je pao na drugo mjesto ljestvice popularnosti aplikacija. Unatoč tome što TikTok nije imao nekih većih sigurnosnih propusta do sada, čini se da su svi pomalo skloni vjerovati tome postoji mogućnost špijunaže od kineskih vlasti. No, postoji li zaista – to vjerojatno nikada nećemo saznati.

U slučaju da Microsoft preuzme dio TikToka možemo računati na to da će doći do određenih promjena u toj društvenoj mreži po pitanju sigurnosti. Sve to moglo bi pomalo narušiti slobodu i zabavu koju trenutno donosi ova društvena mreža. Ako TikTok ne odlučio prodati svoj udio, onda će vrlo vjerojatno uslijediti zabrana na području SAD-a – što će značiti gubitak čak 100 milijuna korisnika. Takav gubitak mogao bi TikTok pogurati u financijske probleme, što bi značilo lošije funkcioniranje mreže, ali i dodatni gubitak korisnika.

Kako će se rasplesti ova sapunica vidjet ćemo već do sredine rujna jer tada je rok za rješavanje problema – koji je postavio predsjednik Trump. Nadamo se da će TikTok iz ove bore izaći bez prevelikih šteta na račun korisnika, baš kao što je to učinio Huawei na području pametnih telefona.

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular