PočetnaInternetDruštvene mrežeFacebook u SAD-u testira opciju naplate sadržaja i članstva?!

Facebook u SAD-u testira opciju naplate sadržaja i članstva?!


Jedno od osnovnih načela Facebooka glasi ‘Besplatno je i uvijek će biti’ i jasno je istaknuto prilikom logiranja na Facebook, još od samog početka poslovanja Facebooka. No, kako su se u zadnje vrijeme dogodile mnoge promjene na ovoj društvenoj mreži, Mark Zuckerberg i ekipa počeli su razmišljati o uvođenju naplate određenog sadržaja na Facebooku. Čini se kako se se standardni oglasi pomalo iscrpili i ne donose više očekivanu zaradu pa je sada vrijeme da se pronađu neki novi načini monetizacije. Ili, Facebook ovim potezom možda samo želi osigurati korisnicima da plaćaju privilegiran sadržaj i tako poboljšaju kvalitetu samog Facebooka i informacija koje se nalaze na njemu.

Da cijela priča oko naplate sadržaja na Facebooku nije samo pusto naklapanje, jasno pokazuju podaci koji ukazuju na to kako Facebook testira opciju naplate u grupama. Upravo su grupe vrlo vjerojatno jedan od prvih sektora u kojima će se Facebook odlučiti na primjenu sustava naplate, no ne na način koji vam prvi pada na pamet. Facebook želi da grupe postanu aktivnije i kvalitetnije pa razmatra mogućnost da ponudi administratorima grupa naplatu korisnika koji žele pristupiti grupi.

Konkretno, ako želite pristupiti nekoj grupi koja stvara odličan sadržaj i čiji je administrator odlučio da će se vršiti naplata pri ulasku u grupu, trebati ćete izdvojiti određeni novac da bi vas Facebook pustio u grupu. Ta stvar se uopće ne čini loša, posebice za vlasnike kvalitetnih grupa jer na taj način mogu monetizirati super sadržaj koji objavljuju u grupi.

Mogućnost naplate članstva u grupi za sada se testira na nekoliko grupa u SAD-u i ako se taj eksperiment pokaže uspješnim, možemo očekivati kako će Facebook ovu opciju pustiti u promet i na ostalim grupama. Prve članarine na prije spomenutim tekstnim grupama kreću se od 9.99 dolara pa sve do 29.99 dolara.

Plaćanjem te članarine članovima se omogućava pristup ekskluzivnom sadržaju, konzultacijama i savjetnicima. Čini se kako je Facebook odlučio odreći se svojeg dijela te za sada neće uzimati proviziju prilikom naplate članstva. Na koncu čini nam se da ideja ima potencijala posebno iz razloga što ide u korist samih administratora grupa tako da se nadamo i vjerujemo da će zaživjeti i u ostalim državama.

Piše M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular