PočetnaInternetDruštvene mrežeFacebook sakriva broj lajkova na svojoj mreži?

Facebook sakriva broj lajkova na svojoj mreži?


Izgleda da su glasine bile točne i da će Facebook početi skrivati broj lajkova na svojoj društvenoj mreži. Ali prije nego se prepadnete, moramo napomenuti da je ovo samo jedan od Facebookovih testova i to na području Australije. Barem za sada.

Što to točno znači? To znači da korisnici u Australiji neće vidjeti broj lajkova, reakcija niti broj pregleda videa kada ih netko objavi. Ako osoba A objavi sliku, ona će vidjeti u svojim notifikacijama da joj je osoba B lajkala sliku, ali osoba B neće vidjeti broj lajkova osobe A. Ista stvar je i s videima i s reklamama. Neće biti brojke iz koje biste mogli zaključiti da li je neki post “popularan” ili nije.

Nakon što eksperiment završi, Facebook će vidjeti jesu li korisnici s time zadovoljniji ili nisu, te će u skladu s dobivenim rezultatima postupati dalje. Barem je to službeni stav Facebooka kojeg je rekao njihov glasnogovornik.

Sličnu stvar Facebook je napravio i na Instagramu ranije ove godine. Samo što je taj eksperiment počeo u Kanadi, ali se kasnije proširio na Australiju, Brazil, Irsku, Italiju, Japan i Novi Zeland. Ono što Facebook želi napraviti je prikupiti dovoljno podataka na ovim mrežama i vidjeti kako korisnici reagiraju jer različite skupine ljudi koriste Instagram i Facebook. Odnosno mlađa populacija više koristi Instagram, dok “starija” populacija i dalje preferira Facebook. Podaci će biti drugačiji za ove mreže, no sigurni smo da će Facebook nešto iz toga naučiti.

Ostaje pitanje zašto to Facebook radi? Jedni kažu da se time želi stati na kraj influencerima koji sve metrike bilježe u lajkovima. Drugi govore da se želi smanjiti “ljubomora” između ljudi na društvenim mrežama. Facebook tvrdi da želi ljude potaknuti da objavljuju kreativan i kvalitetan sadržaj i da se ne zamaraju s brojem lajkova. Problem je što neke osobe kada objave kvalitetan sadržaj dobivaju malo lajkova, poneki čak i uvrede, no kada objavljuju “gluposti” raste im popularnost i broj interakcija.

Facebook želi da ljudi “budu svoji” i da se osjećaju sretnije. U biti, radi se o tome da Facebook, barem tako kažu, želi da se ljudi osjećaju bolje i da se mogu izraziti na svoj način. Kako će ovaj eksperiment završiti, tek ćemo vidjeti, no sviđa nam se što je Facebook napokon krenuo eksperimentirati i aktivnije razvijati svoju mrežu.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular