Facebook radi fantastičan posao kada je u pitanju najveća društvena mreža na svijetu, koja je posljednjih godina nadograđena raznim novitetima – koji naprosto oduševljavaju. Iako se povremeno dogodi neki promašaj i greška, činjenica je da su korisnici uglavnom zadovoljni funkcioniranjem najveće društvene mreže na svijetu. Kada u računicu uzmemo količinu podataka, fotografija i video zapisa kojima Facebook svakodnevno barata – definitivno moramo biti oduševljeni “besprijekornim” funkcioniranjem te društvene mreže.

Inovacija su temelj uspješnog poslovanja Facebooka i recept za zadržavanje popularnosti već više od 10 godina. No, vremena se ubrzano mijenjaju, a samim time i navike korisnika. Primjerice, danas su više nego ikad popularne društvene mreže fokusirane na video – što i nije temelj Facebookovog poslovanja. Ipak, Facebook je uveo mnogo načina kako objavljivati video na toj društvenoj mreži – ali je činjenica da nikada neće biti okrenut isključivo video materijalima (možda se i varamo). Kako bi konkurirao Pinterestu i TikToku, Facebook je osmislio zasebne aplikacije koje su trebale konkurirati tim društvenim mrežama – Hobbi i Lasso.

Lasso

Hobbi je aplikacija za koju vjerujemo da velika većina vas nikada nije ni čula. Trebao je to biti Facebookov odgovor Pinterestu, ali se na kraju pokazao neuspješnim. Hobbi je pokrenut protekle veljače i od tada pa do danas uspio je skupiti svega 10.000 preuzimanja – što je iznimno malo uspoređujemo li taj broj s drugim društvenim mrežama. Pinterest prema mnogim kriterijima nije klasična društvena mreža, već je više usmjerena na predstavljanje kreativnih ideja. Facebookov pokušaj u tom segmentu neslavno je propao – te se Hobbi jednom za svagda gasi u srpnju ove godine.

Lasso je svojim pojavljivanjem u javnosti uzbudio tu isti javnost, ali nikada nije zaživio prema planovima Facebooka. Lasso je lansiran 2018. godine i trebao je prvenstveno biti odgovor na sve popularniju aplikaciju TikTok. Koliko je danas uznapredovao TikTok jako dobro znamo jer ga mnogi koji ovo čitaju (posebice mlađa generacija) aktivno koriste. S druge strane Lasso je iznimno polagano skupljao svoje korisnike i jedinu opipljivu popularnost stekao je u Meksiku, gdje ima oko 80.000 aktivnih korisnika.

U SAD-u i Južnoj Americi nije ostvario značajniji uspjeh te je došlo vrijeme da i Lasso ode u ropotarnicu povijesti. Zanimljivo, na iOS sustavu nije se uspio pojaviti ni u statistikama, s obzirom na vrlo mali broj korisnika. Svoj finalni korak Lasso će također doživjeti tijekom ovog mjeseca – čime nestaje konkurent koji je trebao uzdrmati popularnost TikTok-a. Facebook je ovime pokazao odlučnost fokusiranja na uspješne projekte, dok im istovremeno nije problem – odreći se projekata koji nisu postali popularnima.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here