PočetnaInternetDruštvene mreže15 Instagram savjeta za sve koji vode biznis profile na popularnoj društvenoj...

15 Instagram savjeta za sve koji vode biznis profile na popularnoj društvenoj mreži


Zanima vas kako postignuti maksimalni učinak na Instagramu? Kako se uz nekoliko savjeta približiti sjajnim brojkama i novim klijentima? Na koji način osigurati da Instagram postane jedan od glavnih izvora vaših novih korisnika?

Instagram je brzo rastuća društvena mreža, koji mnogi nazivaju ‘najpopularnijom društvenom mrežom današnjice’. Iako je Facebook brojem korisnika još uvijek daleko ispred Instagrama, čini se kako na Instagramu ima puno više interakcije i kako mladi korisnici favoriziraju Instagram povrh Facebooka (ali i drugih mreža). Veliki rast broja korisnika pobudio je i želju brendova da se prezentiraju na Instagramu, a svemu tome pomogao je i sustav reklama koji se pojavio na ovoj društvenoj mreži.

Ipak, današnji savjeti uglavnom su vezani uz besplatnu promociju, odnosno uz ono što se ne treba plaćati kako bi se stiglo do korisnika. Male promjene objavljivanja mogu donijeti velike pozitivne pomake, a to ćemo u današnjem tekstu i pokazati. Slijedi lista 15 Instagram savjeta za biznis profile:

 

Budite (hiper)aktivni

Godine marketinga na društvenim mrežama naučile su nas kako lajkovi nisu i ne smiju biti glavni pokazatelj koliko je neki profil uspješan ili nije. Naime, uz današnje sustave lajkovi se lako mogu kupiti pa nisu vjerodostojan pokazatelj ‘snage’ nekog Instagram profila. Da biste se kvalitetno predstavili na Instagramu i privukli u svoj biznis nove klijente važno je da budete aktivni.

Kada uhvatite vremena lajkajte tuđe fotografije, komentirajte, pišite poruke i povezujte se s drugim ljudima. Svaka interakcija s vašim novim i potencijalnim korisnicima omogućit će im da vas bolje upoznaju, a samim time i steknu povjerenje u vas. Uz to, povećana interakcija jasan je signal Instagramu da imate kvalitetan profil koji treba nagraditi. Zbog toga možete očekivati veći prirodni doseg, ali i rast broja sljedbenika na toj društvenoj mreži.

instagram

Jasno prezentirajte što točno radite

Korisnici ne bole biti zbunjeni, a upravo će to biti ako jako šarate sa sadržajem koji objavljujete na Instagramu. Umjesto da pokrijete sve što vaš biznis obuhvaća, probajte se fokusirati na ono što je ‘kralježnica’ vašeg biznisa i u tom stilu radite fotografije. Konkretno, ako ste cvjećarnica, onda vaše objave moraju biti usko vezane uz cvijeće, a svaki sadržaj izvan toga uskraćuje vam interes korisnika.

Ako ipak želite dijeliti dio svojeg poslovnog života putem Instagrama, onda i za to postoji način. Naime, Instagram je ne tako davno lansirao Instagram Priče koje omogućavaju da stvarate sadržaj u trajanju 24 sata, koji nakon toga nestaje. Te su Instagram Priče idealan alat za prikazati vaš cvjećarsku svakodnevicu. No, Instagram zid ostavite fokusiranim na cvijeće, jer samo tako uspješno ćete grabiti prema sjajnim rezultatima na Instagramu.

 

Planirajte vaše objave unaprijed

Svima je jasno kako nekom biznisu Instagram nije, ali ni ne mora biti, glavna okupacija. Puno je važnijih stvari koje neki biznis može i mora raditi, od aktivnosti na Instagramu. Stoga, lako se dešava da osobe koje su zadužene za Instagram propuštaju redovno objavljivanje sadržaja, jer jednostavno ne stižu sve to ugurati u tjedni raspored.

To je velika greška, jer Instagram i korisnici vole veliku aktivnost – česte objave. Da biste spriječili manjak objava, napravite točan plan objava kada će neka vrsta sadržaja ići online i kada ćete odvojiti dio vremena da ispunite marketinške aktivnosti na Instagramu. Kvalitetan plan put je ka uspjehu, stoga nemojte se suzdržavati planiranja.

 

Redovite objave

Uz to što je važno biti dosta aktivan u lajkanju i komentiraju tuđeg sadržaja, još je važnije redovito stvarati i objavljivati svoje sadržaj. Instagram je društvena mreža fokusirana na fotografije, što znači da korisnici moraju uložiti nešto više vremena u stvaranje sadržaja, jer za razliku od teksta – fotografije moraju imati dobar kadar, dobro moraju biti dekorirane, po potrebi se trebaju doraditi, itd.

Iako je posla oko jedna objave puno, važno je steći naviku redovitog objavljivanja. Vjerojatno najbolja taktika jest svakodnevno objavljivanje sadržaja, gdje se održava redovita interakcija s korisnika i potiče se korisnike da redovito kontroliraju što ste to novo objavili. Ipak, ako vam je takav tempo previše naporan probajte onda postaviti neki vlastiti ritam objava. Primjerice, nova objava svaki drugi dan ili tako nešto. Redovitost objavljivanja ključ je uspjeha na Instagramu.

 

Kvaliteta fotografija je važna

Sve je teže danas na Instagramu pronaći neki profil gdje su stavljene izvorne fotografije, bez nekog dodatnog uređivanja. Razvojem mobilnih aplikacija za uređivanje fotografija, to je uređivanje postalo jednostavno i za one nešto manje vješte korisnike pa danas gotovo svi uređaju fotografije prije objavljivanja – a to je iznimno važno.

Kvaliteta fotografija uvelike utječe na popularnost nekog profila. Naime, korisnici su toliko istančali svoj ukus da sada više ni ne žele lajkati profile na kojima fotografije nisu super uređene. Profili koji imaju usklađene boje i čiji sadržaj izgleda kao s naslovnica časopisa, imaju puno veći doseg i puno su popularniji kod korisnika. Zbog toga, prije objave neke fotografije svakako je provucite kroz filtere, podesite boju i osvjetljenje, ali i sve ostale parametre. Zapamtite, uređivanje fotografija danas je svedeno na banalnu razinu i može to odraditi svatko tko se zna služiti pametnim telefonom. Na internetu postoje i gotovi predlošci koji fotografijama udahnjuju jedan novi život pa svakako preporučujemo istražiti i to.

Opis fotografije je obavezan

Iako je fotografija u prvom planu, jako važnu ulogu na Instagramu igra i opis fotografije. Onaj maleni tekstić koji se krije ispod fotografije zapravo otkriva priču koja se krije na fotografiji. Potrebno je mudro iskoristiti mogućnost opisivanja fotografija, jer kvalitetni i zanimljivi opisi privlače nove i stare korisnike.

Nema nekih striktnih pravila za pisanje opisa – osim da mora biti zanimljiv. Neki kažu kako je pametno pisati kratke opise gdje se suština priče sažima u svega rečenicu ili dvije. S druge strane ima i onih koji vole napisati nekoliko odlomaka teksta i koji kažu kako je to put ka uspjehu. Bilo kako bilo, kvalitetan opis može značajno povećati doseg fotografije do korisnika i svi bi ga trebali koristiti. A za pronaći savršen način opisivanja fotografija, najbolje je testirati što kod vaših korisnika bolje prolazi.

 

Pitanje u opisu

Ako želite podići interakciju i broj komentara na fotografijama morate pribjeći nekim taktikama koje će vam u tom pomoći. Konkretno, morate korisnika natjerati da, htio on to ili ne, bude prisiljen ostaviti neki komentar, neko svoje mišljenje. Na taj način graditi će se zanimljiva priča i komunikacija kroz komentare, a svaki novi komentar signal je Instagramu da je profil popularan i vrijedan pažnje.

Da biste postigli veću interakciju potrebno je postavljati pitanja. Jedna od super taktika koja često nailazi na dobar odaziv kod korisnika jest postavljanje pitanja unutar opisa fotografije. Najčešće se pitanje postavi na početku ili na kraju opisa, kako bi korisnik odmah mogao odgovoriti ispod u komentarima. Iako je ova taktika poželjna, nije baš prigodno da na svakom postu imate neka pitanja za korisnike – ili možda jest?

 

Hashtag kao temelj Instagrama

Mnogi korisnici podcjenjuju moć hashtaga, ne shvaćajući koliko važnu logu zapravo on ima na ovoj društvenoj mreži. Rijetki su korisnici koji u svoje objave ne stave barem jedan hashtag, što zapravo znači da su hashtagovi vrlo popularni i lako mogu služiti za pronalazak sadržaja na Instagramu. Zanimljivo je i to da veliki broj korisnika pretražuje sadržaj prema hashtagovima i to vam može donijeti dodatnu popularnost profila.

Vode se vječite polemike da li staviti nekoliko hashtagova ili hrpu njih u objavu. Također, uvijek je aktualno pitanje da li hashtagove postaviti u sam opis profila ili ih staviti u prvi sljedeći komentar. Teško da ćemo ikada znati točan odgovor na ova dva pitanja, a do svojeg vlastitog rješenja trebali biste doći vlastitim testiranjem. Isprobajte različite varijante hashtagiranja i nakon nekog vremena shvatiti ćete što je najbolje za vas.

 

Brendirajte svoj hashtag

Iako ovo zvuči komplicirano, radi se zapravo o vrlo jednostavnom zadatku. Potrebno je osmisliti neki hashtag koji kvalitetno opisuje vaš biznis. Ovisno o temi biznisa hashtag može biti vrlo raznolik, no na vama je da osmislite rješenje za sebe. Ako vam nije jasno o čemu pričamo – primjerice, brendirani hashtag Nike kompanije mogao bi biti #justdoit

Da biste brendirali svoj hashtag ne trebate raditi ništa specijalno. Prije svega potrebno ga je osmisliti, a zatim se on mora pojavljivati na što više mjesta. Koristite ga na svojim Instagram objavama, objavite ga na svojem webu, dodajte da u svoje Instagram priče, itd. Jedan od dobrih savjeta kod brendiranja hashtaga jest i da pozovete svoje sljedbenike da koriste taj hashtag – kako bi on dosegao veći broj ljudi. Jednom kada stvorite brendirani hashtag on će postati vaš prepoznatljiv znak, na temelju kojeg čete dobivati nove klijente.

noviteti-na-instagramu

Koristite hashtagove pametno

Hashtag možemo smatrati ključnom riječi po kojoj vas korisnici mogu pronaći na internetu, odnosno na društvenim mrežama. Važno je da ključne riječi biramo pametno i da zbilja ocrtavaju ono čime se bavimo. Stoga, nemojte samo dodati 30 hashtagova u svoju objavu, već mudro razmislite što fotografija prikazuje i koje ključne riječi bi bile primjerene.

Stručnjaci kažu kako je pametno konstantno izmjenjivati hashtagove i da nije pametno u nekoliko objava za redom stavljati iste hashtagove. Ideja je da hashtag mora predstavljati ono što je na fotografiji, a htjeli mi to ili ne – na fotografiji ne može uvijek biti ista stvar. Savjet stručnjaka je da odaberete nekoliko hashtagova koji imaju veliki doseg (npr. #business), ali i nekoliko manjih čiji doseg nije značajan (npr. #smallbusinessideas). Također, kada za to osjetite potrebu uključite u objavu i svoj brendirani hashtag, koji obilježava vaše poslovanje.

 

Sredite svoj profil

Generalno gledajući, vaš opis profila je prvo što neki korisnik vidi kada dođe na vaš Instagram. Zbog toga, taj profil mora biti lijepo sređen i mora prikazivati točno ono što bi trebao prikazivati. Jedna velika zamka ovdje je što je broj znakova u opisu profila ograničen pa morate mudro birati što čete napisati.

Iako na internetu postoji malo more savjeta kako bi vaš opis profila trebao izgledati, nemojte se povoditi njima. Neka vaš opis profila bude jedinstven i neka prikazuje točno ono što mora prikazivati. Prije svega, morate prikazati što točno radite i kako možete pomoći drugima. Također, postavite lijepu i privlačnu fotografiju profila, jer i ona ima svoju ulogu u privlačenju novih klijenata.

 

Dodajte link u opis

Instagram je po mnogo čemu specifična mreža, a posebno to dolazi do izražaja kada su u pitanju linkovi. Na Instagramu postoje samo tri mjesta gdje je moguće objavljivati linkove: u opisu profila, u direktnim porukama i u Instagram pričama (s time da tu trebate imati minimalno 10k sljedbenika). Ovakva šturost linkovima zapravo je otežavajući, ali i dobar faktor za klikove na vašu web stranicu. Naime, korisnici su navikli da nema linkova u objavama pa zbog toga češće klikaju na link u opisu profila – što vam dopušta da redovitim promjenama tog linka navodite korisnike točno tamo gdje želite.

Link u opisu profila ima veliku zadaću za pridobivanje novih klijenata. Stručnjaci i influenceri slažu se u tome da je pametno taj link s vremena na vrijeme mijenjati kako bi nanovo zainteresirali korisnike da kliknu na njega. No, to vam također omogućava da korisnike usmjeravate na točno određene stranice gdje želite zadobiti njihovu pažnju. Iskoristite ograničavajuću mogućnost objave linkova vrlo mudro.

 

Povežite se s drugima

Nitko ne voli korisnike koji su izolirani od svijeta i to će uvijek biti tako. Ako želite da se o vašem profilu priča i piše, morate i sami pokazati ljubav prema drugima. Jasno, ljubav ovdje ima preneseno značenje, a zapravo asocira na to da se morate povezati s drugim sličnim korisnicima (influencerima, brendovima) kako biste svi zajedno gradili jednu mrežu korisnika i potencijalnih klijenata.

Nije rijetkost vidjeti kako influenceri objavljuju priče drugih Influencera. I dok se to nekim možda čini ludo i suludo jer svoje korisnike šalju nekom drugome, priča je u potpunosti drugačija. Ako svi krenu dijeliti profile jedni drugih stvoriti će se vrlo velika baza korisnika, koji će u konačnici vrlo vjerojatno polajkati sve te profile i na koncu će svi profitirati. Ne suzdržavajte se, povezivanje s drugima pomoći će vašem uspjehu na Instagramu.

instagram tips

Pratite statistiku

Kako biste znali kako optimizirati svoj profil i izvući najviše iz njega, važno je pratiti statistiku kako objava, tako i cjelokupnog profila. Korisnici koji još uvijek nemaju uvid u statistiku vrlo vjerojatno nisu prebacili svoj profil s privatnog u biznis mod pa to moraju učiniti. Ubrzo će im se pojaviti detaljna statistika koja pokazuje koliko je objava napravljeno, kakav je njihov doseg, tko su korisnici koji su počeli slijediti profil, koliko je bilo komentara i lajkova, itd.

Vrlo bogata statistika otkriva puno o navikama vaših sljedbenika i to je super stvar. Naime, kada shvatite što vaše korisnike zanima, možete ima davati više takvog sadržaja pa će i sam prirodni doseg objava rasti. Kako raste prirodni doseg, raste i cjelokupni profil, tako da ste u konačnici na velikom dobitku. Nemojte trošiti vaše vrijeme uzalud, pogledajte statistiku jer onda vam najbolje otkriva što radite pogrešno, a što ispravno.

 

Zaključak

Instagram je postao jedan o glavnih elemenata digitalnog marketinga. Gotovo da ne postoji brend koji se nije okušao u marketingu na Instagramu. Rezultati Instagram marketinga za sada su još uvijek dobri jer se Instagram nije još odlučio srušiti prirodni doseg – kao što je to bilo kod Facebooka. Kako dugo će vladati takvo stanje teško je reći, jer ipak je Facebook vlasnik Instagrama.

No, svaki ozbiljan brend danas trebao bi biti aktivan na Instagramu i tamo prezentirati svoj rad. Gdje su korisnici tamo moraju biti i brendovi – a korisnici su trenutno na Instagramu. Zahvaljujući mnogobrojnim nadogradnjama Instagram danas nudi razne načine promocije, ali i mogućnost izražavanja kreativnosti. Bogata kreativnost dovodi do sjajnih organskih rezultata, koji su u konačnici besplatni, a koji vaš biznis dižu na jednu novu razinu. Stoga, ne čekajte ni trena, iskoristite savjete koje smo vam dali iznad i uživajte u blagodatima Instagrama.

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular