PočetnaHelpdeskKako stvoriti kvalitetan sadržaj na webu koji odgovara Googleovim kriterijima?

Kako stvoriti kvalitetan sadržaj na webu koji odgovara Googleovim kriterijima?


Optimizacija web stranica i online tekstova za Google neizostavni je dio marketinga i promocije čime se postiže veća vidljivost. Na taj se način osigurava i bolje rangiranje na Google tražilici pa se prilikom svake objave online sadržaja potrebno ravnati prema Googleovim pravilima.

Osnovni je cilj stvaranje sadržaja koji je prvenstveno usmjeren na korisnike. Što to znači?

Svi SEO profesionalci dobro znaju da je za bolje rangiranje na Google tražilici važno slijediti Googleove uvjete i razumjeti pravila.

najbolji-seo-alati

Smjernice koje daje Google uvijek su zahtjevne, krivi koraci napravljeni kod njih znaju nositi sa sobom određene sankcije s kojima se pada prilikom rangiranja, algoritmi unutar smjernica često su skloni promjenama i pravila se stalno usmjeravaju prema korisnicima. Može se reći da je izrada kvalitetnog sadržaja za web stranice iznimno zahtjevan proces koji je za mnoge izazov.

Nastoje li se pratiti i slijediti Googleove smjernice, konačni rezultat bit će upravo ono što Google želi – sadržaj koji korisnike stavlja na prvo mjesto.

Iz ovoga slijedi nekoliko dodatnih pitanja.

Kako stvoriti online sadržaj tako da se zajedno uzmu u obzir korisnici i Googleove smjernice?

Kako izbjeći smanjenje online prometa i potencijalne sankcije s kojima će biti lošije rangiranje na Googleovoj tražilici?

Kako bi sadržaj koji plasirate bio kvalitetan, morate se riješiti loših praksi i nastojati usvojiti korištenje provjerenih praksi koje mogu biti osnova uspjeha.

Savjet koji je naveden pokriva teorijski aspekt prilagodbe web sadržaja, no u nastavku ćemo navesti nekoliko smjernica koje jasno opisuju samu praksu.

SEO optimizacija

  1. NEMOJTE STVARATI SADRŽAJ BEZ VRIJEDNOSTI ZA KORISNIKE – POSVETITE SE STVARANJU KVALITETNOG SADRŽAJA

Google umanjuje vrijednost siromašnog sadržaja, kopiranog sadržaja bez autentičnosti te onog sadržaja koji ima previše ključnih riječi.

Web sadržaj mora biti bogat, prepun značenja s mnogo informacija kako bi bio više rangiran.

Ukratko, web sadržaj mora imati vrijednost koja je jasna čitatelju i sve mora odgovarati Googleovim standardima.

Googleovi standardi objedinjeni su u kratici EAT (expertise, authoritativeness, trustworthiness). Drugim riječima, Google od web sadržaja traži da bude stručan, potrebna je doza autoriteta za područje na koje se odnosi i mora biti pouzdan.

Kako bi se osigurali ovi, pomalo općeniti, standardi, uvijek je dobro stvarati sadržaj koji:

  • pomaže ciljanoj publici
  • stvoren je od strane stručnjaka koji može jasno izložiti sadržaj
  • dolazi iz respektabilnog izvora
  • učestalo je ažuriran.

Postizanje ovih kriterija nije nimalo lako, no ovdje smo već zakoračili u područje pod nazivom content marketing strategy tj. strategija sadržajnog marketinga.

SEO

  1. MORATE SE RAZUMJETI U SADRŽAJ KOJI STVARATE – BUDITE ISTINITI, TOČNI I TEMELJITI

Google ne rangira sav sadržaj na isti način.

Kada se utvrđuje kvaliteta pretraživanja, Google stavlja dodatni naglasak na legitimnost web stranica, a nepouzdan sadržaj može imati ozbiljne posljedice.

Za Google je pouzdanost informacija vrlo važan aspekt kvalitete web sadržaja, a za ovo pitanje postoji još jedna skovana kratica – YMYL.

YMYL zapravo znači „Your Money or Your Life“ što upućuje na sljedeća vrlo važna područja:

  • vijesti
  • državne vlade i ostala upravna tijela
  • pravne informacije
  • financijske informacije
  • online šoping
  • zdravlje i ostalo.

U navedenim kategorijama s Googleom nema šale i ako se ona prezentiraju unutar pojedinog web sadržaja, kriteriji za visoko rangiranje su još izraženiji jer loš sadržaj s pogrešnim informacijama u ovim područjima zaista može imati negativne posljedice za pojedinu osobu.

EAT standardi svakako se moraju pratiti, a to se pogotovo odnosi na web sadržaj koji spada pod YMYL.

  1. RAZMOTRITE ČINJENICU DA JE WEB SADRŽAJ KROJEN PREMA POTREBAMA KORISNIKA

Ranije smo već bili naveli kako korisničko iskustvo i Googleove smjernice zapravo čine cjelinu koja određuje kvalitetu nekog web sadržaja.

Google želi da stvaratelji sadržaja, SEO stručnjaci i stručnjaci u online marketingu plasiraju web sadržaj koji će odgovarati namjeri korisnika ili njihovim potrebama tijekom pretrage na Google tražilici.

Zbog toga je SEM tj. Search Engine Marketing postalo zasebno područje koje je ključno u prilagodbi korisnicima.

Kako razmatrati namjere korisnika unutar Search Engine Marketinga?

Dobro prilagođavanje korisničkim namjerama vodi do dobrog korisničkog iskustva i na to Google gleda iznimno pozitivno.

U 2022. godini cilj efektivnog SEM-a je da se uskladi s korisnikovom namjerom u samo nekoliko klikova.

Ako optimizirate vaš web sadržaj i pritom imate na umu namjere korisnika prilikom pretraživanja, poboljšat ćete vašu SEO prilagodbu i stvoriti mnogo uspješnije korisničko iskustvo.

U nastavku možete vidjeti kako izgleda analiza korisničkih namjera tijekom pretraživanja uz pomoć pojedinih signala i ključnih riječi:

 

 

SIGNALI KORISNIČKE PRETRAGE
NEFORMALNI NAVIGACIJSKI TRANSAKCIJSKI KOMERCIJALNI
Kako Naziv brenda Kupnja Recenzija
Zašto Naziv tvrtke Narudžba Usporedba
Kada Naziv proizvoda Cijena Top
Primjeri Naziv usluge Kupon Najbolji
Savjeti   Nabava Specifična lokacija
Vodič      
Tutorial      

 

 

  1. RADITE ČESTE ANALIZE WEB SADRŽAJA KONKURENCIJE

U svakoj branši postoji konkurencija pa je uvijek dobro baciti pogled na web sadržaj konkurentnih tvrtki, a pogotovo ako vidite da su bolje rangirane od vaše.

Čim bolje razumijete sadržajni marketing i SEO strategije konkurencije, imat ćete bolji uvid u modele koji se uspješno provode.

Kako provoditi i revidirati analize strategija konkurencije?

U tome vam mogu pomoći i razni alati kao što su HubSpot Website Grader, Google Search Console te mnogi ostali koje možete naći na webu i pomoću njih dobiti dublji uvid u korištene strategije i odabir ključnih riječi.

Zaključak je kako je potrebno slijediti Googleove savjete, pravila i upute za uspješno plasiranje i rangiranje web sadržaja.

Vrijednost web sadržaja za korisnike mora postojati, sadržaj mora biti kvalitetan (ne bojte se, Google će to sigurno znati) i svakako obratite pozornost na vašu konkurenciju.

Optimiziranje svakog dijela sadržaja pomoću SEO strategija može činiti razliku u njegovoj kvaliteti te prometu na vašoj web stranici.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular