PočetnaHelpdeskKada i kako očistiti keš memoriju na Androidu

Kada i kako očistiti keš memoriju na Androidu


Postoje situacije kada se aplikacije, koje smo instalirali na naše Android uređaje i koje su sve do nedavno radile sasvim normalno, počnu ‘ponašati’ čudno. Ovo se vjerojatno dogodilo velikom broju korisnika, pogotovo ako je korisnik dugogodišnji korisnik Android uređaja i ako je za vrijeme svoj korištenja pametnih telefona mijenjao više uređaja.

Aplikacije se ili jednostavno ”smrznu” ili jedno vrijeme rade normalno da bi nakon toga dovele do situacije da se cijeli uređaj ”zašteka” i slične stvari. Ako se nešto takvo dogodi vama za vrijeme korištenja vašeg uređaja, evo što trebate i možete učiniti da takve i slične probleme otklonite.

Ono što prvo treba reći jest da svaki ‘pametni’ uređaj (bilo da se radi o mobitelu, phabletu ili tabletu) u sebi ima Upravitelj aplikacija (ili App/Application Manager) koji korisniku omogućuje raznorazne korisne stvari: od pregleda koje je korisnik sve aplikacije instalirao na svoj uređaj do evidencije toga koje aplikacije su onemogućene ili isključene i koje aplikacije korisnik još uvijek može onemogućiti.

 

upravitelj aplikacijama

 

Upravitelj aplikacija se obično nalazi među prvim opcijama u postavkama mobitela (ovo može malo varirati od uređaja do uređaja, no manje-više kod svih uređaja App manager se nalazi na otprilike sličnom mjestu- govorimo naravno o Android uređajima).

Upravitelj aplikacija je nešto slično kao upravitelj zadataka na Windows računalima (Task Manager) iz razloga što ima gotovo pa istu funkciju i namjenu, kao što i sam naziv kaže, kontrola svih instaliranih aplikacija koje se nalaze na Android uređaju. Kakve veze ima upravitelj aplikacija i keš i zbog čega je korisno i poželjno barem s vremena na vrijeme očistiti keš vašeg Android uređaja objasniti ćemo u nastavku.

 

Čišćenje ili brisanje keš memorije

Zbog čega je uopće potrebno čišćenje keš memorije? Što je to keš memorija i čemu ona služi?

Nakon što korisnik skine aplikaciju s interneta, instalira ju na svoj Android uređaj i koristi ju, aplikacije počnu raditi nešto što će u budućnosti korisniku olakšati korištenje iste aplikacije. Radi se o tome da svaka aplikacija koju korisnik instalira na svoj mobitel, tablet ili phablet, odmah nakon što je ona instalirana i prvi puta pokrenuta, će početi pohranjivati svoje podatke za ‘kasnije’, odnosno za idući puta kada korisnik pokrene i odluči koristiti istu.

Ovo se može vidjeti kod svake aplikacije, no možda se najlakše može vidjeti kod raznoraznih messengera i aplikacija za komunikaciju, elektroničku poštu ili neke aplikacije kod koje će, prilikom pokretanja i korištenja biti potrebno (ponekad i nužno) unijeti određene podatke.

Na primjer, ako i nakon što korisnik skine i instalira Facebook aplikaciju, prva stvar koju će svaki korisnik trebati učiniti (pod uvjetom da je korisnik već registriran na Facebook i da korisnik ondje već ima svoj korisnički račun) jest upisivanje adrese elektronske pošte (ili broj mobitela) i lozinku nakon čega će korisnik moći nesmetano koristiti Facebook.

Nakon što je to korisnik obavio, ti podaci, baš kao i mnogi drugi, će biti pohranjeni u keš memoriju uređaja. Iz razloga što će podaci biti pohranjeni u keš, korisnik više neće trebati te iste podatke nužno ponovno upisivati prilikom svakog idućeg ulogiravanja i spajanja na Facebook. To nam govori da pohranjivanje keš memorije ubrzava i time olakšava rad korisnika.

Ipak, problem kod keš memorije jest taj što se i keš memorija, baš kao i svaka druga, s vremenom ‘puni’. Nije problem ako na svome uređaju imate nekoliko aplikacija, ali ako su tu Facebook, Skype, Hangouts, WhatsApp, dva-tri internet preglednika, dvije-tri igre, Gmail, Yahoo i Outlook, e onda kod keš memorije može nastati problem jer će se ona jednostavno zapuniti, što može dovesti do nepravilnog rada pojedine (ili više) aplikacije.

Upravo iz razloga što je na nekim uređajima keš memorija ”prepuna” ti isti uređaji imaju problema u radu, što može dovesti do rušenja aplikacija, veće potrošnje baterije i sl.

Kako možemo riješiti ovaj problem, ili bolje rečeno- kako ga možemo spriječiti? Vrlo jednostavno. Klikom na ”Clear keš” opciju, sva keš memorija pojedine aplikacije se briše. Idući puta kada korisnik odluči koristiti tu aplikaciju, keš memorija će biti prazna, no stvar je u tome da će korisnik opet trebati skinuti i napraviti sve ono u vezi aplikacije kao što je bio slučaj prvi puta kada ju je korisnik koristio.

No, treba reći da brisanje keš memorije ne briše sve podatke, kao što su na primjer snimljene pozicije u videoigrama. Ono to brisanje keš memorije radi i zbog čega je potrebno s vremena na vrijeme obrisati keš memoriju jest brisanje svega onoga što je pojedina aplikacija skinula s interneta da bi mogla raditi kako treba.

No što ako ni brisanje keš memorije aplikacije ne rješava problem? U tom slučaju treba prijeći na idući korak.

 

brisanje keš memorije

 

Brisanje podataka aplikacije ili resetiranje aplikacije

Brisanje podataka aplikacije je malo drastičniji potez. Ovim potezom korisnik, osim što briše keš, isto tako i čisti i briše sve postavke koje su došle s tom aplikacijom. To u biti znači da se brisanjem podataka aplikacija, ta aplikacija vraća u ono stanje u kakvom je bila prilikom prve instalacije.

To isto tako znači da je ova opcija posljednja stvar koju korisnik treba učiniti i posljednji ”as” u rukavu kojeg svaki korisnik ima. Brisanje podataka kod Facebook aplikacije će značiti da će prilikom idućeg pokretanja aplikacije korisnik trebati ponovno upisati sve podatke koji su potrebni za ulogiravanje.

Osim toga, ako korisnik obriše Facebook podatke, to isto tako znači da će svi memorirani podaci u vezi pozicija videoigara biti obrisane i da će prilikom pokretanja igre korisnik trebati opet ići ispočetka, kao da igru nikada nije niti igrao.

Još jedna stvar koja se može poduzeti u slučaju da se neka aplikacija ponaša čudno jest dati to do znanja developerima aplikacije. Na taj način developeri mogu dobiti evidenciju u vezi toga što se dogodilo u vezi njihove aplikacije i što je to što aplikaciju onemogućuje u normalnom radu.

 

Kada brisati keš memoriju ili podatke aplikacije

Pitanje koje si mnogi korisnici postavljaju glasi- kada je potrebno ručno brisati keš memoriju aplikacije? Postoje velike šanse da to korisnik nikada neće trebati napraviti, no isto tako ako korisnik opazi da se aplikacija ponaša neobično, to je gdje svaki korisnik treba početi- brisanjem keš memorije.

Ako ovo ne upali tek onda bi korisnik trebao obrisati sve podatke aplikacije, jer to u velikoj većini slučajeva rješava probleme.

Piše: I.H.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular