Otvorite aplikaciju i odmah nakon što ste ju otvorili ona se zatvori uz poruku ”Unfortunately, this app needs to close”. Pokušate je ponovno otvoriti i opet isto. U čemu je stvar? Očigledno je da postoji neki problem. Ono što je dobro kod tog problema je da ga se može riješiti jednostavnim čišćenjem podataka aplikacija (ili ”App Data”) i cache memorije.

Slično kao i drugi operacijski sustavi i Android u svoju bazu podataka pohranjuje podatke kao što su preference, podaci vezani uz ulogiravanje u različite stranice i slične stvari. Iz tog razloga se možete vrlo lako ubaciti u Facebook ili Instagram bez da se trebate svaki puta ulogirati. I to je dobro, jer vam olakšava i ubrzava postupak. No ono što nije dobro kod ovoga i što može pokvariti sve jest to da ponekad ti podaci mogu biti pokvareni, zbog čega se onda ne mogu učitavati i zbog čega mogu uzrokovati probleme.

Postoje dvije osnovne podvrste podataka koje možete obrisati kada čistite svoj Android uređaj: to su podaci aplikacija (”App Data”) i cache memorija.

Cache podaci koji se pohranjuju u cache memoriju je takva vrsta podataka koja se privremeno pohranjuje. Radi se o podacima koje je neka aplikacija skinula nakon što ste ju vi skinuli s interneta. Na primjer, ako i kada streamate glazbu, aplikacija može napraviti ”pre-download” kako bi se spriječilo ometanje prilikom streamanja. I kada se radi ”pre-download” ti podaci se spremaju unutar cache memorije.


Što se tiče samih podataka aplikacije ili ”App Data”, prva stvar koju ovdje treba reći jest da se radi o važnim informacijama koje neka aplikacija pohrani unutar uređaja. Podaci aplikacije u sebi sadrže podatke o ulogiravanju (ako takvih podataka ima), preference aplikacije i slično. Čišćenje podataka aplikacije slično je deinstalaciji i ponovnoj instalaciji iste aplikacije i iz tog razloga brisanje podataka aplikacije je nešto čemu trebate pribjegavati samo u krajnjoj nuždi, to jest kada ništa drugo ne upali.

Brisanje cache podataka i podataka aplikacije

Ako vas zeza neka aplikacija prva stvar koju biste trebali učiniti kako biste pokušali otkloniti problem jest brisanje cache memorije. Kako biste obrisali cache memoriju, idite pod Postavke uređaja i unutar Postavki odite pod opciju Aplikacija i Obavijesti.

U slučaju da je na vašem uređaju instaliran Android Oreo 8.0 ili 8.1 trebati ćete otvoriti opciju pod nazivom ”Vidi sve aplikacije” ili ”See All Apps”.

Nakon što ste pronašli sumnjivu aplikaciju prva iduća stvar koju trebate učiniti jest isključivanje sve ono što spada pod radne dijelove te aplikacije. Koristite tipke ”Force Stop” za ovo. Nakon što je aplikacija isključena idite pod ”Storage” i unutar ”Storage” idite pod ”Clear Cache”.

Nakon ovoga pokušajte ponovno pokrenuti aplikaciju. U slučaju da problem i dalje postoji i da aplikacija i dalje ne radi, možete pokušati sa svime što sam objasnio gore samo što ovoga puta možete kliknuti na opciju ”Clear Storage” ili ”Clear Data” (ovisno od uređaja do uređaja). Samo pazite na jednu stvar: ako kliknete na ”Clear Storage/Data” izgubiti ćete sve podatke koji se odnose na tu određenu aplikaciju.

Piše: I.H.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here