PočetnaGamingThe Quarry recenzija

The Quarry recenzija

Malo koji pod žanr horora nije toliko prihvaćen kao tinejdžerski slasher i jasno je da je Supermassive Games ovdje kao na domaćem terenu. U ovoj igri naziva The Quarry, koja je najavljena kao duhovni nasljednik studijskog festivala straha u stilu TV serije iz 2015., Until Dawn, stoga možete očekivati poznati koktel krvi i hormona, jer vi kao igrač ponovno trebate voditi računa o nekoliko novih lica, koja mogu vrlo lako završiti s Game Over zaslonom ako niste oprezni.

Ako ste voljeli Until Dawn, The Quarry bi vam također trebao biti dobra igra. Iako se ne radi o Resident Evil ili Silent Hill klonu, The Quarry je ipak jedna vrlo zabavna igra, koja ima potencijal svidjeti se svim ljubiteljima žanra (pogotovo ako volite igrati s tinejdžerima u stilu horor filma).

Na prvi pogled, The Quarry po mnogočemu podsjeća na klasične teen/slasher horror filmove iz osamdesetih i devedesetih

The Quarry najviše podsjeća na stari, ali i dalje dobro poznati film Wesa Cravena, pod nazivom Vrisak iliti Scream. Iako je stavljena u suvremeno okruženje, The Quarry je po mnogočemu ”hommage” horor filmskim temama i klišejima iz 1980-ih, s kojima je ovaj pisac gotovo sigurno odrastao. Međutim, umjesto vrištanja od straha, igrač će za glavni cilj imati sačuvati živote nekoliko igrivih likova od opasnosti koje vrebaju u The Quarry kampu.

O čemu se točno radi?

Kraj je ljetnog kampa u Hackett’s Quarryu i savjetnici ljetnog kampa mahnuli su posljednjem djetetu koje odlazi odande. Budući da je njihova vožnja mini-busom kući prekinuta, unatoč sumnjama vlasnika kampa, savjetnici odlučuju ostati još jednu noć u kampu. Što bi moglo poći po zlu?

Dosta dobre premise igre The Quarry samo će vas dodatno uvući u samu igru

Igra izvrsno ubacuje igrača u način igranja po kojem je horor žanr najpoznatiji: radnje koje kod igrača izazivaju strah, a gdje nekoliko pogrešaka mogu dovesti do Game Over zaslona. The Quarry počinje uvodom u kojem dva kamperska savjetnika dolaze rano, noć prije kampa. Nakon što su pobjegli s ceste kako bi izbjegli nešto na putu, poprilično jezivi policajac ih je upozorio neka bolje rezerviraju sobu u obližnjem motelu umjesto da nastave do kampa.

Iako je policajac prilično uporan, savjetnici nastavljaju do Hackettovog kamenoloma iliti The Quarry, kamp koji je gotovo prazan. Kažem gotovo, jer naravno, ne bi to bila dobra horor igra da nešto (ili netko) ne vreba negdje tamo u tami i ne čeka (ne)spremne igrače. Uvod je po mom mišljenju jako dobar. Nije predugačak i na odličan način uvodi igrače u ono što ih očekuje ukoliko nastave igrati igru i ukoliko se otisnu u naizgled prazna bespuća kampa The Quarry.

Kao i kod Until Dawn, prije nego što krenemo u glavnu priču imamo priliku dobro se upoznati s likovima

Baš kao i s Until Dawn, programer se jako trudio kako bi omogućio igraču upoznavanje sa svakim od likova. Ovo je još jedan razlog zašto uvod dobro služi igri kako bi uveo igrača u horor premise, prije nego što uđemo u glavnu priču i u meritum stvari onoga što se dogodilo i što se događa u samoj igri.

Treba reći da se The Quarry uvelike bavi melodramom. Nije onoliko koliko je u igri Life is Strange, gdje se igra nosi i govori o problemima tinejdžera na toliko detaljan način, ali puno više od starih filmova strave koje nastoji oponašati, ali na dobar način. Kao rezultat toga, tempo je pomalo neujednačen. Ne pomaže ni to što programeri nastoje dopustiti igraču da se “okrene” sa svakim likom, čime se radnja dodatno gubi iz fokusa, no meni iskreno to nije bio preveliki problem.

Igra se oslanja na poznate crte karaktera tinejdžerskih horora. U igri od likova imamo Emmu (Halston Sage) koja prikazuje arhetip poznate cure iz srednje škole, koja se, kao i velika većina poznatih i ”cool” cura iz srednje škole ponaša kao ”laka cura”. Zatim imamo Jacoba, športaša, žestoku i pomalo muškobanjastu Kaitlyn, suzdržanog Ryana, Dylana, koji predstavlja komičnog lika, knjiškog moljca Abigail i sramežljivog i pomalo čudnog Nicka. Zatim tu je melankolični Max i Laura, koji nas uvode u užase Hackettovog kamenoloma iliti The Quarry (budući da riječ Quarry na hrvatskom znači ”kamenolom”).

S mnoštvom poznatih lica i starijim članovima glumačke ekipe koji donose svoje žanrovske akreditacije, izvedbe glasa i snimanja pokreta su besprijekorne. Glumačka postava oživljava likove na način koji je zaslužan i za glumce i za programere koji ih stavljaju u digitalno područje.

Igra također nije bez rupa u radnji, od kojih me jedna jako smetala. Bez ”spoilanja” radnje, ne mogu ulaziti u detalje o ovome. Ipak, u cjelini, priča igre je dobra s nekoliko preokreta kako bi igrači pazili o čemu se radi, posebno na početku. Jednom kada su karte na stolu, stvari počinju postati pomalo predvidljive, baš kao i sa gotovo svakim horor filmom iz 80-ih i početkom 90-ih (ako se sjećate Straha u ulici brijestova ili bilo kojeg od starih filmova Friday 13th ili Petak 13. bit će vam jasno o čemu govorim).

Igra je ispunjena situacijama poznatim onima iz horor filmova iz 80-ih, neke suptilne, a neke ne tako suptilne. Motorna pila s natpisom “groovy” sa strane, vrh šešira za The Evil Dead, također služi kao pomalo mračni predznak za ono što bi se moglo dogoditi.

Što se tiče horor igara, The Quarry je također i nasilna igra. Povrh strahova od skokova, igra ne škrtari na nasilnim prizorima koji obiluju krvlju i ljudskim iznutricama, što bi mogao biti jedan od razloga zbog kojih neki igrači neće željeti igrati ovu igru, dok će drugima biti baš zabavna.

The Quarry igra

Kontroliranje više likova kroz igru poboljšava šarolikost načina igranja i istraživanja okoliša The Quarry

Tijekom igre igrači mijenjaju kontrolu nad svakom od glavnih uloga. Igru možete igrati sami ili na kooperativan način.

Od igrača se očekuje da istraže pomno detaljna okruženja za tragove i kolekcionarske predmete, koji pomažu objasniti što se točno događa u Hackett’s Quarryu. Unutarnje lokacije koriste nepomičnu ili kameru ograničene mobilnosti, što se meni osobno svidjelo, jer me podsjetilo na klasične Resident Evil igre, dok je vani na otvorenom kamera slobodna i više u stilu modernih horora. Po mom mišljenju, svaka kamera ima svoje prednosti i nedostatke, a ako programeri znaju iskoristiti prednosti, onda svaka od njih može dodatno doprinijeti horor ugođaju.

Igrači također moraju odabrati lik kojeg trenutno kontroliraju. To mogu biti samo izbori i reakcije u dijalogu ili velike odluke o životu ili smrti. Izbori dijaloga i reakcije pauziraju se kako bi igrači dobili vremena da donesu odluku, dok poticaji za akciju u napetijim okolnostima imaju mjerač vremena. Nisu sve predložene radnje nužno najbolji ishod, to također treba imati naumu kod odabira.

Događaji brzog pritiskanja tipki koriste se kako bi se likovima omogućila mogućnost izbjegavanja opasnosti. Nešto slično mogli smo vidjeti u ovim novijim, interaktivnijim Resident Evil igrama tipa Resident Evil 4, 5 i 6, gdje je igrač morao pritisnuti određene tipke kako bi izbjegao nešto, samo što je to u The Quarry dodatno ispolirano i malo promijenjeno.

Što se tehničke strane tiče, treba reći da je The Quarry dosta dobro ispolirana igra

The Quarry je, uglavnom, vrlo dobro ispolirana igra. Igra ponekad zna malo ”zaštekati” kod nekih, uglavnom situacija koje sadržavaju više likova na zaslonu, primijetio sam isto tako i ponekad da je sinkronizacija zvuka i micanja usana likova pomalo ”out-of-sync” ili da nije usklađena, no osobno mislim da to neće djelovati negativno na cjelokupnu igrivost. No isto tako nadam se da će programeri i te probleme riješiti ažuriranjima.

S toliko izbora i grananja, igra nudi dosta dobar ”replay value” ili vrijednost ponovnog igranja, iako će središnji zaplet biti svjež samo kada prvi puta budete igrali, što znači da ćete priču već znati kada budete igrali drugi puta (ako budete igrali drugi puta). Ponovno igranje igre može vam pomoći u saznavanju nekih potankosti koje niste saznali kada ste prvi puta igrali. Kao i lokalni multiplayer, igra se može igrati u filmskom modu s različiti mogućnostima. Tu je i prilagođeni način rada, koji može biti dostupan samo nakon normalnog igranja igre, koji omogućuje igraču da prilagodi pojedinačne osobine karaktera, što dodatno daje na raznolikosti i što po mom mišljenju dodatno poboljšava samo iskustvo igranja za više igrača.

Zaključna riječ

Kada se sve zbroji i oduzme, mogu reći da sam se zabavio igrajući The Quarry. Priča je dobra, ali možda ne tako dobra kao na primjer u igrama Silent Hill. Igra provodi malo predugo postavljajući likove umjesto kretanja odmah u akciju, ali kada stvari počnu ići u smjeru u kojem ne bi trebale ići, a u kojem moraju ići, bit ćete prikovani za zaslon svog računala ili konzole sve dok je ne završite, pod uvjetom da ste ljubitelj horor igara.

Općenito, The Quarry je lako za preporučiti. Ima pristojnu priču koja bi se trebala svidjeti ljubiteljima horor filmova i igračima narativnih avanturističkih igara poput Life is Strange, kao i drugih naslova Supermassive Games programerskog tima. Ako ste voljeli Until Dawn, voljet ćete i The Quarry.

Datum izlaska igre: u prodaji

Platforme na kojima je igra dostupna: Playstation 4, Playstation 5, Xbox X/S, Xbox Series X, Microsoft Windows

Dostupni načini igranja igre: način igranja za jednog i za više igrača