PočetnaGamingRecenzija Call of Duty Early Access – prva Call of Duty mobilna...

Recenzija Call of Duty Early Access – prva Call of Duty mobilna igra je tu!

Toliko i dugoočekivana igra Call of Duty Mobile je konačno vani! Mobilna verzija megapopularne i vrlo uspješne pucačine iz prvog lica Call of Duty je dostupna za iOS i Android platforme. Prije izlaska igra je slovila kao ”savršeni mamac” za početnike u COD ”svijetu”, ali i kao povratak na bojišta za stare, prekaljene veterane u COD-u. Iako je trenutno igra u stanju ”Early Access”, dostupna je za igranje! Evo kakvi su bili prvi dojmovi nove, mobilne inačice Call od Dutyja!

Kontrole bolje od većina 3D pucačina za Android pametne telefone

Jedna stvar koju niti jedan igrač 3D igara na pametnim telefonima nikako ne voli su loše implementirane kontrole. Nažalost, kontrole i njihovo objedinjavanje s ekranom na dodir nije nešto što baš svakome uspije. Većina pucačina koje su dosad izašle za Android operacijski sustav nisu se baš proslavile baš zbog ovog problema. No kod COD Mobile situacija je drugačija.

COD Mobile

Prva stvar koju želim naglasiti u vezi igranja Call of Dutyja Mobile jest ta da je ova igra osmišljena za igranje na ”velikim” ekranima pametnih telefona, a to znači barem ekran od 5.5 inča. Što veći ekran tim bolje jer će sve biti preglednije i jednostavnije za igranje, tipke će biti pravilnije raspoređene i neće vam se događati da slučajno kliknete na jednu tipku umjesto na drugu (što može značiti razliku između života i smrti u ovakvim igrama). No recimo nešto o samim kontrolama.

Na lijevoj strani ekrana nalazi se ”palica” za kretanje, dok je desna strana odvojena za dodatne kontrole. Dobra stvar u vezi kretanja jest ta što se palica može kontrolirati na način da igrač klikne bilo gdje na lijevoj strani ekrana. Ovo daleko pojednostavnjuje igranje (jer bi bilo puno teže da palac treba biti točno na palici kako bi igrač mogao kontrolirati lika).

COD Mobile, s obzirom na to da se radi o 3D pucačini, u sebi ima dva moguća načina pucanja: automatsko i ručno. Kod automatskog načina oružja automatski opale ako se protivnici nalaze unutar ciljnika. Iako se ovo može činiti kao klasičan ”cheaterski” potez programera, kako bi se stvar maksimalno izbalansirala developeri su stavili ”delay” iliti odgodu između trenutka kada vi naciljate protivnika i kada oružje počne pucati.

cod-mobile

Što se tiče ručnog načina pucanja tu treba najprije reći kako igrači imaju priliku mijenjati kuteve kamere dok drže tipku za pucanje. Sve u svemu kontrole su vrlo dobre i puno bolje od onih koje ćemo naći u većini drugih pucačina za pametne telefone (izuzev možda Fortnitea i PUBG-a, ali te igre imaju drugačiju mehaniku). Osim klasičnog trčanja, ciljanja i pucanja igrači mogu skakati i saginjati se.

Predefinirane kontrole su OK što se tiče osjetljivosti, no ne preosjetljive (što opet nekim igračima može biti nedostatak). Dobra stvar je ta što postoji mogućnost povisivanja osjetljivosti kontrola na način da igrači biraju između nekoliko dostupnih načina osjetljivosti ili da sami, kako njima odgovara namjeste.

I dalje ćete otključavati ”perkove” i posebne mogućnosti

Ono po čemu su Call of Duty igre poznate još tamo od Call of Duty: Modern Warfarea su ”perkovi”, iliti poboljšanja lika. Slično je i kod COD Mobile. Ovdje ćete isto tako svog lika opremati različitim poboljšanjima zbog kojih će lik imati bolje atribute i poboljšane mogućnosti.

No perkovi i posebne mogućnosti nisu dostupne odmah. Tek nakon 6. razine igrači će imati mogućnost otključati posebna, sekundarna oružja i posebne atribute. Još jedna stvar koju ima Call of Duty Mobile je ”Scorestreak”. Radi se o modu zahvaljujući kojem igrači mogu sami određivati koje će nagrade dobivati ovisno o tome kakav im je ”kill streak”, odnosno neprekidni niz ubijenih protivnika.

Sustav napredovanja unutar igre je dosta dobro odrađen. Igra u sebi sadrži i mogućnost izmjene izgleda lika u pogledu različitih skinova, odjeće, itd. No kozmetičke promjene lika isto tako treba otključati. Tek nakon određenog levela igrači će imati mogućnost promijeniti predefinirani izgled svog lika.

Problemi sa ”pop-upom” i serverima

Early Access, s obzirom na to da se ipak ne radi o ”cijeloj” verziji igre, pati od nekih problema koje će developeri trebati riješiti. Jedan od problema je recimo problem sa ”pop-upom” (ili time da vam se na ekranu samo odjednom pojave objekti i protivnički vojnici). Drugi je sa serverom. Recimo ako želite igrati igru, a već ste spojeni na Wi-Fi vezi na svom pametnom telefonu najprije ćete trebati isključiti Wi-Fi i ponovno ga uključiti kako biste mogli igrati igru.

Osim toga, ono što mi se nije svidjelo jest to da igra kao da zahtijeva ”puni” signal kako bi se mogla igrati. Za vrijeme igranja sa ”punim” signalom sve je teklo bez problema. No ukoliko bi se signal i samo malo smanjio dolazi do izbacivanja sa servera. Ovo je nešto za što se nadam da će developeri otkloniti u što kraćem vremenu.

Call of Duty Mobile Battle Royale

S obzirom na to da su ”Battle Royale” modovi i igre sve poznatije, činjenica da bi COD Mobile u sebi trebao imati i poseban Battle Royale način igranja nije neko iznenađenje. COD Mobile Battle Royale omogućuje (zasad) igračima klasično ”battle royale” igranje u trećem i prvom licu. No, s obzirom na to da se radi o ”Early Access” verziji igre COD Mobile Battle Royale trenutno baš i nema puno igrača na svojim serverima. Vjerujem da će se ovaj standard popraviti kako bude postala dostupna ”puna” verzija igre.

Opet na poznatom terenu

Jedna stvar koja je meni posebno privlačila pozornost kod Call of Duty Mobile igre bile su karte. Naime, COD Mobile u sebi sadrži već sada (kasnije ih možemo očekivati još i više) neke od poznatih karti lokacija iz prijašnjih COD naslova. Tako imamo recimo CrossFire, jednu od najpoznatijih karti iz COD: Modern Warfare, NukeTown (vrlo poznatu kartu iz COD Black Ops), Crash, Hijacked i za sve one koji vole malene lokacije tu je karta Kill House.

call-of-duty-infinite-warfare-multiplayer

Od igraćih modova tu je za svakoga ponešto

Trenutno Call of Duty Mobile u sebi ima sedam igraćih modova, tako da bi svaki igrač trebao moći pronaći neki koji njemu najbolje odgovara. To su: ”Frontline”, ”Team Deathmatch”, ”Domination” (verzija ”Capture the flag” moda), ”Hardpoint”, ”Search and Destroy” i ”Free for all”.

Očekivanja zasad ispunjena

Call of Duty Mobile podigao je velika očekivanja igrača. Zasad se može reći da je njegova ”Early Access” inačica dobrim dijelom ta očekivanja i ispunila. Otklanjanje grešaka sa serverom, signalom i ”pop-upom” je nešto na čemu vjerojatno developeri već rade. Ono što je sada potrebno je samo nastaviti i ne bi trebalo biti nikakvih problema, a Call of Duty Mobile bi na mobilnim platformama mogao ostvariti veliki uspjeh.

Piše: I.H.