PočetnaGamingMight and Magic Heroes VII recenzija

Might and Magic Heroes VII recenzija

Tko nije barem čuo za Heroes of Might and Magic, igru u kojoj preuzimate ulogu ‘heroja’, gradite gradove, učite magije, razvijate vojske, pobjeđujete i osvajate protivničke gradove, a sve to uz prekrasnu i ambijentalnu glazbu te pravi ‘fantasy’ okoliš koji vas jednostavno ‘poziva da osvojite još samo jedan grad’? Evo i nastavak: Might and Magic Heroes VII.

Igra koja je odgojila velik broj danšnjih ‘hardcore’ igrača RPG strategija i igra koja nesumnjivo ima velik broj poklonika, čiji broj je (gotovo) sa svakim novim nastavkom samo rastao.

Iako je najnoviji nastavak poznate Ubisoftove franšiže po imenu Heroes of Might and Magic, koja se od šestog nastavka zove Might and Magic Heroes, izašla u rujnu 2015. godine, Might and Magic Heroes 7 je i dalje ‘najnoviji’ nastavak te zaslužuje da se nešto više kaže o samoj igri. No, prije nego što kažemo nešto više o sedmom nastavku, vratimo se malo u prošlost.

Heroes of Might and Magic: Sve je počelo još 1990.

Za sve fanove i vjerne igrače ime Heroes of Might and Magic je poznato još tamo od 1995. i prvog nastavka popularnih ‘Heroesa’ koji se zvao Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest. No ono što možda velik broj fanova ne zna jest to da je igra po imenu King’s Bounty prethodila ‘Heroesima’ i da je to bila prva igra tvrtke New World Computing, tvrtke koja je bila zaslužna za prvih četiri nastavka plus naravno ekspanzije koje su obavezno nudile dodatak priče, poneku dodatnu rasu, novu opremu, oružja, artefakte i sl.

Prvi veliki uspjeh koji je tvrtka New World Computing ostvarila bio je izlaskom igre Heroes of Might and Magic III: Armageddon’s blade. Igra je izašla 1999. godine za osobna računala i postala je svojevrstan hit.

Razloga zbog kojih su Heroesi 3 bili hit je bilo mnogo: fantastična glazba koja je samo upotpunjavala fantasy svijet, komplicirana i zarazna priča, težina koja je zahtijevala od igrača planiranje i taktiku, velik broj kampanja koje su samo povećavale gameplay vrijednost, rase (tj. frakcije) od kojih je svaka bila jedinstvena na svoj način; po prvi puta igra je imala čak devet rasa: ljude (Castle), vilenjake i raznorazna mitološka i šumska stvorenja (Rampart), čarobnjake (Tower), demone (Inferno), nemrtva  stvorenja (Necropolis), zla mitološka stvorenja kao što su minotauri ili meduze (Dungeon) uz Fortress i Stronghold.

Dodavanjem posljednje ekspanzije u Heorese 3 je dodana i rasa Conflux (ili elementali). Siguran sam da će se velik broj igrača s nostalgijom sjetiti Heroesa 3 i dana zabave i ‘slatke muke’ koju im je ta igra davala.

Nažalost (ili nasreću) tvrtka New World Computing je prestala s radom nakon četvrtog nastavka, koji je bio znatno drugačiji od trećeg. Osim toga, četvrti Heroesi su bili i strahovito neoptimizirani, preteški i za mnoge igrače ‘čudni’, što znači da se za razliku od trećeg četvrti nastavak nije proslavio.

Heroes of Might and Magic V: Prelazak u treću dimenziju

2006 godine izašao je novi nastavak po imenu Heroes of Might and Magic V koji je po mnogima i danas, uz ‘trojku’ najbolji nastavak ove franšize. Peti nastavak, kojeg je izradila firma Nival Interactive (poznati još po tome što su između ostaloga kreirali i Allods Online) je bio prvi nastavak koji je bio u potpunosti u 3D-u.

Sama igra je izgledala fenomenalno, grafika je bila zapanjujuće kvalitete, glazbena podloga je bila isto tako na visini zadatka, a priča jedna od najboljih u RPG žanru uopće. Ono što je velik broj igrača odmah vidio i izjavio bilo je da je peti nastavak u stvari grafičko i prezentacijsko poboljšanje trećeg nastavka, što je bila i istina. Ekspanzijama pod nazivima Hammers of Fate i Tribes of the East napravljen je svojevrstan ‘puni krug’ u pogledu dosadašnjeg tijeka priče Heroesa.

Sama igra je od mnogih igrača ocijenjena kao jedna od najboljih RPG strategija dotada, što je samo pokazatelj kvalitete koju je postigao peti nastavak.

Might and Magic Heroes

2011. godine izašao je Might and Magic Heroes 6, nastavak koji je, osim promjene u imenu donio mnoštvo novina koje se nažalost mnogim igračima i nisu baš svidjele. Većina novina se ogledala u tome da je sada igra zahtijevala stalnu internet vezu, priča je bila ‘komplicirana do neprepoznatljivosti’.

Mnoštvo stvari na koje su igrači naviknuli su izbačene (npr. nepostojanje ‘town’ ekrana), što u stvari znači da je igra doživjela totalnu promjenu. Sedmi nastavak, uz poneka ‘vraćanja korijenima’ je ipak zadržao mnoštvo stvari iz ‘šestice’, što je odbilo vrlo velik broj starijih igrača, pogotovo onih koji su ‘odrasli’ uz treći nastavak.

Kakvi su ‘najnoviji’ Heroesi?

Počnimo ‘od početka’.

Kao prvo, iako je igra izašla ‘davne’ 2015. godine, s obzirom na postojanje ‘Deluxe’ verzije i Trial by Fire, DLC-a koji je izašao ove godine, bilo bi dobro nešto više reći i o ‘sedmici’.

Might and Magic Heroes VII RECENZIJA

Might and Magic Heroes VII: Grafička prezentacija ‘na nivou’, zvukovi i glazba baš i ne

Prva stvar koja je vidljiva, pogotovo pri igranju strategija jest grafika. Grafička prezentacija Heoresa 7 ili Might and Magic Heroesa 7 je više nego dobra. Iako je igra ‘stara’ gotovo dvije godine, možemo se složiti da, što se tiče grafike sedmi nastavak Heroesa ide u korak sa svim modernim grafičkim dostignućima.

Heroes of Might and Magic VII recenzija
Grafički sedmica izgleda zapanjujuće

Sve izgleda prekrasno i divno animirano, od osušenih travki na pustinjskom terenu pa sve do gradova, heroja, stvorenja… Grafički su Heroesi 7 za čistu peticu. Kada govorimo o zvučnoj podlozi tada treba reći da je velika većina zvukova preuzeta iz prošlog nastavka kao i iz Might and Magic X igre, što može biti i dobro i loše, ovisno o mišljenjima i ukusima.

Might__and__Magic_Heroes_7

Kada govorimo o glazbi, onda moramo reći da je gotovo svaki nastavak Heroesa bio poznat po zaista fantastičnim i nevjerojatno ambijentalnim zvučnim izvedbama dvojca Kinga i Romera, no to nažalost nije slučaj ovdje.

Velika većina skladbi u Heroesima 7 je dosadnjikava, jednolična, nekako pretiha i neprepoznatljiva. U usporedbi sa dvojkom, trojkom, četvorkom i peticom, glazba u ovim Heroesima je za čistu nulu. Glazba treba ‘uvući’ igrača u igru još dublje, no glazba iz Heroesa 7 to ne uspijeva. Nikako. Zanima me postoji li kakav način da se glazba iz Heroesa 5 prebaci u Heroese 7, jer to bi cijeloj igri dalo još barem 2 ocjene.

Might and Magic Heroes VII: Savjetovanje sa savjetnicima, poznati i malo manje poznati heroji

Priča Heroesa 7 ide ukratko otprilike ovako: svijetom Ashan, nakon mučkog umorstva kraljice Maeve već duže vrijeme traju građanski ratovi između zaraćenih kneževina ljudi. S obzirom da su demonske horde pobijeđene (barem se tako misli) i s obzirom da je mjesto vrhovnog vladara/vladarice otvoreno to otvara mjesto za sukob između brojnih ‘lokalnih’ vladara od kojih su najpoznatije dvije kneževine- Griffin i Wolf.

Glavni protagonist Heroesa 7 je Ivan, hrabri, ali i ratnim užasima izmoreni vojskovođa koji želi svim silama stati na kraj ratovima i nekako uspostaviti mir. Da bi to uspio, okupio je oko sebe savjetnike (čelnike frakcija iz prošlog nastavka) i da bi Ivan znao kako uspostaviti mir, ono što on prvo želi i treba znati jest povijest svijeta Ashan.

I tu na scenu stupa igrač. Odabirom priča, odnosno scenarija, igrač ima priliku igrati jednu od šest kampanja, ovisno o tome na kojeg lika klikne i čiju priču poželi čuti. Tako imamo priliku igrati sa rasama koje su nam već poznate iz prošlih nastavaka, a to su: Haven (ljudi), Sylvan (vilenjaci), Academy (čarobnjaci), Stronghold (orkovi), Necropolis (nemrtvi) i Dungeon (mračni vilenjaci).

Svaka rasa ima svoju priču, a za potpuno razumijevanje cijele priče sedmice preporučuje se prelaženje kampanja sa svim rasama. Ovo je definitivno dobra stvar, jer je trajnost igre velika kako i volimo. Sama priča je po sebi ‘uobičajena Heroes priča’, što je isto tako dobro.

Igra ima enciklopediju heroja preko koje se možete obrazovati u vezi svih heroja iz sedmog nastavka. Ono što će razveseliti brojne igrače jest ponovno pojavljivanje nekih starih heroja (jedino mi je žao što nisu stavili nekromansera Sandro-a koji je legendaran), kao neke ‘stare-nove’ stvari, kao što su odabir između jedinica koje želite imati (kao u Heroesima 4), kolo vještina (ili ti ‘skillwheel’ iz šestice koji je ovdje malo dorađen) i vraćanje na sedam vrsta resursa, iako u sedom nastavku postoje nove vrste resursa, a ‘klasične’ (sulphur, mercury, gem, crystal) su izbačene.

Dobro, može proći. Veća pozornost oko taktiziranja, pogotovo kod obrane gradova i izgradnju obrambenih građevina je isto tako dobrodošla.

Heroes of Might and Magic VII tips
Sylvan grad u svom ‘punom sjaju’. Ne, nije u 3D-u.

Might and Magic Heroes VII: Bugovi od kojih boli glava

Ono što nikako nije dobro u ovoj igri su bugovi. Kojih ima puno. Jako puno.

OK, ne treba biti sitničav. Kada se radi igra koja je ovakvog obujma, onda je gotovo nemoguće napraviti ‘savršenu’ igru, bez bugova, glitcheva i poneke greške i to je normalno. Izaći će zakrpa i stvari će se popraviti. Tako to ide.

No Heroesi 7 su nažalost prepuni bugova. Još gora stvar jest ta što većina bugova koji su prisutni još od prve verzije igre još uvijek nisu ispravljeni, a sudeći po službenom izvještaju Ubisofta niti neće biti. Stvar ne bi bila tako kritična da vam se ne događaju problemi kao što je ovaj: obavite zadatak, ‘uključi’ se zaštitna barijera oko grada kojeg trebate braniti, vaš idući zadatak je uzeti 500 Shantiri Titana i srediti trojicu protivničkih heroja, no kada kliknete na most u namjeri da izađete iz grada, vidite poruku ”Cannot pass here!”. Veliki bug.

A takvih je nažalost u ovoj igri, jako puno. Bugovi nisu dobra stvar, a oni bugovi koji vas tjeraju na ponovno igranje iste misije i pitanje ‘zašto uopće igram to’ su još gori. Ne trebam niti reći kako ovo utječe na cjelokupnu igru.

Might and Magic Heroes VII: Cijena “samo” pedeset dolara?

Za kraj treba reći kako igra košta pedesetak dolara, što je ipak, ako ćemo uzeti u obzir sve segmente, previše. Da su bugovi ispravljeni (ili da barem nema toliko ‘major’ bugova), da je igra malo brža, da ne ‘poždere’ toliko resursa na računalu (do te mjere da ćete se pomučiti sa običnim minimiziranjem ekrana igre), da je glazba bolja, da je ovo, da je ono…

Istina, nekim igračima, pogotovo onim novijim, koji su se upoznači sa svijetom Heroesa tek u šestom nastavku ova igra će možda biti remek-djelo. No velikoj većini ‘old-time hardcore’ Heroes veterana, sedmi nastavak će biti preskup i neisplativ. Realna cijena bi bila nekih 20$, pod uvjetom da izađe zakrpa koja će popraviti npr. bug nestajanja heroja po mapi (?!), ali tako je kako je.

Na kraju krajeva možemo reći kako se Ubisoft nikako nije proslavio s najnovijim Heroesima. Ono što nama preostaje jest uživanje u ‘starim’ nastavcima i nadanje da će osmi nastavak barem donekle dostići uspjeh petog ili trećeg.

Piše: I.H.