PočetnaGamingMicrosoft ozbiljno razmišlja o uvođenju oglasa u Xbox igre

Microsoft ozbiljno razmišlja o uvođenju oglasa u Xbox igre


Oglašavanje i videoigre su u današnje vrijeme spojivi pojmovi, no za većinu se to prvenstveno odnosi na mobilne igre kod kojih su mnogi korisnici već naviknuti da mogu očekivati reklamiranje raznih proizvoda i usluga dok su u procesu igranja. PC igre te igre na konzolama danas još uvijek drže određenu distancu prema oglašavanju i na njima igrač može od početka do kraja odraditi igru bez da mu se bilo što ponudi.

Sudeći prema najnovijim informacijama, fanovi Xboxa bi mogli prvi iskusiti oglašavanje unutar videoigara.

spajanje tipkovnice i miša s Xbox One konzolom

Može li se ovo nazvati iznenađenjem? Baš i ne.

Možda par tjedana prije ove vijesti pojavile su se informacije kako Sony intenzivno radi na uvođenju oglasa u besplatne igre i već krajem godine mogu se očekivati ove promjene. Na PlayStation konzolama trenutno su oglasi vidljivi unutar izbornika koje developeri koriste za promociju svojih igara, no njihovo uvođenje u same igre je korak više.

Povučeni iskustvom iz mobilnih igara, oglasi mogu imati različite formate. Mogu, na primjer, biti jednostavni vizualni predlošci unutar igre koji se spajaju s okolinom svijeta u kojem se igrač trenutno nalazi, mogu biti interaktivni pa se pomoću njih igrač približava reklamiranim brendovima kroz zadatke u igri ili jednostavno u obliku kupona koji unutar igre nude kodove popusta i vaučere koji se mogu u stvarnom svijetu iskoristiti prilikom kupnje proizvoda.

U teoriji se oglasi u igrama dijele na tri vrste: statički (oglasi koji se ne mijenjaju), dinamički (oglasi koji se mijenjaju) i tzv. advergaming oglasi (sama igra je proizvedena kao oglas).

Možda je to manje poznato, ali neke igre su već bile poslužile za vrlo snažne marketinške kampanje i, iz današnje perspektive, samo su najavile buduću transformaciju oglašavanja.

Sjećate se predsjedničkih izbora u SAD-u 2008. godine kada je Barack Obama osvojio svoj prvi mandat? Kampanja se tada bila premjestila i unutar virtualnog svijeta pa su se tako u igrama kao što su Guitar Hero III, Madden NFL 09, NBA Live 2008, Nascar 09 ili Need For Speed Carbon mogli vidjeti virtualni plakati s Obaminom slikom koji su pozivali građane da glasaju.

Jedan od novijih primjera može biti sportska simulacija NBA 2K22. Nike i Puma su brendovi koji se svojim kolekcijama vezuju uz amaterski i profesionalni sport. NBA 2K22 smjestio je u igri njihov logo na velikom broju virtualnih objekata u pozadini i svakom igraču jednostavno to ne može promaknuti. Time se nije samo nadopunilo igračko iskustvo unutar igre, već se stvorila pozitivna slika ovih brendova i igrači NBA 2K22 košarkaške simulacije prije će primijetiti proizvode Nike i Puma brendova.

NBA 2K22

Sličan primjer je promocija proizvoda Michaela Jordana u Fortniteu. U prosincu 2021. Fortnite je objavio kako počinje suradnju s Jordan brendom. Igrači su se mogli natjecati za poznati model tenisica Air Jordan XI Cool Grey te dobiti pristup raznim drugim značajkama unutar igre.

Navedeni primjeri pokazuju kako oglašavanje unutar videoigara nije ništa novo, ali promjene koje bi mogle uslijediti na konzolama neće biti pojedinačni primjeri, već priprema za serijsko oglašavanje koje bi polako moglo postati pravilo.

Sony je već imao najavu takve promjene politike, a sada se u istom kontekstu pojavio i Microsoft.

Na poznatom news portalu Business Insider primijećen je članak u kojem Microsoft navodi kako je zainteresiran za uvođenje oglasa u igre. Čak je napomenuto kako se tehnološki div trenutno nalazi u fazi traženja tvrtki za oglašavanje koje bi mogle provesti u praksu ovakve planove.

Svi korisnici koji često provode vrijeme u igranju igara na mobitelima znaju kako koncept oglasa može ponekad toliko zasititi zaslon s reklamiranjem raznih proizvoda ili usluga da se na kraju odustaje od daljnjih aktivnosti unutar igre. Microsoft u ovom slučaju to ne želi učiniti i odvući igrače od igranja igara.

Umjesto toga Microsoft želi smjestiti oglase u samu igru. Primjer za to može biti igra otvorenog svijeta gdje se na raznim mjestima mogu prikazati oglasi, što bi se moglo svrstati u neinvazivni način reklamiranja koji ne bi trebao utjecati na igračko iskustvo.

Za Xbox igrače u ovom trenutku oglasi nisu nepoznanica. Tvrtke mogu prikazivati svoje oglase na Xbox kontrolnoj ploči i igrači, može se reći, nisu baš najbolje prihvatili ovakav način zauzimanja dijela zaslona kad se koristi konzola.

Ono što je vrlo važno, Microsoft bi počeo s testiranjem novog oblika oglašavanja samo kod besplatnih igara. Logika je tu jasna, ciljanje s oglasima na već plaćene igre moglo bi potencijalno uzrokovati negodovanje kod igrača jer su cjelovit sadržaj koji konzumiraju već platili. Besplatne igre jednostavniji su način implementacije oglašavanja jer igrači nisu za njih potrošili financijska sredstva.

Ostaje pitanje hoće li Xbox igrači zaista primijetiti oglase unutar igre. Ono što su nekoć bili izmišljeni oglasi i plakati unutar igre napravljeni radi snažnijeg vizualnog dojma sada bi mogli postati prave reklame koje prezentiraju proizvode iz stvarnog života.

Usvoji li se ovaj obrazac reklamiranja, što je samo pitanje vremena, svjedočit ćemo tranziciji oglašavanja koje će serijski postati dijelom videoigara.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular