Posljednjeg vikenda u srpnju, održan je dugo očekivani Fortnite World cup, odnosno Svjetsko prvenstvo u jednoj od najpopularnijih video igara današnjice – Fortnite-u. Ovo je zapravo bilo prvo takvo prvenstvu u svijetu, a iza cjelokupnog događanja stajali su tvorci same igre – Epic Games. Uz ovo događanje vežemo mnoge fascinantne brojke, a u današnjem ćemo članku predstaviti samo neke od njih.

Pobjednik turnira na kraju je postao mlađahni Kyle Giersdorf, koji nosi nadimak ‘Bugha‘ – a ima svega 16 godina. Kyle je na spomenutom turniru osvojio i iznimno vrijednu novčanu nagradu, a svi sudionici finalnog događanja također su otišli kući s primamljivom svotom novca u džepu (ili bolje rečeno koferu).

Finalno natjecanje održano je u New Yorku, na teniskom stadion Arthura Ashea. Posebnost ovog događanja bila je činjenica da su na Svjetskom prvenstvu mogli sudjelovati apsolutno svi igrači ove mega popularne video igre – no samo su oni najbolji ušli u toliko priželjkivano finale. Svi koji su ostali uskraćeni za finalnu završnicu, sreću će moći potražiti vrlo vjerojatno već iduće godine ili na nekim manje značajnim Fortnite turnirima.

Da ne duljimo s uvodom, predstavit ćemo nekoliko zaista fascinantnih brojki koje vežemo uz ovo Svjetsko prvenstvo. Brojke će jasno dočarati važnost eSporta u modernom društvu, odnosno pokazat će kako se ova vrsta sporta lako može nositi i s raznim drugim tradicionalnim sportovima. I to ne samo u smislu novčane zarade, već u pogledu popularnosti i broja gledatelja samog događanja.

Svi igrači Fortnite-a mogli su sudjelovati na prvenstvu

Za razliku od ostalih sportova gdje se samo najbolje rangirani mogu plasirati u završnicu, kod ovog prvenstva stvari su bile nešto drugačije. Svi igrači mogli su sudjelovati na prvenstvu, nosamo su oni najbolji u konačnici ušli u zasluženo finale. To konkretno znači da su svoje igračke sposobnosti mogli pokazati poznati YouTuberi, ali i klinci koje igraju u miru unutar svoja četiri zida.

Nema razloga sumnjati u ispravnost ove odluke – da svi imaju pravo ući u završnicu natjecanja. Naime, time je kompanija Epic Games pobudila još dodatnog interesa kod svih igrača – koji su se osjećali važno kada su imali prilike sudjelovati na događaju kao što je Svjetsko prvenstvo. Također, tim su potezom osigurali veći interes publike u samom finalu – što će u končanici rezultirati još boljim poslovnim rezultatima same kompanije.

 

Nagradni fond od čak 30.000.000 dolara

Još prije nekoliko mjeseci pisali smo o tome kako je Epic Games odvojio veliki novčani fond za sve turnire koji se održavaju pod njegovim okriljem. Ovo Svjetsko prvenstvo pokazalo je kako Epic Games nimalo ne štedi kada su nagrade igračima u pitanju – cjelokupni fond za ovo Svjetsko prvenstvo iznosio je nevjerojatnih 30 milijuna dolara.

Svi igrači koji su se uspjeli kvalificirati u finalno natjecanje dobili su 50.000 dolara – čak i ako nisu osvojili nikakav bod u finalnom nadmetanju. Realno gledajući, ogroman je to novac za tako loše pozicije, no kada uzmemo u obzir koliko ljudi na svijetu igra Fortnite – stvari su potpuno drugačije.

Bez ijedne cure na finalnom natjecanju

Mnogo bure podigla je činjenica da na finalnom natjecanju u kojem je sudjelovalo 100 igrača, nije bilo niti jedne ženske osobe. Dakle, svi igrači bili su muškarci, odnosno možda je bolje reći dječaci – jer se uglavnom radilo o tinejdžerima. Ta je činjenica još fascinantnija, ako u obzir uzmemo da se na finalno natjecanje pokušalo kvalificirati više od 40 milijuna Fortnite igrača.

Nakon ovakvog raspleta događaja (bez ijedne ženske osobe) podiglo se mnogo rasprave oko toga da li je Epis Games trebao pozvati i neku žensku osobu u finale. Naime, svjedoci smo nezavidnog položaja žena u svijetu sporta, a ovakvim događajima taj se jaz još dodatno produbljuje. Mnogi su ovo ‘uzeli na zub’ jer smatraju kako moderni sport mora promovirati jednakost spolova u svijetu sporta – što ovdje nikako nije bio slučaj.

 

Prosječna starost igrača bila je 16 godina

Od pokretanja Fortnite igre 2017. godine pa do danas – ovu je igru igrali više od 250 milijuna igrača diljem svijeta. Iako su se u igri okušali igrači različite starosti, Svjetskim su prvenstvom dominirali uglavnom tinejdžeri. Valja naglasiti kako je minimalna dob za sudjelovanje na turniru bila 13 godina, a najmlađi igrač imao je upravo toliko.

Fascinantan je podatak kako je prosječna dob igrača na Svjetskom prvenstvu bila 16,97 godina – što zvuči prilično nevjerojatno. Najviše igrača, njih čak 17, imalo je 16 godina, dok je najstariji imao svega 24 godine. Pogleda li se statistika kvalifikacija, stvari nisu puno drugačije i dobna starost kreće se uglavnom ispod 20 godina. Dakle, možemo reći kako je eSport svijet koji pripada tinejdžerima i u kojem isti ti tinejdžeri dominiraju.

 

Dominacija SAD-a i Europe na tronu

Kada smo već u prethodnom odlomku spomenuli dominaciju tinejdžera, valja naglasiti kako su prva mjesta osvojili Amerikanci (u pojedinačnoj kategoriji) i Europljani (u duo kategoriji). U pojedinačnoj kategoriji, prva četiri mjesta pripala su Amerikancima, zatim se tu našao mlađahni igrač iz Argentine, dok su nakon toga uslijedili Europljani – Šveđani i Francuzi.

U duo kategoriji, koja se igrala dan radnije, pobjedu je odnio europski par. Zaboravili smo prije spomenuti kako je finalni događaj trajao 3 dana – od čega je prvi dan bio namijenjen više zabavljanju publike, dok su u subotu snage odmjerili igrači u paru, a nedjelja je pripala pojedinačnim igrama. Sve u svemu, pokazalo se kako trenutno najbolje kotiraju Amerikanci i Europljani – dok su pomalo iznenađujuće na tronu izostali igrači s istoka – Kina, Japan, itd.

Prijenos finala na raznim platformama

Stadion Arthura Ashea u New Yorku zapravo je mjesto gdje se održava US Open. Prema dostupnim podacima taj stadion može primiti 23.000 gledatelja – a za vrijeme finala bio je poprilično ispunjen, odnosno rasprodan. Svi oni koji nisu imali prilike prisustvovati finalu u New Yorku mogli su finale gledati putem raznih online platformi: Fortnite.com, YouTube, Twitch, Facebook, Mixer, Caffeine.

Prijenos finala nekog natjecanja uglavnom je rezerviran za samo nekoliko kanala – koji su spremni platiti veliku cifru ne bi li prenosili događanje. Kod ovog turnira to nije bio slučaj jer se ekipa iz Epic Gamesa potrudila napraviti prijenos na gotovo svim popularnim platformama među gejmerima – što je zasigurno pripomoglo povećanju broja gledatelja. Neslužbeni podaci pokazuju kako je finalni dan samo na YouTube-u gledalo više od 9 milijuna ljudi, dok je na Twitch ta brojka bila bliže milijunu.

 

Pobjednik sa samo 16 godina zaradio 3.000.000 dolara

ESport pokušava se na razne načine boriti protiv tradicionalnih sportova, a jedan od najboljih načina su velika ulaganja u turnire. Već smo spomenuli kako je Epic Games za ovu godinu i raznovrsne turnire pripremio budžet od gotovo 100 milijuna dolara, dok je na ovom natjecanju taj budžet bio oko 30 milijuna. Svi prvoplasirani kući će se vratiti itekako zadovoljni jer su u džepove pospremili ogromne novčane cifre.

Pobjednik pojedinačnog turnira, Kyle Giersdorf (Bugha), kući ide bogatiji za više od 3 milijuna dolara. Nevjerojatna je to zarada, koju će Bugha ponijeti kući zahvaljujući pobjedi u finalnom nadmetanju. Usporedimo li to se nekim drugim vrhunskim sportovima i sportašima – ovaj je iznos veći od onog što ga dobije najbolji tenisač na Wimbledonu (2.5 milijuna dolara), ali i veći od iznosa koji je dobio Tiger Woods za pobjedu na Mastersu (2 milijuna dolara). Dakle, ovaj je turnir jedan od najplaćenijih sportskih događaja na svijetu – što će vjerojatno privući još više pažnje i interesa igraća.

Analiziramo li i ostala mjesta, ni niže plasirani igrači nisu loše prošli. Drugoplasirani Psalm dobio je 1.8 milijuna dolara, dok je treće mjesto i nagrada od 1.2 milijuna pripala Epikwhale-u. Četvrto mjesto vrijedilo je 1.050.000 dolara, peto mjesto 900.000, dok je primjerice i deseti Fatch dobio ogromnih 225.000 dolara. U duo natjecanju nagrada za prvo mjesto iznosila je 4.3 milijuna dolara, no valja naglasiti da se ona mora dijeliti između dva igrača (što je unatoč tome ogroman novčani iznos).

Fortnite-novac

Zarada od 3 milijarde dolara u prošloj godini

Slobodno možemo reći kako nikada ni jedna video igra u dosadašnjoj povijesti nije izazvala toliko interesa igrača – kao Fortnite. Sve brojke koje vežemo uz Fortnite zvuče zaista nevjerojatno, što samo pokazuje koliko je industrija video igara moćna i kako je čeka itekako svjetla budućnost.

Epic Games pokazao je u nekoliko navrata kako točno zna što radi i na koje tržište cilja. Iza njih je nekoliko igara uspješnica, a Fortnite je samo kruna cijelog njihovog poslovanja. Ne treba dodatno naglašavati kako će nakon ovako moćnog i vrijednog turnira, popularnost tog brenda i igre još dodatno rasti. Željeli bismo samo istaknuti prošlogodišnje poslovne rezultate koji su zbilja fantastični kod Epic Gamesa. Prema podacima, Epic Games je prošle godine imao nevjerojatnih 3 milijarde zarade, njihova vrijednost procijenjena je na oko 15 milijardi dolara.

 

Zaključak

Svjetsko prvenstvo u Fortnite-u privuklo je mnogo pažnje kako igrača tako i gledatelja. Sada slobodno možemo reći kako je ovo bio jedan od najvećih događa u svijetu eSporta u povijesti, ali i jako važan događaj u svijetu sporta općenito. Fortnite World Cup pokazao je svu moć i raskoš svijeta video igara, ali i iznjedrio nove svjetske face.

Nadamo se kako ‘slava’ neće udariti momcima u glavu i kako će se znati nositi s teretom ogromnih milijuna na bankovnim računima. Dio intervjuiranih igrača najavio je kako će osvojeni novac uložiti u nova računala, odnosno nadogradnju postojećih. Iako za to sada imaju itekako puno novca, za kraj ćemo vam predstaviti jednu konfiguraciju računala koje se koristilo u finalu. Točnije, računalo je koristio jedan od pobjednika u duo natjecanju, a njegove specifikacije izgledaju ovako: CPU – Intel Core i7 8700k 6x 3.70GHz; RAM – 16GB Corsair Vengeance LPX Black DDR-3000 DIMM CL15 Dual Kit; memorija – 1,000GB Seagate BarraCuda ST1000DM010 64MB 3.5″ SATA 6BS/s; napajanje – 700 watts be quiet! System Power 9. Nije loše, što kažete?

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here