Toliko o tome da je električna energija jeftinija od benzina. Pred nama je doba električnih automobila, a s njima dolazi i obećanje o vozilima koja neće štetiti okolišu i istodobno će se jeftinije voziti od tradicionalnih vozila na gorivo.

Tesla je na čelu tržišta električnih automobila s automobilima poput blistavog Modela S i pristupačnog Modela 3 koji predvodi kalifornijsku tvrtku. Prošle godine je tvrtka proslavila činjenicu da je imala 15 000 punionica širom svijeta.

punionica za električni auto

Ovo je proširenje izvrsno za mobilnost, no kako su vlasnici u Australiji saznali, vožnja Tesle nije nužno jeftinija od posjedovanja automobila koji ima motor s unutarnjim izgaranjem.

Prema Which Car navodima, nedavno povećanje cijene korištenja Tesla Superchargera s brzim punjenjem i netočna predviđanja dometa su učinili Tesline tvrdnje neutemeljenima. Prema Tesla Australia web stranici, cijena vožnje Modela 3 iznosi oko 5 dolara, dok će konkurentski automobili na benzinski po gon koštati oko 9 dolara.

Dokazano je da su ti izračuni pogrešni. Količina električne energije koju Tesla Model 3 koristi, troškovi električne energije i cijena benzina u zemlji su se razlikovali od podataka navedenih na web stranici.

Nedavno povećanje znači da će korisnici sada plaćati 40 centi po kilovat-satu, u odnosu na oko 30 centi od prije. To znači da će Model 3, koji prema provjerenim vladinim podacima troši 18.8 kWh/100 km, koštati oko 7 USD kada koristite punjač Supercharger.

Vožnja konkurentskog BMW-a 330i u Australiji će koštati vlasnike samo 5.83 dolara, što ga čini jeftinijim. Web stranica tvrtke Tesla također precjenjuje količinu goriva koju BMW koristi, a ispostavilo se da je BMW koji se puni gorivom jeftiniji za 18% kada mislimo na punjenje rezervoara do vrha u odnosu na Teslu da se napuni do kraja.

Električni automobili koštaju više od njihovih konkurenata na benzinski pogon, ali njihova privlačnost leži u činjenici da su jeftiniji za održavanje. Tesla je možda izgubio bitku, a da je prije toga bio siguran da je pobijedio.

Izvor: WhichCar

 

Piše: A. M.

3 Komentari

  1. @Duško Stojić 😂
    Teslin toranj ni sam Tesla nije uspio osposobiti (nemoguće je grom ukrotiti, također bežični prijenos struje ima ogromne gubitke na veće relacije).
    Što treba značiti bio baterija?
    Što god znači, treba shvatiti da energija mora od nekuda doći, ne možemo stvarati energiju, možemo ju samo promijeniti (prvi zakon termodinamike).

  2. U Republici Hrvatskoj kao gorivo za automobile struja je još uvijek daleko jeftinija od dizela. U Njemačkoj i Australiji kažu da nije jeftinija.

  3. @mr. dr. ing. Duško Stojić vrijeđate a neuk nisam. Nikakav dokaz da potkrijepi vaše riječi niste napisali. Baterije na bakterije, alge, mokraću i sl., ako ste na to mislili, kako ste napisali “bio baterija” može dati dovoljno snage da žarulja zasvijetli. Ali da pokrene automobil koji treba nekoliko kW snage, “bio” baterija bi trebala biti veličine Teslinog tornja. Dokaze da je Tesla srušio toranj ili da je toranj proradio nema. Tesla je genije to znamo. Ali neke teorije zavjere, blue beam, Teslina zraka smrti je sprdačina.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here