PočetnaElektrična vozilaOtkriveni detalji BMW-a i4 EV: baterija od 80 kWh, 530 KS, doseg...

Otkriveni detalji BMW-a i4 EV: baterija od 80 kWh, 530 KS, doseg 560 km


BMW-ova nova električna limuzina i4 EV mogla bi preteći Teslu u performansama, uz široku ponudu različite snage i dosega novih BMW-ovih limuzina.

Pa krenimo redom. BMW i4 početno će se pokretati baterijom od 80 kilovata, proizvodeći oko 390 kilovata ili otprilike 530 konjskih snaga. Za ubrzanje od 0 do 100km/h trebat će oko 4 sekunde, a imat će i elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 190 km/h.

I4 će koristiti nove BMW-ove, takozvane “Generation 5” baterije, koje su znatno manje i lakše od Generation 3 i 4 paketa koji se koriste u trenutnim BMW električnim vozilima. Njihova manja veličina, znatno olakšava pakiranje ćelija u podnožje vozila i omogućava lakše skaliranje potrebne snage.

BMW i4

Naglasimo još da ove nove baterije “Generacije 5” su i jače, što znači da mogu bolje podnijeti situacije brzog punjenja. BMW kaže da bi na brzim punjačima od 150 kW, i4 trebao biti u stanju postići 80% napunjenost za oko 35 minuta. Za usporedbu, BMW spominje da i4 može dodati doseg od oko 62 kilometra za oko 6 minuta punjenja, dok je trenutnom i3 hatchbacku potrebno oko 17 minuta za to isto. Procjenjuje se da je ukupan doseg vožnje približno 560 km.

Naravno, to je samo početak. Dok je BMW potvrdio i4 s 530 KS, i dosegom od 560 km, Roadshow je saznao da će biti dostupne i dodatne snage motora kao i dosega vozila.

I4 će se proizvoditi po modularnoj arhitekturi koja će se dijeliti s drugim električnim vozilima. Zbog toga se nova električna pogonska jedinica, koja spaja motor, prijenos i elektroniku u jedno kućište, može montirati na prednju ili stražnju osovinu, ili čak na obje,  kako bi osigurala pogon na prednjim, stražnjim ili na sva četiri kotača, ovisno o tipu vozila.

BMW kaže kako krutost konstrukcije baterije i integracija modula u podnu površinu vozila pomažu i u brojnim drugim važnim područjima. Ova konstrukcija velike čvrstoće čini vozilo sigurnijim u slučaju sudara, a nisko težište poboljšava dinamiku vožnje. U slučaju BMW-a i4, baterijski modul težit će oko 600 kg, a bit će upakirani što niže u podnožje vozila, izravno između prednje i stražnje osovine.

I4 je samo jedno od nekoliko potpuno električnih vozila koja će koristiti BMW-ove Generation 5 tehnologije. Prvi proizvodni automobil koji će koristiti ove baterije bit će iX3 SUV, koji stiže sljedeće godine. Nakon toga vidjet ćemo produkcijsku verziju koncepta iNext, a slijedi i4.

Piše: A.M.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular