Automobilska industrija mijenja se gotovo iz korijena jer sve što je do prije koju godinu još bio temelj poslovanja mnogih automobilskih kompanija – sada se mijenja. Elektrika postaje osnovni pogonski sustav automobila i činjenica je da se od toga ne može više pobjeći. Mnoge velike automobilske kompanije već su prije nekoliko godina napravile veliki zaokret ka električnim automobilima – mada oni još uvijek čine samo dio poslovanja.

No, ima i onih kompanija koje su se odlučile na puno drastičnije poteze – gdje u potpunosti odbacuju motore na fosilna goriva i okreću se električnim motorima u narednih 5 ili 10 godina. Jedan od najnovijih primjera velikog zaokreta ka elektrifikaciji automobila je i luksuzan brend Maserati.

Rimac radi fantastičan posao po pitanju luksuznih sportskih automobila u Hrvatskoj jer ima jedan od najbržih električnih automobila na svijetu. No, Rimac je s još nekoliko entuzijastičnih kompanija pokazao kako elektrika može biti sjajno pogonsko “gorivo” za sportske automobile – pa sada na tržištu imamo sve više sportskih brendova koji su okrenuti elektrici. Iz popularnog brenda luksuznih automobila Maserati ovih su dana stigle vijesti kako se ovaj brend u potpunosti okreće elektrifikaciji vozila do 2025. godine.

To praktično znači da će Maserati u potpunosti odbaciti vozila na klasični pogon, a u svoje će automobile ugraditi električne motore. Naglasili su kako uz novu seriju potpuno eklektičnih automobila planiraju predstaviti i hibridna vozila. Čelni ljudi Maseratija, koji je inače dio Fiat-Chrysler grupe, najavili su kako će svi automobili biti elektrificirani, uključujući i popularne primjerke poput Gran Turismo i Gran Cabrio. Maseratijev prvi potpuno električni automobil trebao biti Gran Turismo čije je predstavljanje planirano u sljedećoj godini.

Elektrifikacija luksuznih automobila nimalo nas ne treba začuditi jer su takve poteze nedavno napravili i popularni Porsche (električni Taycan), ali i primjerice Bentley – kao i mnogi drugi proizvođači. Generalna ideja tržišta luksuznih automobila je nakon 2025. godine prijeći na električne i hibridne automobile, dok bi nakon 2030. godine potpuni fokus tržišta bio na električnim vozilima. Hoće li se tom logikom voditi sve veliki proizvođači tek ćemo vidjeti, no masovna elektrifikacija automobila sve više se zahuktava.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here