Iako je promet bio jedna od važnih karika normalnog funkcioniranja života tijekom ove korona krize, činjenica jest da je upravo tržište vozila doživjelo najveći udar. Naime, kao što je to bilo i očekivano – prodaja automobila u vrijeme korona krize u potpunosti se srozala jer ljudi nisu sigurni što ih točno čeka u budućnosti. No, zanimljivo je vidjeti kako jedan sektor tržišta i dalje neumoljivo raste – bez obzira na probleme s koronavirusom.

Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) nedavno je objavilo najnoviji izvještaj vezan uz prodaju vozila u Europi. Važno je naglasiti kako je izvještaj vezan za prvi kvartal ove godine (dakle od početka siječnja do kraja ožujka) i kako Hrvatska nije dio tog izvještaja. No, unatoč tome – ovaj izvještaj pokazuje jasno kretanje prodaje automobila u Europi u proteklom razdoblju.

Prodaja automobila u prvom kvartalu ove godine pala je za ogromnih 30 posto, što je posljedica krize koja se pojavila uslijed koronavirusa. No, važno je znati kako se pravi učinak te krize tek očekuje u novome izvještaju koji će obuhvaćati period od početka travnja do kraja lipnja.

Unatoč tome što je prodaja automobila u Europi drastično pala, prodaja električnih automobila ide fantastično. Najpopularnija vrsta električnih automobila na području Europe i dalje su hibridi koji kombiniraju vožnju na električni pogon (pune se za vrijeme vožnje), s vožnjom na fosilna goriva. Takvih je vozila u prvome kvartalu ove godine prodano oko 232.000, što je porast od čak 45 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Gledamo li ukupne brojke, udio takvih automobila u ukupnoj prodaji iznosi 9.4 posto, dok je prije samo godinu dana taj udio bio dvostruko manji.

Sve veću popularnost imaju i vozila koja se mogu puniti električnom energijom, odnosno stopostotni električni automobili. Vozila koja se mogu puniti, a istovremeno nude hibridnu vožnju porasla su za ogromnih 161 posto – što je veliki skok u odnosu na prošle brojke. Manji skok, ali itekako vrijedan doživjeli su i sto posto električni punjivi automobili koji su ostvarili porast prodaje od 68 posto u prvom kvartalu ove godine. Dakle, iz tih podataka lako se može iščitati kako se Europa u velikoj mjeri okreće električnoj energiji – kao glavnom pogonu automobila budućnosti.

Piše: M.Ž.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here