BMW je detaljno pregledao digitalne sustave koji se pokreću u njihovim luksuznim vozilima, uključujući novu mapu za motor i navigacijski sustav, obnovljeni digitalni asistent, „digitalni ključ“ (prvi put prikazan na Appleovoj godišnjoj konferenciji za programere prošlog tjedna) i bežični Android Auto. No, najzanimljivije što je BMW o promjenama podijelio jest da tvrtka radi sve na kako bi ubacila mikrotransakcije u automobil.

Automobili su sve puniji računala i softvera nego ikad prije, što je omogućilo proizvođačima automobila da dodaju nove značajke ili ukrcaju probleme uz rješavanje istih nadogradnjom softvera u hodu. Ovo je također predstavilo ovim proizvođačima nov način zarade. Uzmite Teslu, koja je preteča toga, a trenutno prodaju pristup raznim značajkama nakon kupnje samog automobila. Koristili su čak i otpremu automobila s akumulatorima kojima je softver ograničavao doseg, a vlasnici su mogli dodatno kupiti softver koji otključava puni kapacitet.

BMW to sada želi podići na daleko specifičniju razinu. Njemački proizvođač automobila je najavio u srijedu da će svi automobili opremljeni s najnovijim softverom „Operating System 7“ uskoro dobiti ažuriranje koje kompaniji omogućava pristup određenim vrstama funkcija u automobilu, poput pristupa grijanim sjedalima, pomoć u vožnji, automatska svjetla ili prilagodljivi tempomat.

BMW mikrotransakcije

Prema BMW-u bi to funkcioniralo na nekoliko različitih načina. Najpravednije je da vlasnik može u određenom trenutku platiti za pristup određenim značajkama koje prethodno nisu kupili zajedno s automobilom. Međutim, to bi moglo raditi i na drugi način. Više ne osjećate potrebu za grijanim sjedalima? Jednostavno isključite značajku. BMW nije previše raspravljao o cijenama ili uvjetima, ali Roadshow izvještava da njemački proizvođač automobila planira omogućiti vlasnicima da se mogu pretplatiti na određene značajke na samo tri mjeseca.

Ovo će vjerojatno više koštati BMW unaprijed kako bi ugradili sve ove značajke u svaki automobil iako bi proizvodni proces mogao proći glatko s manje razlike. Ali BMW bi mogao zaraditi dio tog novca od sekundarnih vlasnika ovih automobila. Ljudi koji ih kupuju na tržištu rabljenih automobila, ili kao što je vjerojatnije da će ih BMW iznajmljivati na tri godine, što znači da će moći konfigurirati automobil po svojoj želji na način koji nije bio moguć sa starijim vozilima.

Kako će se ovo sve odvijati ovisit će puno o tome koliko BMW naplaćuje za pristup tim raznim značajkama. Povijest tvrtke ovdje nije nužno ohrabrujuća jer su naplaćivali pristup Apple CarPlay-u (prvo kao opcija od 300 USD, a zatim kao naknada u iznos od 80 USD godišnje). No, BMW nije sam kada je u pitanju pokušaj kupovine automobila automatskim izvorom prihoda. Tesla to radi već godinama, nudeći značajke kao što su „Autopilot“ i „Premium paket povezivanja“ za kupnju nakon što vlasnik preuzme svoj automobil. Tesla je također pomogao ilustrirati kako predstavlja prodaju softverskih usluga u automobilu jer su neki vlasnici koji su kupili svoje automobile rekli da su im onemogućene značajke za koje su rekli da su uključene u cijenu.

Ova ideja se neće samo zaustaviti na Tesli i BMW-u, s obzirom na to kako automobili postaju sve povezaniji i imaju sve više elektroničkih komponenti. Čak je i Ford nedavno govorio o tome kako će njihov novi F-150 u 2021. godini imati ažuriranja u hodu koja pokrivaju automobil od branika do branika, što bi teoretski moglo kompaniji omogućiti da naplati pristup određenim značajkama.

Tehnološki divovi poput Applea su posljednjih godina stvorili ogromne nove izvore ponavljajućih prihoda oslanjajući se na prodaju softverskih usluga, pa ne čudi da autoindustrija, koja se svakim danom ponaša više poput softverske industrije, pokušava pronaći način da se ubaci.

Piše: A. M.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here