Još se uvijek vode debate o električnim automobilima koji će sunčanu energiju pretvarati u električnu. Neki tvrde da je to budućnost mobilnosti, dok drugi kažu da su male vjerojatnosti da bi to moglo zaživjeti.

Bilo kako bilo, kritičari ne zaustavljaju velike proizvođače automobila u razvoju novih tehnologija. Postoje neke ideje u kojima bi isplata uspjeha bila toliko ogromna da se vrijedi okušati.

1.) Squad Mobility

Squad Mobility je nedavno pustio u proizvodnju mini-automobil sa solarnim napajanjem. Usmjeren je na mobilnost u gradu, osnovni model automobila može postići maksimalnu brzinu do 45 km/h, prevozi dvije osobe i podaje se za 5.750 eura (6335 USD). Ovisno o potražnji i željama kupaca, dostupna je i verzija koja može postići maksimalnu brzinu do 80 km/h.

Squad Mobility

„Naš solarno-električni Squad može preći do 9000 km godišnje u sunčanoj zemlji sa vlastitim solarnim krovom, što ga čini potpuno bez emisije ugljikovog dioksida za većinu korisnika koji voze oko 30 km ili jedan sat dnevno 300 dana u gradu.“, rekao je Robert Hoevers, izvršni direktor Squad Mobility-a u priopćenju za javnost.

Ukoliko je korisniku potreban dodatni domet, može se puniti izravno iz utičnice sa običnim utikačem ili prijenosnim baterijama koje dolaze s automobilom.

Squad Mobility

Automobili su dizajnirani da budu kompaktni i da se lako parkiraju kako bi mogli što više vremena provesti napajajući baterije.

2.) Light Year

Još u lipnju nizozemski startup Light Year je predstavio prototip automobila koji može voziti velike udaljenosti, a napajan je sunčevom energijom.

Light Year

Automobil, nazvan „Lightyear One“, ima krov i haubu napravljenu od solarnih panela ukupne površine oko 5 metara kvadratnih. Solarni paneli su zatvoreni sigurnosnim staklom, „tako jakim da odrasla osoba može (sigurno) hodati po njima“, tvrde iz tvrtke.

Materijali od kojih je automobil sastavljen su jaki, čvrsti ali istovremeno i lagani. To mu omogućuje manju potrošnju električne energije, a samim time i veći domet. Iz tvrtke govore kako automobil ima domet 725 km (WLTP), a potrošnja električne energije je 83 Wh/km (WLTP). Ubrzanje do 100 je za 10 sekundi. Solarne ploče dodaju ekstra 12 km dometa po satu ukoliko se vozi po sunčanom vremenu.

3.) Hyundai

Korejski gigant se također pridružuje. Hyundai se pridružio relativno novoj industriji solarnih automobila sa novom verzijom svog hibridnog automobila Sonata. Kažu da između 30 – 60% baterije mogu napuniti solarni paneli.

solarni automobil

Za razliku od drugih automobilskih kompanija na popisu, Hyundai otvoreno izjavljuje da solarni krov služi kao potpora za hibridni motor koji se nalazi u Sonati. Kako Forbes ističe, Hyundaijev automobil treba stalno parkirati na suncu kako bi dnevno dao samo 2 milje (3.218688 km) ekstra dometa.

4.)Solar Team Eindhoven

Stella Era ili kako iz tvrtke nazivaju: „a sun-seeking vehicle“. Neke biljke su heliotopne, što znači da se kreću prema suncu kako bi dobile potrebnu energiju. Sada vaš automobil može učiniti istu stvar. Jedna od glavnih kritika solarnih automobila je ta što se vozila drže u garažama i nisu idealno mjesto za integriranje solarnih panela.

automobili na solarno napajanje

Stella Era je automobil koji se vozi samostalno, može se programirati tako da vozi i pronalazi optimalno mjesto na suncu kad god ste pri niskoj razini baterije.

Međutim, to nije samo automobil koji je napajan sunčevom energijom. Iz tvrtke kažu kako je Stella Era „postaja za punjenje na kotačima“, moguće je dijeliti električnu energiju sa drugim vozilima. Domet je do 1200 km po WLTP standardima.

 

Sono Motors

5.) Sono Motors

Sono Motors je njemački startup koji nam se predstavio sa svojim električnim vozilom pod nazivom Sion. Sion ima 248 solarnih ćelija integriranih u tijelo vozila, te tvrde da bi to trebalo biti sasvim dovoljno za vožnje na kratke udaljenosti.

Automobil može sa jednim punjenjem preći 255 km, a dnevno preko solarnih panela dodaje ekstra 30 km dometa. Obično je potrebo oko 30 minuta da biste napunili bateriju do 80% na stanici za brzo punjenje.

Napisao: Antonio Milošević

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here