PočetnaElektrična vozila5 razloga zbog kojih prodaja električnih vozila raste

5 razloga zbog kojih prodaja električnih vozila raste


Prodaja električnih vozila raste brže od očekivanog, a jedini problem u ovom trenutku je to što se proizvođači automobila bore da održe korak s rastućom potražnjom za takvim automobilima. Nagli porast prodaje električnih vozila izravan je rezultat informiranja potrošača o električnim vozilima i njihovim prednostima te povećanja broja proizvođača koji nude električna vozila, što potrošačima omogućuje mnogo više izbora. Tesla više nije sinonim za EV (engl. electric vehicles).

Ali postoje i drugi razlozi za stalni porast prodaje električnih vozila i zašto se toliko ljudi konačno odlučuje na promjenu.

1. Cijena goriva je sve veća

Neovisnost o benzinu jedan je od najvećih razloga za kupnju električnog vozila. Ne samo zbog troškova, već jednostavno eliminira potrebu za povremenim zaustavljanjem na benzinskoj postaji.
Mnogi su shvatili da električna vozila mogu jednostavno puniti dok spavaju, u udobnosti vlastitog doma, a zatim nastavite s danom sljedećeg jutra. Naravno, nemaju svi priključke doma niti ih imaju mogućnosti instalirati. Ali oni koji imaju, to koriste. Oni koji nisu te sreće, morat će povremeno otići na mjesta gdje se EV mogu puniti i provesti tamo određeno vrijeme dok se auto ne napuni.

No, ne morati stajati na benzinskoj postaji pravi je luksuz ovih dana. Zašto? Razlog je i više nego očit. Cijene fosilnih derivata su više nego ikad prije u cijelom svijetu, i ne samo to – izuzetno je teško predvidjeti kada će doći do skokova u cijenama goriva, kao i kada će ponovno pasti.

Dodali bismo i da su potrošači sve svjesniji utjecaja na okoliš i da je sve više onih koji razmišljaju dugoročno i ne žele puniti aute benzinom ili dizelom, te žele dati svoj doprinos smanjenju zagađivanja zemlje.

2. Električni auti postaju pristupačniji

Električna vozila polako postaju dostupnija kupcima novih automobila. Nije bilo tako davno kada su električna vozila bila užasno skupa, poput Tesle modela S ili modela X. Sada Tesla nudi Model 3, koji nije “jeftin”, ali je opcija koja otvara tržište električnih vozila puno većem broju ljudi. Oni koji su kupovali BMW-e i Mercedese, polako prelaze na Tesle. Cijena je tu negdje, a uštede u narednim godinama su ogromne! Od servisa, kvarova, punjenja itd.

Naravno, ne mogu si svi ni priuštiti spomenute (njemačke) automobile. Zato sada imate i električnu Hyundai Konu, Nissan Leaf i mnoge druge. Gotovo svi proizvođači automobila imaju u ponudi hibride, a to je korak do toga da će kroz godinu-dvije ponuditi i potpuno električne verzije svojih automobila.

Nažalost, cijene takvih automobila u Americi su nešto niže nego kod nas. Hyundai Kona EV košta oko 34.000 dolara, dok Leaf kreće s cijenom od 27.800 dolara. Za prosječnog Amerikanca, to i nisu skupi automobili.

Kod nas su cijene nešto više, ali i dalje su ti auti dostupni većem broju ljudi u Hrvatskoj. Ponavljamo – vaše financije su osobna stvar i nekome je i Dacia skupa. No, ako pogledate vozni park po Hrvatskoj vidjet ćete skupe benzince i dizelaše svuda oko sebe. Ti ljudi će možda za idući auto kupiti noviju verziju marke automobila kojeg voze, ali ovog puta u električnoj izvedbi.

Kupnja električnog vozila više ne zahtijeva podizanje astronomskog kredita, a potrošači to primjećuju, što potiče prodaju električnih vozila.

3. Državni poticaji

Mnoge države diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, također čine “svoj dio posla” u privlačenja novih kupaca u svijet električnih vozila. Ljudi koji žele kupiti novo električno vozilo mogu se prijaviti za države poticaje koji iznose do 70.000 kuna. To je izvrstan poticaj koji pomaže u smanjenju troškova električnog vozila u usporedbi s tradicionalnim automobilom. Nažalost, u Hrvatskoj je taj “državni budget” premali i često se takvi natječaji svedu na “najbrži prst”. Ali to će se s narednim godinama sigurno promijeniti.

Ova “državna olakšica” (čitaj: državni poticaji za kupovinu električnog automobila) dostupna je već duže vrijeme i pomogla je mnogima da kupe svoj prvi električni automobil. Nažalost, neki nisu bili te sreće i morali su platiti punu cijenu.

Natječaj za ovu godinu je završio, ali ako namjeravate kupiti EV iduće godine, definitivno probajte dobiti poticaje. 70 tisuća kuna nije malo novca.

4. Više proizvođača automobila, više električnih auti na odabir

Obično, kada se razgovor vodi o električnim vozilima, ljudi instinktivno pomisle na Teslu ili Toyotu Prius iz nekog čudnog razloga (op.a. posebno čudnog jer to čak nije ni potpuno električno vozilo).

No, Tesla je bila sinonim za električna vozila zadnjih par godina i prodali su jako mnogo vozila, ali ta ista vozila su van budgeta mnogih potencijalnih kupaca u Hrvatskoj. Ako posjetite Teslinu stranicu, te se prebacite na Hrvatsku državu, vidjet ćete da bazni model Tesle 3 kod nas košta 404.000 kuna (op.a. to je u trenutku pisanja ovog teksta, a cijena često ide prema gore).

S druge strane, trenutno mnogi proizvođači automobila nude električna vozila, a imena su odmah prepoznatljiva. Na primjer, među VW-ovom ponudom električnih vozila jako je popularan električni ID.4. Kao što smo spomenuli su tu još Hyundai, Kia, pa čak i Mini koji već imaju neka sjajna električna vozila na tržištu.

A kad razmislite, tek smo na početku “ere” električnih vozila. Što nas čeka za 5 godina, teško je i zamisliti.

5. Sve veći doseg i sve veći broj punionica

Kad su se električna vozila tek pojavila na tržištu, svi su kritizirali činjenicu da njihov domet nije ni blizu dometa benzinskih vozila. Ali nova generacija električnih vozila ima izuzetno respektabilne domete i automobili se mogu svakodnevno koristiti bez razmišljanja o konstantnom punjenju. Lucid (proizvođač automobila) čak nudi EV s dometom od 900+ kilometara, što je nevjerojatno. S time pobjeđuje bivšeg kralja na tom području, Teslu Model S.

Čak su i cjenovno pristupačnija električna vozila poboljšala svoj domet zahvaljujući poboljšanjima u tehnologiji baterija tijekom godina. Na primjer, sada možete nabaviti Nissan Leaf koji ima domet od oko 300-350 kilometara, što će biti dovoljno za većinu ljudi koji svakodnevno putuju na posao i većinom “uživaju” u gradskoj vožnji. Mogu ga puniti jednom tjedno i to je to. Možda i rjeđe, ovisno koliko kilometara rade dnevno.

Da ne spominjemo činjenicu da “punionice” (stanice za punjenje el. automobile) niču diljem zemlje kao “gljive poslije kiše”. Teslina Supercharger mreža je prednjačila u tome, ali sada imate hrpu firmi koji nude svoje punionice i mjesta gdje možete napuniti svoj električni auto.

 

Piše: Boris Plavljanić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular