Facebook je definitivno najpopularnija web stranica kod većine korisnika što i potvrđuje Alexa rating – Facebook je treća najpopularnija stranica na svijetu, odmah iza Googlea i YouTubea. No, Facebook ima još jedan proizvod koji se zove Workplace i s kojim ćemo se baviti u ovom tekstu.

Facebook društvena mreža nije nikakav misterij i sto puta smo o njoj pisali, pa se nadamo da će vam i Workplace biti jednako zanimljiv. Naravno, kao i što samo ime kaže radi se o proizvodu koji je povezan s radnim mjestom. No, kako točno i gdje se koristi, vidjet ćete u nastavku teksta. Pa krenimo …

 

Workplace

Facebookov Workplace je upravo ono što očekujete da će biti – društvena mreža koja je ograničena na vas i vaše radne kolege, uključujući i vašeg šefa. U samoj srži, Workplace bi trebao biti kolaboracijska i komunikacijska platforma koja bi se trebala natjecati s popularnim alatima kao što su Podio, Jive, Slack, Yammer i slični.

Najveća prednost nad spomenutim alatima je ta što većina ljudi ima Facebook i može odmah početi koristiti Workplace s kojim su upoznati jer koriste Facebook. Naravno, ovaj alat može koristiti bilo koja firma koja želi imati platformu za komunikaciju, no za to će morati platiti. Isto kao što morate platiti i druge platforme. Ovo je business alat, a ne alat za “široke mase”.

Iz perspektive osobe koja će koristiti Facebook, sve što vi morate napraviti je kreirati profil, spojiti se s prijateljima, zapratiti grupe i stranice koje su vam interesantne i to je to. No, tu govorimo o samom Facebooku – društvenoj mreži. Ali slična stvar je i sa Workplaceom.

Ako gledamo iz poslovne perspektive, odnosno iz perspektive kompanije, Workplace je centralno mjesto gdje će zaposlenici moći komunicirati sa svim zaposlenicima u firmi, uključujući šefove i sve nadređene osobe. Plus, tu bi se trebala izbjeći komunikacija emailom, jer je ovo brža i jednostavnija komunikacija u kojoj mogu sudjelovati dvije ili više osoba.

Facebook Workplace

 

Nadalje, kao i na Facebooku, možete kreirati razne evente (od sastanaka do proslava rođendana zaposlenika) samo što će se oni održavati u prostorijama kompanije (op.a. najčešće unutar kompanije, ali nitko vam ne brani da kreirate event koji će se održati na Trgu bana Josipa Jelačića).

Možete i live-streamati i snimati događaje kako bi drugi zaposlenici kasnije mogli pogledati sadržaj koji ste snimili. Super je za interne sastanke na kojima se odlučuje o bitnim stvarima. Sumirano – glavne razlike u odnosu na Facebook su:

1) Koriste se razne boje, ne samo plava
2) Morate platiti za korištenje
3) Nema reklama niti sponzoriranih stranica/članaka

Workplace može mnogo toga ponuditi kompaniji, posebice gdje se puno komunicira interno. Mnoge Hrvatske kompanije koriste Slack, no nema razloga da ne koriste Workplace umjesto istoga. Dobiti će isti efekt, samo što će ljudi biti u poznatoj (Facebook) okolini.

 

Plaćanje

Nećemo se previše zadržati na ovome, no moramo napomenuti da kompanija Workplace mora platiti 3 dolara po zaposleniku, dok god ima manje od 1000 zaposlenika. Ako imate između 1001 i 10000 zaposlenika tada je cijena 2 dolara po zaposleniku koji koristi Workplace.

Za one koji imaju 10001 i više zaposlenika, cijena je 1 dolar po zaposleniku. Mnogo jeftinije od konkurencije moramo priznati. Standardni poslovni Slack account po korisniku iznosi 8 dolara. Da ne spominjemo Podio i slične koji koštaju i preko 9-10 dolara mjesečno po zaposleniku.

Što će zaposlenik dobiti sa Workplaceom?

Kao što smo već rekli, Workplace je točno ono što treba biti. Centralno mjesto gdje svi imaju svoje profile i newsfeed s obavijestima i slično. Tu je i dodatna aplikacija koja se zove Work Chat koja je gotovo identična Facebookovom Messengeru i gdje možete izmjenjivati privatne poruke s drugim zaposlenicima kompanije (svima onima koji su u vašem “Workplaceu”).

Nemate niti ikakav limit na broj slika koje možete uploadati, ista stvar je i s videom i ostalim sadržajem kojeg želite podijeliti. Imate sve benefite kao i na Facebooku, samo morate paziti što pišete jer se ne dopisujete s prijateljima nego sa šefovima i kolegama. Neka pravila ipak moraju postojati.

 

Što će kompanija dobiti sa Workplaceom?

Ono što će kompanija dobiti ovime je već rečeno – centraliziranu platformu na kojoj će se nalaziti sve potrebne informacije. Recimo, super je što kompanija koja radi projekte može otvoriti grupe samo za specifičan projekt, te unutra pozvati ljude koji rade na tim istim projektima. I samo će oni preko dotične grupe dobivati informacije vezane uz projekt.

To je super je će se onda na jednom mjestu nalaziti sve potrebne informacije i svi potrebni dokumenti, a neće im moći pristupiti svi zaposlenici. Isto tako može se napraviti grupa za project managere gdje će se odvijati razgovori vezani uz njihov posao. Slična stvar je i sa financijama/računovodstvom i ostalim sektorima u kompaniji. Glavni feed će i dalje biti dostupan za sve zaposlenike i informacije koje su svima dostupne će se nalaziti tamo.

Pošto koristimo Slack na dnevnoj razini, moramo povući paralele s njime. Ono što je u Slacku kanal, ovdje je grupa. I to je to. Možete naći sve dokumente koji su tamo objavljeni, možete “pinnati” određene objave da budu vidljive odmah na vrhu, možete komunicirati jedan-na-jedan s drugim zaposlenicima i slično.

 

Što nećete dobiti sa Workplaceom?

Workplace je otvoren i fleksibilan, te ovisi o grupi ljudi što će s njime napraviti. Ali ne nudi baš sve alate koje možete naći kod konkurencije, što mu je jedna velika mana. Nažalost, spomenuti Podio, Slack, Yammer … nude dodatne opcije koje su potrebne poslodavcima a to su alati za praćenje vremena, financijski servisi, reporting servisi i slično.

Workplace je odličan za čistu komunikaciju i dijeljenje informacija/datoteka/slika/videa … ali to je u biti to. Osim čiste komunikacije od njega nemate više ništa. Stoga, ako vam treba centralno mjesto za kolaboraciju i komunikaciju, svakako razmislite o Workplaceu. Ako imate potrebe za još nekim dodatnim servisima, pogledajte malo što nudi konkurencija.

 

Piše: B.P.

Komentiraj