Nadogradnja (bilo da je riječ o OTA ili da korisnici sami skidaju nadogradnje) za još uvijek najaktualniji Android OS- Android Nougat 7.0 je odavno dostupan za mnoštvo različitih uređaja. No, kako to običmno biva, niti jedan operativni sustav nije bez greške. Koliko god da se developeri trude otkloniti sve greške iz prethodnih verzija i uz to implementirati neke novine, s novim softverima i novim tehnološkim otkrićima nažalost nastaju i novi problemi.

Slično je i kod još uvijek novog Nougata. Bilo da se radi o ”predefiniranoj” 7.0 verziji ili pak verziji 7.1, niti Android Nougat nije ”cijepljen” od bugova. O kakvim se najčešće greškama i problemima radi s kojima se korisnici susreću te kako iste otkloniti na što bezbolniji način saznajte u nastavku.

 

Instalacija-android-nougat

 

Problem broj 1: problemi vezani uz instalaciju

Imate li i vi probleme pri instalaciji nadogradnje za Android Nougat? Prije nego što uopće počnete sa skidanjem i instaliranjem nadogradnje, ono što prvo trebate učiniti jest pobrinuti se da je vaš uređaj do kraja napunjen i da je naravno spojen na stabilnu Wi-Fi internet vezu. Ako su ova oba uvjeta ispunjena, možete početi sa skidanjem nadogradnje za vaš uređaj.

Sam proces skidanja zna potrajati neko vrijeme. Koliko dugo će proces trajati ovisi o nekim čimbenicima, kao to su brzina Wi-Fi veze i sama veličina nadogradnje. Bilo kako bilo, ovdje je potrebno strpljenje. Nakon što je nadogradnja skinuta i nakon što je datoteka instalirana, uređaj će se trebati i htjeti restartirati.

Imajte na umu to daa će nakon što se uređaj restartirao možda u početku biti spor. Ovdje obično nema nikakvog razloga za brigu. To je normalna pojava. Nakon instalacije nove nadogradnje uređaju će trebati neko vrijeme da se ”aklimatizira” na novu nadogradnju. Isto tako, nakon što je nadogradnja instalirana bilo bi poželjno očistiti sustavnu cache memoriju putem Recovery moda.

Da biste to napravili, resetirajte vaš uređaj i bootajte ga u Recovery modu na način da držite tipku za uključivanje, tipku za pojačavanje zvuka i Home tipku (sve tri tipke je potrebno držati pritisnute odjednom da bi se uređaj uspješno pokrenuo u Recovery modu). Nakon što ste uspjeli i jeste li uopće uspjeli vaš uređaj staviti u Recovery mod vidjeti ćete ako budete mogli vidjeti logo proizvođača koji će se pojaviti nakon čega ćete vidjeti meni za oporavak.

 

Android Nougat problemi

 

Na tom meniju možete raditi raznorazne stvari koristeći tipku za pojačavanje. Klikom na tu tipku odaberite Wipe cache partition nakon čega pritisnite tipku za uključivanje da biste pokrenuli postupak čišćenja cache memorije. Nakon toga restartirajte vaš uređaj i pokušajte opet sa instalacijom. Ako se problem i dalje pojavljuje, ono što biste možda trebali učiniti jest napraviti reset na tvorničke postavke. Samo prije nego što to učinite ne zaboravite napraviti kopiju svega onoga što vam je važno sa vašeg uređaja.

 

Problem broj 2: vijek trajanja baterije se drastično smanjio

Ponekad se problem sa naglim smanjivanjem vijeka trajanja baterije može javiti nakon što ste svoj uređaj nedavno nadogradili na najnoviju verziju OS-a. Ako se i na vašem uređaju vijek trajanja baterije smanjio nedugo nakon što ste svoj uređaj nadogradili, možda je problem baš u nadogradnji.

Bilo kako bilo- niste jedinstven slučaj. Određen broj korisnika se isto tako susreo s ovim problemom. Takav problem se ne bi trebao nikako događati i to najviše iz razloga što bi nadogradnja trebala na najbolji mogući način optimizirati potrošnju baterije pojedinog uređaja, a ne učiniti to da se ona još više i brže prazni. No, ne brinite- i za ovaj problem postoji rješenje.

Nakon što ste nadogradili vaš uređaj, idite u Google Trgovinu i nakon toga nadogradite sve aplikacije koje se nalaze na vašem uređaju. Na taj način one će biti kompatibilnije sa novom verzijom operativnog sustava koji se nalazi na vašem uređaju (ovo rješenje se može primjenjivati ako ste se sa sličnim problemom susreli i nakon instalacije nadogradnje za starije verzije Androida).

 

Android Nougat tips

 

Nakon što je nadogradnja gotova, očistite cache memoriju tih aplikacija i isto tako očistite sustavnu cache memoriju (kako očistiti sustavnu cache memoriju ste mogli pročitati u prethodnom koraku). Ovakvo čišćenje bi trebalo otkloniti sve probleme koji su vezani uz abnormalnu potrošnju baterije uređaja koji se javljaju nakon instalacije Nougat nadogradnje.

Koji je najbrži način za čišćenje cache memorije svih aplikacija na Android uređaju? Idite pod Settings – Storage and USB – Cached data – Clear cached data – OK. Ako problem i dalje postoji (ne bi trebao, ali za svaki slučaj), obavite reset uređaja na tvorničke postavke.

 

Problem broj 3: problemi vezani uz povezivost 

Ako vam se događa to da nakon što ste instalirali najnoviju verziju Android Nougat nadogradnje Wi-Fi konekcija na vašem uređaju biva sve lošija i sporija, to je vjerojatno znak da su problemi nastali i da su uzrokovani nadogradnjom. Ono što možete učiniti da biste te probleme otklonili jest isključivanje Wi-Fi, restart uređaja i ponovno uključivanje Wi-Fi-ja.

 

Android Nougat Network reset settings

 

Ako to ne pomogne, napravite to da vaš uređaj ”zaboravi” na Wi-Fi vezu, nakon čega se ponovno spojite na nju i upišite sve podatke koji su potrebni da bi se Wi-Fi konekcija mogla ostvariti. Ako niti to ne pomogne resetirajte mrežne postavke. To ćete učiniti tako što ćete otići pod Settings – Backup and reset – Network reset settings.

 

Problem broj 4: problemi sa Bluetooth povezivošću

Problemi sa Bluetooth povezivošću znaju biti nezgodni i ponekad je vrlo teško odrediti što ih može uzrokovati i što ih je uzrokovalo. Prva stvar koju je dobro napraviti ako se bilo kakav problem vezan uz Bluetooth povezivost javi jest isključiti ga i ponovno ga uključiti.

Ako to ne otkloni problem, ”zaboravite” Bluetooth vezu i pokušajte se opet spojiti ispočetka. Ako niti to ne pomogne, bootajte uređaj u Safe modu. To bi vam trebalo pomoći da otkrijete što je točno problem i zbog čega Bluetooth problem nastaje.

 

Problem broj 5: slučajno restartanje uređaja

Slučajni reboot uređaja koji u sebi imaju Android Nougat nažalost nije rijetka stvar. Neki uređaji, kao na primjer Nexus 5X su posebno skloni problemima slučajnog resetiranja uređaja. I dok je kod nekih problem u hardveru, kod drugih je to softverski problem.

U većini slučajeva ako vidite da vam se uređaj sam od sebe restartira, vi ga restartirajte. Ako to ne pomogne obrišite cache memoriju aplikacija koje su instalirane na vaš uređaj.

 

Problem broj 6: problemi sa GPS-om

Određen broj korisnika Nougat uređaja su se žalili na određene probleme vezane uz GPS. Problemi se najčešće mogu riješiti isključivanjem i ponovnim uključivanjem GPS-a, restartiranjem uređaja, re-kalibriranjem GPS-a, brisanjem cache memorije Google Maps ili bilo koje druge slične aplikacije koju već koristite.

 

Galaxy-S7-crni ekran- android nougat

 

Problem broj 7: crni zaslon

Neki Nougat korisnici, najviše korisnici Samsung Galaxy S7 uređaja su se počeli žaliti na crne zaslone svojih uređaja. Ova greška je isto tako bila prisutna i na Marshmallowu. Ako vidite da je zaslon vašeg uređaja crn, prva stvar koju možete učiniti jest gašenje uređaja putem tipke za gašenje.

Druga stvar jest rebootanje u Recovery modu. Kako doći do Recovery moda smo već opisali kod objašnjavanja rješenja za prvi problem, a nakon što ste ušli u Recovery mod odaberite Reboot system što bi trebalo riješiti problem sa crnim zaslonom.

 

Problem broj 8: problemi sa zvukom

Ako naiđete na bilo kakav problem sa zvukom, prva stvar koju trebate napraviti jest restartiranje uređaja i provjeravanje jesu li zvučnici čisti i prohodni. Ako je problem vezan uz neku aplikaciju, probajte nadograditi tu aplikaciju ili ju obrisati.

S kakvim Android Nougat problemima ste se vi susretali? Jesmo li nešto izostavili? Svoja mišljenja slobodno podijelite s nama u komentarima ispod!

Piše: I.H.

Komentiraj