PočetnaOstaloIntervjuTerrakom novo ime na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu

Terrakom novo ime na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu


Kako bi na naki način razbila monotoniju i trenutni duopol koji vlada na tržištu telekomunikacijskih usluga, u posljednje vrijeme se relativno nepoznata tvrtka Terrakom pojavila kao novi konkurent na ovom dinamičnom tržištu. Posebno su nam zapeli za oko svojom akcijom u kojoj usluge nude bez potpisavanja zloglasnogh ugovora na dvije godine, te obzirom na činjenicu kako su u mogućnosti ponuditi internetsku vezu visoke brzina zahvaljujući vlastitoj optičkoj infrastrukturi. Ima li mjesta za još jednog igrača na tržištu na kojem glavnu riječ vode dva telekom giganta? O tome i što zapravo Terrakom već sada nudi svojim korisnicima, te kakvi su im planovi za budućnost porazgovarali smo sa Igorom Tatarevićem predsjednikom uprave Terrakoma.

Predsjednik uprave Terrakoma Igor Tatarević
Predsjednik uprave Terrakoma Igor Tatarević

Predstavite nam ukratko Terrakom
Terrakom je nastao kao pravni sljednik Voljatel telekomunikacija, jednog od prvih alternativnih operatora u Hrvatskoj, a koji je bio orijentiran prvenstveno na veleprodajne usluge. Promjenom fokusa na rezidencijalne korisnike, te akvizicijom dvaju manjih kablovskih operatora, odnosno dvaju kablovskih televizija (Kerman i Antena JD) nastao je današnji Terrakom – pružatelj klasičnih triple-play usluga (internet, televizija, telefonija), a od 2013. i hosting i CLOUD hosting usluga čime je dodatno zaokružena ponuda IT usluga koje možemo ponuditi rezidencijalnim i poslovnim korisnicima.

Trenutno na hrvatskom tržištu telekomunikacijskih usluga vlada svojevrstan duopol u kojem glavnu riječ vode HT i Vipnet sa svojim satelitima. Gdje u cijeloj toj priči vidite Terrakom i po čemu je on poseban?
Telekom tržište je dinamično, promjenjivo te iznimno konkurentno i kompetitivno.
Borimo se sa svakim operatorom na tržištu, posebno ako govorimo o području grada Zagreba na kojem nudimo vlastitu optičku infrastrukturu, a podrazumijeva se da nam je u ostatku Hrvatske na neki način teže ponuditi uslugu koja je dovoljno konkurentna.
Kako mi vidimo Terrakom? Terrakom je mali, agilni operator koji budžetom i veličinom ne može odgovoriti velikim igračima na tržištu, ali korisnicima možemo ponuditi iznimno povoljnu uslugu i podršku koje je više prijateljska.
Transparentni smo i trudimo se korisnicima jasno iskomunicirati one prednosti koje ostvaruju kroz našu uslugu. Nema sitnih slova. Naravno, imajući u vidu da ne raspolažemo marketinškim budžetima jačih igrača, korisnici nas još nisu dovoljno upoznali i logično je da nam zbog toga u počecima manje vjeruju i nisu skloni tek tako prijeći s jednog operatora na Terrakom.
No, upravo iz tog razloga smo i ponudili akciju bez ugovorne obveze jer smo korisnicima htjeli omogućiti jednostavan način da nas upoznaju, isprobaju što nudimo i onda sami procijene jesmo li dovoljno dobri i gdje su oni sami profitirali.
Zadovoljni smo povratnom informacijom korisnika, u pravilu im se usluga sviđa, prvenstveno zbog povoljnosti, a ujedno i dobre kvalitete. Uz sve, u bilo kojem trenutku se naravno mogu prebaciti na našu uslugu uz ugovornu obvezu i ostvariti još neke dodatne pogodnosti poput popusta na mjesečni račun, smartphonea ili tableta po povoljnim cijenama.
Poanta je da mi vjerujemo u kvalitetu naše usluge koja je cjenovno jako dobro pozicionirana i tu mislimo da je naša prilika. Korisnici nas prepoznaju i ostaju s nama.

Koliko je po vama važan razvoj vlastite infrastrukture i posebno optičke povezivosti za budućnost vaše ponude i pozicije na tržištu?
U ovom trenutku, strateški fokus tvrtke je na rezidencijalnim korisnicima, odnosno povećanju broja korisnika na vlastitoj optičkoj infrastrukturi na kojoj možemo ponuditi najkvalitetniju uslugu.
Terrakom hibridna optičko-koaksijalna mreža proteže se na približno 200 kilometara na područjima grada Zagreba (Sesvete uključene), Kutine i Vidovca, te putem nje ostvarujemo dostupnost u približno 25 000 domova i u budućnosti planiramo iskoristiti što je moguće veći potencijal te optičke mreže.
U posljednjih godinu dana intenzivno smo radili na unaprjeđenju korisničkog iskustva na vlastitoj optici pa smo tako našu mrežu unaprijedili DOCSIS 3.0 standardom što nam je omogućilo stabilizaciju baze i povećanje broja korisnika.
Na optici nudimo stabilnu i kvalitetnu uslugu te internet brzine koje sežu do 100 Mbps.
Nacionalna razina, na kojoj usluge nudimo putem ADSL-a, trenutno nije strateški fokus prilikom kreiranja poslovnih planova, ponajviše iz razloga što je još uvijek na snazi vrlo nepovoljan način obračuna brzine interneta od strane Hrvatskog telekoma, što vodi pitanju o isplativosti jer tu su i još neki dodatni troškovi koje HT uvjetuje nama kao veleprodajnom partneru. Ne očekujemo velike pomake po ovom pitanju u skorije vrijeme i stoga smo u potpunosti okrenuti planovima širenja vlastite infrastrukture i povećanja broja korisnika na našoj optici. U svakoj prigodi analiziramo isplativost uloženih sredstava jer treba uzeti u obzir da je dovođenje optike na novu lokaciju – kapitalna investicija

Igor tatarević terrakom vidi kao malog i aglinog operatera koji korisnicima može ponuditi povoljne usluge
Igor Tatarević Terrakom vidi kao malog i agilnog operatera koji korisnicima može ponuditi povoljne usluge

Recite nam nešto više o vlastitom DATACENTRU, te što Terrakom nudi korisnicima po pitanju web hostinga i cloud servera?
S obzirom da poslovni korisnici uvijek traže nešto više i cijene fleksibilnost, prilagodljivost te mogućnost najma različitih usluga kroz pakete, unatrag dvije godine u ponudu za poslovnu klijentelu uveli smo i uslugu datacentra koji se nalazi u Radničkoj ulici u Zagrebu. Kroz cloud koji nudimo na IBM Flex i CISCO tehnologiji pružamo usluge cloud web i cloud VPS hostinga omogućavajući klijentima zakup virtualnih resursa što kod njih znači značajnu optimizaciju sredstava i postojećih resursa jer klijent sada, primjerice, na našem cloudu može virtualizirati svojih 5, 7 ili 10 servera.
Prednosti ovakve usluge za klijenta su ogromne. Poslovanje se u potpunosti optimizira te im je omogućeno da, sukladno svojim trenutnim potrebama, mijenjaju uvjete ugovora, odnosno količinu zakupljenih resursa jer je skaliranje jedna od osnovnih prednosti virtualnih servera u odnosu na fizičke koji u ovakvim slučajevima zahtijevaju dodatne financijske izdatke. Uz usluge hostinga, Terrakom svojim poslovnim korisnicima nudi i još nekoliko drugih usluga.

Sigurnost informacija je jedna od poprilično važnih i često spominjanih tema u današnjem IT svijetu. Što Terrakom po tom pitanju može ponuditi svojim klijentima?
Često, kada se radi o velikim poslovnim korisnicima, Terrakom nije primarni operator. Što se pak ostalih korisnika tiče njima često pružamo sve usluge i činimo to uz najviši mogući stupanj sigurnosti.
Velikim društvima smo često neka vrsta backupa, u slučaju da primarnom operatoru u jednom trenutku ne radi Internet ili im pak iznajmljujemo neke dodatne resurse u našem datacentru.
Mi iznajmljujemo resurse, servere, odnosno prostor u datacentru. Naravno da osnovne stvari koje se tiču sigurnosti pristupa internetu klijentima osiguravamo, a u eventualnim kriznim situacijama prilagođavamo se potrebama korisnika i pokušavamo im pomoći na koji god način možemo.

Koji su poslovni ciljevi Terrakoma za iduću godinu?
Kako smo već više puta imali priliku naglasiti okrenuti smo povećanju broja korisnika na postojećoj vlastitoj infrastrukturi, kao i širenju same infrastrukture. Posebno smo orijentirani na gušće naseljena područja, a tamo gdje postoji visoka razina interesa ili velik broj korisnika, nastojimo pokriti što više zgrada ili drugih objekata, odnosno što je moguće veći prostor. Još uvijek smo mali, radimo na tome da nas korisnici upoznaju i imamo velikih planova za 2016. godinu. Marketinški potencijali nam nisu niti blizu onih koje troše veliki operatori i zato kampanje želimo graditi pametno, strateški i preciznije.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular