Stručnjaci ne vole umjetnu inteligenciju, zaključujemo u gotovo svakom članku koji se bavi „radnicima budućnosti“. Novu potvrdu svojih razmišljanja dobili su proteklog tjedna, kada je minibus bez vozača skrivio prometnu nesreću u Las Vegasu. Nakon prva dva sata vožnje na cesti.

Robotizirani autobus ideja je osiguravajuće firme American Automobile Association i dviju međunarodnih kompanija, a trebala je prevoziti putnike u radijusu od 800 metara. Međutim, već prvog dana na poslu pokazao se sve, samo ne sigurnim. U srijedu, 8. studenog, maleni autobus je na području Las Vegasa skrivio prometnu nesreću nakon dva sata u prometu, sudarivši se s dostavnim kamionom.

Plavi bus nije izdržao niti jedan cijeli dan

„Minibus je odradio svoj posao i zakočio na vrijeme. Problem je u tome što istu stvar nije napravio i kamion,“ brzo je ispriku pronašao glasnogovornik Las Vegasa Jace Radke. Ne bi li autobus trebao predviđati i prilagođavati se novonastalim situacijama da izbjegne nesreće, pitanje je na koje još nemamo odgovor.

Nitko od putnika nije nastradao, ali materijalna šteta na autobusu ipak je osjetna. „Čitav smisao vozila je testiranje u pravom prometu, vidjeti što se zbiva pri susretu s pravim krećućim vozilima i potom podesiti brojne netočne varijable,“ dodao je Radke. Ponovno, ako postoje netočne varijable, kako autobus uopće može dobiti dozvolu za javni promet?

Ironično, na prednjem staklu stoji natpis “Look ma, no driver”

Mnogo je još nejasnoća u ovom prijevoznom sustavu, poput zajamčene sigurnosti putnika, koje ostaju neodgovorene. Nije teško ustvrditi tko je u pravu u novom slučaju kraha umjetne inteligencije, jer zagovaratelji zakonom ograničenih robota poput Elona Muska, nisu iznenađeni. Koliko je pogrešaka potrebno da shvatimo kako umjetna inteligencija svijet neće promijeniti preko noći?

Video vijest o nesreći pogledajte ovdje:

 

Piše: D.S.

 

1 komentar

Komentiraj