Kina se pridružila Francuskoj i Britaniji u najavama o planu za okončanje prodaje benzinskih i dizelskih automobila. Prema medijskoj kući CNBC jedan od službenika kineske vlade, objavio je da ministarstvo industrije u zemlji, priprema raspored za završetak proizvodnje i prodaje automobila na tradicionalna goriva i promicanje razvoja električne tehnologije u automobilskoj industriji. U međuvremenu Peking povećava pritisak na sadašnje proizvođače automobila, kako bi ubrzao razvoj električnih automobila.

Kina je najveće svjetsko auto tržište po broju prodanih vozila, što daje dodatan kredibilitet i utjecaj na bilo kakve promjene politike u globalnoj industriji. Zamjenik ministra industrije Xin Guobin izjavio je na forumu o automobilskoj industriji u subotu da je njegov ministar započeo “istraživanje o formuliranju vremenskog roka za zaustavljanje proizvodnje i prodaje tradicionalnih vozila na klasična goriva”, navodi se u priopćenju Xinhua News Agency i People’s Daily dnevnika.

Kina je već prošle godine preskočila Sjedinjene Države, kao najveće tržište električnih automobila. Prodaja električnih automobila i hibrida benzinsko-električnih vozila porasla je za 50 posto u odnosu na 2015. na prodanih 336.000 vozila, odnosno 40 posto globalne potražnje. Prodaja za isti period u SAD-u je iznosila “samo” 159.620 vozila.

 

byd-china-auto-car-company

 

Stoga ne čudi inicijativa Pekinga da planiraju “podići nove tehnologije na električnim vozilima na potpuno novu stratešku razinu”.

Peking trenutno investira velike novce u razvoju električnih automobila i ulaže milijarde dolara u poticaje za istraživanje novih tehnologija koje bi pospješile učinkovitost električnih automobila i napravili ih što dostupnijim za široke mase. Iako država trenutno djeluje sa velikim poticajima, želja im je da se ovaj financijski teret ipak prebaci na proizvođače automobila.

Peking je također naložio kineskim tvrtkama u državnom vlasništvu da ubrzaju postavljanje stanica za punjenje električnih automobila, radi povećanja privlačnosti električnih vozila.

Kineski proizvođač automobila BYD Auto, kao podružnica tvrtke za proizvodnju baterija BYD Ltd., najveći je proizvođač električnih vozila po broju prodanih jedinica. Prodaje hibridne limuzine i SUV vozila u Kini, a pored toga,  prodaje električne taksije i autobuse u Sjedinjenim Američkim Državama, Europi i Latinskoj Americi.

Volvo Cars, u vlasništvu kineske tvrtke Geely Holding Group, ove je godine objavio planove za pokretanje električnih automobila u Kini za globalnu prodaju od 2019. godine. General Motors Co, Volkswagen AG i Nissan Motor Co. kao i mnogi drugi proizvođači, najavili su pokretanje zajedničkih pothvata s kineskim partnerima za razvoj i proizvodnju električnih vozila u Kini.

Piše: D.Ž.

Komentiraj