VR je The Next Big Thing! Stoga smo se odlučili tehnnologijama vezanim uz virtualnu stvarnost posvetiti jednu zasebnu, stalnu rubriku. Odmah na početku donosimo ekskluzivan prikaz odijela Perception Neuron koje omogućava sasvim novu dimenziju interakcije u virtualnoj stvarnosti
Piše: Milan Gostimir
.
Virtualna stvarnost (virtual reality ili skraćeno VR) je The Next Big Thing! Krajem ove i početkom sljedeće godina očekuje nas pravi consumer boom i predstvaljanje najnovijih sustava odnosno HMD-ova (Head Mounted Display) za virtualnu stvarnost koji će konačno postati dostupni svima koji žele isprobati ovu inovativnu tehnologiju. Kako je PC Chip oduvijek bio prvi i išao u korak sa najnovijom tehnologijom odlučili smo virtualnoj stvarnosti posvetiti jednu zasebnu, stalnu rubriku. Od sada sve najnovije i najzanimljivije vezano uz VR možete pročitati u PC Chipu.
 .
Ovu smo rubriku pokrenuli u suradnji sa jednim od najvećih VR entuzijasta u Hrvatskoj Milanom Gostimirom koji je ujedno i vlasnik prvog VR studia.
 .
I premda će prvi tržišno dostupni VR sustavi prvenstveno biti orijenitirani na zabavne sadržaje, tehnologija virtualne stvarnosti ima ogroman potencijal koji će se već u bližoj budućnosti moći iskoristiti u zdravstvu, u edukativne svrhe, prilikom istraživanja, kod sportske analize. Mogućnosti su doista beskonačne.
Već u prvom izdanju VR rubrike možete pročitati ekskluzivan prikaz VR odijela Perception Neuron koji donosi jednu sasvim novu dimenziju interakcije u vritualnoj stvarnosti.
.
vp2.
Perception Neuron
 .
Osim nadolazećih HMD-a (Head Mounted Display) za virtualnu stvarnost, već postoje i projekti koji će doživljaj i interaktivnost u virtualnoj stvarnosti podići na još višu razinu. Jedan od njih je i odijelo koje služi za interakciju u virtualnoj stvarnosti pod imenom Perception Neuron.
 .
Odijelo je razvila kineska tvrtka Noitom s ciljem kako bi razvila novi sustav za detekciju pokreta ili motion capture. Njihova kampanja na Kickstarteru skupila je više od 570,000 dolara što im je osiguralo dovoljna financijska sredstva za njegov razvoj.
 .
Osnovne karakteristike
.
Sustav Perception Neuron se sastoji od malih i laganih individualnih senzora – Neurona, kojih ovisno o konfiguraciji može biti do 32. Njihovim povezivanjem moguće je pratiti pokret prstiju, ruku, nogu, glave u bilo kojoj kombinaciji ili ih povezati sve odjednom i tako imati detekciju pokreta za cijelo tijelo. Neuroni su povezani žicama, ali je cijeli sustav bežično spojen s računalom što omogućuje slobodu kretanja. Osim za upravljanje u virtualnoj stvarnosti, odijelo se može koristiti u svrhu grafičke animacije, istraživanja kinematike tijela, sportskoj analizi, u filmskoj industriji i u druge svrhe. Noitom je odijelo razvio s ciljem kako bi širokom spektru korisnika po relativno pristupačnoj cijeni omogućio tehnologiju koja je do sad bila dostupna jedino timovima s vrlo visokim finacijskim sredstvima. Detekcija pokreta vrši se u stvarnom vremenu s visokom preciznošću.
.
Elementi sustava
 .
Osnovni elementi odijela Perception Neuron su Neuroni i Hub (središnja jedinica).
Kao što smo rekli maksimalni broj povezanih Neurona je 32, od toga 31 se spaja u posebna kućišta koja se remenima omataju oko željenog dijela tijela, a jedan Neuron se spaja na bilo kakav korisnikov alat i predstavlja npr. Lightsaber u Star Wars simulaciji. Svaki Neuron u sustavu prati pokret pomoću četiri senzora: senzora za inerciju, žiroskopa, akcelerometra i magnetometra. Oni se nalaze u kućištu dimenzija 12.5 mm x 13.1 mm x 4.3 mm koje teži jedva više od jednog grama. Pokreti koje oni detektiraju se potom vjerno prenose u virtualni svijet i omogućuju korisniku dotad nezamisliv doživljaj.
 .
Neuroni su vodičima povezani sa središnjom jedinicom dimenzija 59 mm x 41 mm x 23 mm služi za razmjenjivanje podataka s računalom putem USB kabela ili WiFi-ja, a postoji i opcija snimanja pokreta na microSD karticu. U slučaju bežične komunikacije s računalom, potrebno ju je priključiti na USB vanjsku bateriju.
 .
Ovisno o broju priključenih Neurona raste i složenost detekcije pokreta, pa je maksimalni FPS za do 18 Neurona 120, a za 19 – 32 Neurona iznosi maksimalno 60 FPS-a.
 .
Korištenje odijela
 .
Nakon spajanja željenih Neurona i povezivanja s računalom, korisnik treba pokrenuti aplikaciju AXIS Neuron kako bi se obavila kalibracija senzora. Kalibracija se vrši iznimno brzo i lako zauzimanjem određenih poza poput čučnja ili stajanja s raširenim rukama, a cijeli proces traje do 15 sekundi. Perception Neuron kompatibilan je s brojnim tehnologijama: Maya, 3DSMax, Unigine, C/C++, Oculus, Unity, Unreal Engine i dr.
.
Sustav Perception Neurona podržava Mac i Windows uređaje. Cijena paketa s 32 Neurona je 1499 dolara, a onog s 18 Neurona 999 dolara. Razlika nije samo u broju senzora, već se u skupljem paketu dobiju i remeni za stavljanje Neurona na prste kao i rukavice na kojima se ti senzori s prstiju povezuju.
.
Samsung Gear VR
 .
Samsung je u rujnu najavio treću generaciju HMD-a (Head Mounted Display) svog uređaja za virtualnu stvarnost Gear VR. On će ovog puta biti kompatibilan s više Samsungovih pametnih telefona Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge Plus i Note 5. Također, najavljeno je i smanjenje cijene u odnosu na prethodnike, preporučena cijena je 99 dolara (primjerice cijena prethodnog modela pri izlasku je bila 199 USD). Uređaj će biti 22% lakši od prethodnika, samim time lakši i udobniji, a touchpad još precizniji. Samsung će izlazak tempirati za 27. studenog, u vrijeme poznatog “Black Friday-a”, nesumnjivo ciljajući na veliku prodaju u predbožićno vrijeme.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here