PočetnaOstaloTechKorištenje virtualne stvarnosti u praktične svrhe

Korištenje virtualne stvarnosti u praktične svrhe


Piše: Filip Živković Legame studio

Narednih mjeseci očekuje nas pravi boom headseta za virtualnu stvarnost, pogotovo radi konačnog izlaska na tržište onih medijski najeksponiranijih – Oculusovog Rifta i HTC-ovog Vivea. Dok čekamo taj trenutak, analiziramo kako se i u kojim područjima ljudskog djelovanja virtualna stvarnost može koristiti u praktične svrhe, konkretno pričamo o turizmu, edukaciji, mentalnoj terapiji, arhitekturi i 3D modeliranju.

Virtualni turizam

Budućnost nam donosi novi oblik turizma, 3DVT (3D virtual tourism). Osim pregledavanja već snimljenih panoramskih video materijala snimanih u 360×180 stupnjeva s najatraktivnijih turističkih lokacija, očekuju se i virtualne šetnje u stvarnom vremenu. Za pogled s Eiffelovog tornja ili Kipa slobode više se neće morati putovati u Francusku ili SAD već će biti dovoljno samo staviti VR headset i izabrati željenu destinaciju. Takav oblik korištenja virtualne stvarnosti bit će posebno koristan u prodaji/kupnji nekretnina jer će doći do značajne uštede vremena za razgledavanje pojedinih lokacija.
Tijekom ovogodišnje Noći Muzeja, u organizaciji Legame Studia i partnera, posjetitelji su u zagrebačkom Oktogonu mogli po prvi puta iskusiti virtualnu stvarnost, te pomoću uređaja Samsung Gear VR, virtualno pregledati dio postave desetak zagrebačkih muzeja, što im je pomoglo pri odabiru koji će od njih posjetiti.
Premda cijela ideja virtualnog turizma s korisničke strane izgleda vrlo zanimljivo, s one poslovne se još vodi debata hoće li korištenje virtualne stvarnosti pomoći turizmu na način da korisnik destinaciju koju je vidio u VR-u poželi vidjeti i u stvarnom svijetu, ili će mu odmoći zbog osjećaja korisnika da posjet u stvarnom životu ne vrijedi razlike u cijeni i kompliciranosti samog putovanja.

virtualne setnje

Edukacija

Osim online predavanja koje bi prelaskom u VR mogla biti obogaćena dodatnim mogućnostima poput 3D modela ljudskog tijela ili motora s unutarnjim izgaranjem, edukacija u VR-u će najviše od koristi biti prilikom obučavanja ljudi koji u svojem radu moraju biti iznimno precizni, primjerice u medicini. Tako su primjerice već odrađene operacije u kojima je vrhunski kirurg za vrijeme zahvata na glavi nosio kameru, a snimka tog zahvata se na VR headsetu prikazuje studentima koji sad iz prvog lica vide kako točno taj zahvat izgleda kad ga izvodi stručnjak. Napredniji oblik VR-a će naravno biti virtualna operacija u kojoj će student moći unutar simulacije izvoditi praksu.

Mentalna terapija

Liječenje anksioznosti i fobija će dobiti novu dimenziju korištenjem VR aplikacija pri čemu će se pacijenti na siguran način suočiti sa svojim problemima u virtualnom svijetu, prije nego što su stavljeni u, za njih, nelagodnu situaciju u onom stvarnom. Dosadašnja istraživanja su pokazala visok postotak uspješnosti izazivanja nelagode kod pacijenata, tj. prilikom simulacije se javlja ista reakcija kao da su se našli stvarnoj situaciji. Liječnici i terapeuti naglašavaju kako je ipak potrebna mogućnost da se simulacija prilagođava prema svakom pojedinačnom pacijentu. Posebno je zanimljivo korištenje kod ljudi oboljelih od PTSP-a, gdje se kombiniranje virtualnog okruženja s rekonstrukcijom traumatičnih događaja u kontroliranom okruženju i savjetovanje, te terapija sa specijalistom koristi za ubrzavanje procesa oporavka.

Arhitektura i 3D modeliranje

Izrada fizičkog modela pri dizajniranju prototipa zgrada troši mnogo resursa, pa se 3D modeli u VR-u nameću kao jeftinije rješenje pri čemu još k tome arhitekti mogu virtualno prošetati svojim projektom što im daje dodatni uvid pri dizajniranju iduće verzije.
Samo oblikovanje 3D modela će prijeći na posve novu razinu korištenjem VR headseta. Dizajneri će u stvarnom vremenu pomoću posebnih kontrolera moći kreirati 3D modele i odmah vidjeti rezultat svojih poteza. Postat će nešto poput virtualnih kipara, posebno u kombinaciji sa sustavima koji omogućuju hodanje virtualnim prostorom, kao što je primjerice HTC-ov Vive.

Oculus Rift i HTC Vive- cijene i dostupnost

Nakon silnog iščekivanja konačno su poznate službene informacija o cijenama i dostupnosti dovršenih, komercijalnih verzija dvaju najzanimljivijih headseta za virtualnu stvarnost- Oculusovog Rifta i HTC-ovog Vivea.
Rift će službeno koštati 599 američkih dolara/eura i već su krenule prednarudžbe, a prve isporuke očekuju se tijekom ožujka. Zanimljivo je kako će svaki primjerak Rifta dolaziti sa 4 mjeseca besplatne pretplate na Unity pro, dobro poznati engine za izradu igara.
HTC je na nedavno održanom Svjetskom Mobilnom Kongresu u Barceloni objavio kako će finalna verzija Vivea koštati 799 dolara/eura. Pritom valja naglasiti kako ćete sa Viveom u paketu dobiti dva bežična kontolera sa podrškom za haptic feedback, kao i dva senzora za detekciju prostora. HTC je također najavio podršku za Vive Phone Sevices što vam u osnovi omogućava zvanje i primanje poziva, te korištenje tekstualnih poruka bez da morate skinuti headset. Vive bi službeno trebao svoje prve vlasnike dobiti tijekom mjeseca travnja.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular