Mnogi analitičari tijekom cijele godine vrlo vješto prate rezultate koje ostvaruju pojedine tvrtke, pa ne temelju toga daju hvale vrijedne savjete investitorima ili malim kompanijama koje pokušavaju gurati naprijed na tržištu. Uglavnom se te analize svode na kvartale, pa često uspoređujemo kako je koja kompanija poslovala u kojem kvartalu.

Što se tiče kraja prošle godine, odnosno zadnjeg kvartala u 2016.-oj, on nam je ponudio vrlo zanimljive rezultate. Budući da za vrijeme Božićnih blagdana naglo skoči potrošnja, jasno je da to diže poslovno vrijednost kompanijama koje prodaju određenu robu.

facebook prihodi
Prihodi Facebooka u posljednjih nekoliko godina su u stalnom rastu

 

No, unatoč rastu Apple-a i Amazona, kompanija koja je ostvarila najveći rastu u zadnjem kvartalu jest Facebook. Facebook je u odnosu na isti kvartal pretprošle godine zabilježio rast od 50.8 posto, dok je primjerice drugoplasirani Amazon rastao ‘samo’ 22.4 posto.

Iza Amazona, odmah je Alphabet (Google) koji ima rast od 22.2 posto, a pozitivno je iznenadio i PayPal koji je imao rast od 16.6 posto. Slabi rast imali su Twitter sa 0.9 posto, Microsoft sa 1.2 posto, te Apple koji je narastao 3.3 posto.

broj facebook korisnika
Broj facebook korisnika konstantno raste

 

Kada pogledamo prošlu godinu u globalu, Facebook juri nedostižno naprijed. Naime, u posljednjih je 5 godina Facebook ostvario rast od 400 posto, što je fascinantno. Kao što smo već spomenuli, drugi su daleko iz njega i nikako ne mogu uhvatiti takav dobar ‘vjetar u leđa’.

No, kako su sve nekada dominantne kompanije sada počele stagnirati, jasno je da će se to dogoditi i Facebooku. Iako je vjerojatno još neko vrijeme zacementiran na prvoj poziciji po rastu velikih tehnoloških kompanija, jasno je da će za koju godinu uslijediti standardna stagnacija i smanjenje rasta.

 

 

Piše: D.Ž.

Komentiraj