PočetnaOstaloPoslovne vijestiApple dominira ljestvicom najvrjednijih kompanija

Apple dominira ljestvicom najvrjednijih kompanija


Kako je informatika i tehnologija bitna gospodarstvena grana već godinama smo svjesni, a na to nam redovito ukazuju i statistike koje iz godine u godinu daju sve već tržišnu moć najvećim informatičkim kompanijama. Kraj godine je jako blizu i već je vrijeme da se počnu sažimati rezultati koji su ostvareni kroz godinu. No, sve te analize i rezultate treba uzimati s rezervom jer upravo je za tehnološke kompanije zadnji kvartal godine najplodnije razdoblje kada se ostvaruju zavidni rezultati prodaje. Dokazao je to Apple prošle godine kada je uspio prestići po broju prodaje pametnih telefona Samsung koji je do tada bio lider na tom tržištu.

Činjenica jest kako Apple-u u zadnjih nekoliko godina ide i više nego sjajno. Ova kompanija uspjela je oko sebe okupiti vjerne kupce koji su spremni danima čekati u redu kako bi se dokopali najnovijeg uređaja. Takva lojalnost mora uroditi plodom, a kada uzmemo u obzir i činjenicu da Apple-ovi uređaji imaju dosta visoku cijenu, slobodno zaključimo kako je profit ove tvrtke vrlo velik. Da ne bi sve ostalo samo na riječima, dokazuju to i statistički podaci koje je iznio Interbrand. Ova kompanija radi analize poslovanja tvrtki i uspoređuje rezultate, a svake nam godine prezentira kako tko stoji na ljestvici najprofitnijih kompanija. Treću godinu u nizu na prvom mjestu te popularne ljestvice nalazi se upravo Apple, koji trenutno vrijedi više od 170 milijardi američkih dolara. Ovu zavidnu poziciju Apple usjeva održavati već tri godine, što je iznimno teško slažu se analitičari. No, Apple ne samo da drži poziciju već gradi i dodatnu prednost pred konkurentima, pa je tako prema analizama Apple ove godine ostvario značajan rast od čak 43 posto.

Ova ljestvica skrojena je od mnoštva tehnoloških kompanija koje zapravo čine i njezin vrh, što samo dokazuje koliku moć danas ima tehnologija. Drugo mjesto na ljestvici zauzeo je popularni Google čija se vrijednost penje na 120 milijardi dolara. Iza njega nalazi se jedan netehnološki brend, pogađate radi se o CocaColi koja broji (tek) 78 milijardi dolara vrijednosti. Četvrto mjesto pripada velikom Apple-ovom konkurentu Microsoftu koji vrijedi 67 milijardi, dok je na petoj poziciji IBM čija je vrijednost prema rezultatima poslovanja zaokružena na 65 milijardi američkih dolara.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular