Gaming ili igranje igara na mobitelima je imalo vrlo turbulentnu povijest. Samo se trebamo sjetiti uređaja kao što su Nokia N-Gage, Acerov Predator 6 ili Sony Ericsson Xperia Play uređaja. Svi ovi uređaji nam govore jednu stvar: gaming na mobilnim uređajima nikada u biti nije u cijelosti doživio svoj puni potencijal.

U međuvremenu, na tržište su izašli određeni gaming uređaji koji su pokazali kako je gaming u handheld obliku itekako moguć i da se ovdje ima puno toga za reći. Jedan od najnovijih i najrecentnijih primjera za ovo je Nintendova Switch konzola.

Nedavno su izašle vijesti o tome da bi nadolazeći Razer handset mogao biti Android uređaj i da bi primarna svrha Razera trebala biti zadovoljavanje ”žeđi” kod hardcore gamera. S obzirom na nadolazeći Razer i još poneka tehnološka rješenja, nameće se jedno pitanje: ako pogledamo na prošle neuspjehe u ovome području, jesmo li napokon spremni za pametni telefon koji će u cijelosti biti posvećen hardcore gamingu?

 

RAZER HANDSET

 

Casual vs. Hardcore – u čemu je razlika?

Prva stvar koju bi bilo dobro razjasniti i na taj način otkloniti sve nejasnoće se odnosi na razlikovanje ”casual” od ”hardcore” gamera. Iako bi u prošlosti ovo dvoje bio pokazatelj koliko koji gamer provodi vremena u igranju igara, kao i o vrsti igara koju igra te koliko novca je gamer spreman izdvojiti za pojedinu igru, ove smjernice su u biti netočne. Postoje gameri i to izvjestan broj njih, koji danas žele uložiti svoje vrijeme i novac u neku od igara, ali to jednostavno ne mogu.

Osim toga postoje i oni gameri čija razlika je vrlo lako vidljiva. Ako imate gamera koji je završio neki RPG i koji nakon toga ponovno igra tu igru- satima, danima i tjednima i ako na drugoj strani imate gamera koji tu i tamo odigra Score Hero na svom mobitelu, razlika između ove dvije ”vrste” gamera je više nego očita.

 

 

Mit vezan za grafiku

Tržište za mobilne igre je vrlo značajno: igre koje se nalaze u Google Trgovini nam to vrlo jasno pokazuju. Velika većina današnjih pametnih telefona bez ikakvih problema može pokrenuti veliku većinu naslova koji se mogu pronaći u Google Trgovini. Dosta je teško za pronaći igru koju mobitel koji je stariji od tri ili četiri godine ne bi mogao pokrenuti.

Drugim riječima, ako bi se mobitel koji je orijentiran i osmišljen najviše za gaming mogao iskoristiti na način da upotrijebi sve prednosti igara koje su dostupne u Google Trgovini, taj mobitel ne bi mogao ponuditi puno više od onoga što nam danas nude flagship mobiteli (osim ako takav mobitel ne bude dostupan za poprilično nisku cijenu ili ako je izrađen na način da bude prikladan samo za gaming).

Nadalje, bolja grafika ne jamči da će se neki proizvod svidjeti hardcore gamerima. Ne trebate imati nešto posebno snažan hardver da biste stvorili ono što se danas naziva gamersko ”hardcore” iskustvo. Neki od primjera je recimo usporedba između Dwarf Fortress i UNKILLED.

 

UNKILLED

 

Koja od te dvije igre ima bolju grafiku? Za koju biste mogli reći da će igračima bolje pružiti ”hardcore” iskustvo? Ovo je očit i nov primjer. Ako se vratimo u vrijeme 8-bitne ere i Nintendo Entertainment System konzole (ili kraće- NES-a), onda možete vidjeti da su tada postojale igre koje su nudile puno bolji gameplay i koje su imale puno veći replay value nego što je slučaj kod današnjih igara koje se uglavnom hvale grafikom i specijalnim efektima, dok je razina igrivosti na niskoj razini. Slično se događa i kod konzola te kod igara za računala.

Sve u svemu ono što treba reći jest da je nemoguće postići ”hardcore” gaming iskustvo bez hardcore igara. Ako imate hardcore igru koja ima hardcore gameplay tek tada možemo govoriti o nekakvom hardcore gaming iskustvu. Ne obrnuto.

 

kontroler za mobitel

 

Prilike i mogućnosti koje dolaze sa novim gaming orijentiranim mobilnim uređajima

Ako neki flagship mobitel, zajedno sa Bluetooth slušalicama danas mogu uvelike iskoristiti prednosti onoga što većina igara može ponuditi u smislu audiovizualnih stvari, što je još ono na što bi se pametni telefon koji ima naglasak na gamingu mogao ponuditi? Neke od ideja ćemo navesti ispod:

  • Igre koje će biti samo za mobitele,
  • Optimizacije internet povezivosti koje će osigurati glatko internet i multiplayer igranje,
  • Mogućnosti nadogradnje (nadogradnje grafičkih kartica i procesora, slično kao kod računala),
  • Dodatne tipke (kao što su recimo na Playstation kontroleru L i R tipke),
  • Podrška za miš i kontroler,
  • 4K prikaz slike, surround zvučna podloga

Razer može pokušati implementirati jednu ili više stvari koje sam napisao iznad i to sve staviti u jedan novi, gamerski mobitel i od svih stvari na koje se može skoncentrirati, kontrola je možda jedno od područje u koje treba uložiti najviše truda. Mrežno mogućnosti izgledaju dosta stabilno, no zamjena grafičkih kartica i procesora se čini dosta kompliciranim i teškim za izvesti.

 

gaming kontroler za mobitel

 

Kontrole i kvaliteta njihove implementacije mogu kod većine igara značiti ogromnu razliku

Za razliko od grafike i zvuka, kontrola, odnosno kontrole su jedina prava stvar koja može kreirati pravu barijeru između istinskog i polovičnog gaming iskustva. Bolja kontrola je u biti pravo ”mjesto” u kojemu bi Razer mogao učiniti i postići nešto što bi značajno poboljšalo hardcore gaming iskustvo svim gamerima.

No treba imati na umu da se preciznost kontrola oslanja na samu igru. Precizne kontrole nisu toliko važne u igrama tipa Candy Crush Saga, no ako pogledamo neke druge naslove, kao što je Downfall onda ćemo zaključiti da kontrole znače ”život i smrt” u igranju igara: bolje kontrole mogu uvelike poboljšati sam gameplay, čak i u slučaju da priča i neke druge stvari u igri nisu na očekivanoj razini, dok loše kontrole mogu doslovno ”srozati” i najbolju i najpotencijalniju igru na samo dno (čemu smo mogli nažalost prečesto svjedočiti, pogotovo u proteklih nekoliko godina).

 

Nokia N-Gage

 

Kako će stvari izgledati u skoroj budućnosti? Hoće li nadolazeći Razer popraviti ili ”pokvariti” gaming iskustvo (ako se ono nakon neuspjeha koji su polučeni Nokia N-Gage i sličnim pokusima i može uopće dodatno pokvariti)? Hoćemo li napokon dobiti zasebni, gamerski mobitel koj će u cijelosti biti orijentiran isključivo i samo na gaming?

Nadajmo se da su proizvođači nešto naučili na prošlim greškama. Nadajmo se da ćemo uskoro imati prilike vidjeti prave ”hardcore” gaming pametne telefone koji će gaming iskustvo dovesti do novih, dosad neviđenih razina. Gaming nije rezerviran samo za računala i konzole, zar ne? Odgovor na to pitanje će nam samo vrijeme pokazati.

Piše: I.H.

Komentiraj