Video sadržaj je posljednjih godina počeo dominirati na području društvenih mreža, a kako se čini taj trend dominacije je sve izraženiji. Iako je Facebook najveća društvena mreža, broj sati gledanja video materijala na Facebooku je daleko manji, nego li je on na najpopularnijoj platformi za video sadržaj – YouTubeu.

YouTube na internet tržištu je već godinama, no popularnost ovog servisa nikada nije bila veća. Prema najnovijim statistikama koje je obznanila ekipa iz YouTube-a, u 2016. godini svakog su dana korisnici pregledali u prosjeku milijardu sati video sadržaja.

Teško je uopće zamisliti tu brojku, a kamo li je postaviti u neko realno mjerilo gdje možemo pratiti popularnost i prihode koje ova društvena mreža ostvaruje.

youtube-statistika 2017

 

Prije nekoliko godina YouTube je promijenio svoj način mjerenja dužine gledanja video sadržaja. Prije se popularnost mjerila u broju klikova na sadržaj, a posljednjih je godina to izraženo u broju provedenih minuta, odnosno sati na YouTube-u. Pri tome je potrebno naglasiti kako YouTube ne uzima u obzir preglede koji traju kraće od 10 sekundi.

Najveći konkurent YouTube-u trenutno je televizija. Prema statistikama, broj sati koje korisnici provedu pred televizorom iznosi 1.25 milijardi što i nije tako daleko od YouTube-a. Kada u obzir uzmemo koliko je televizija rasprostranjen i razgranat medij, jasno je da ga ne možemo smatrati izravnim konkurentom YouTube-u.

Što se tiče društvenih mreža, Facebook je prošle godine u prosjeku imao stotinu milijuna sati pregleda, dok Netflix još nije predstavio svoje rezultate (u 2015. godini imali su 116 milijuna sati pregleda).

Zanimljiv podataka koji je još vrijedno istaknuti jest da je 60 posto pregleda video uradaka na YouTubeu ostvareno preko pametnih telefona i tableta. To je još jedan dokaz kako su video materijal i surfanje putem pametnih telefona sve popularniji.

Piše: D.Ž.

Komentiraj