PočetnaInternetDruštvene mrežeSnovi Facebooka i Applea o razmjeni poruka suočeni s globalnim problemom

Snovi Facebooka i Applea o razmjeni poruka suočeni s globalnim problemom


Inženjer iz Apple-a Bhaskar Sarma je u lipnju na WWDC-u objasnio kako će razvojni programeri moći proširiti svoje usluge na iMessage.

Ranije ovog tjedna, Apple je napravio prvi javni korak prema transformiranju poruka u platformu koja bi jednog dana mogla postati profitabilna kao i trgovina aplikacijama. Trenutno dostupna trećoj strani razvojnih programera, poruke na sustavu iOS 10 koji je tek pušten u prodaju, postaju mjesto gdje možete preuzeti naljepnice i GIF-ove, te čak i „aplikacije“ kao što su Kayak, DoorDash i Citymapper, koje se nalaze na sučelju razgovora.

Facebook nema trgovinu aplikacijama u svojoj aplikaciji za razgovor Messenger, ali ga također pretvara u pokretač prihoda, pozivajući poduzeća da razgovaraju sa svojim mušterijama putem chat botova. Brendovi se sada trgaju za Appleove poruke kao i za Facebookov messenger, te obje platforme nastoje rekreirati uspjeh WeChata, široko popularne aplikacije za razgovor u Kini pomoću koje lokalni stanovnici mogu naručiti taksi, namirnice ili kupiti karte za avion – gotovo kao vrata u internetsku mrežu.

Ipak jedan problem s kojim se suočavaju i Facebook i Apple pri uvođenju ovog novog koncepta svojim korisnicima je učestalost neželjene pošte u aplikacijama za razgovor, posebice u zemljama u razvoju.

Više od četvrtine korisnika aplikacija za razgovor te 28% ljudi koji koriste SMS, prime poruku neželjene pošte svaki dan. Trećina tih poruka su prijevare namijenjene da navedu korisnika da klikne link koji će zaraziti njihov uređaj s zlonamjernim softverom.

Najnoviji podaci dolaze iz ankete u kojoj je sudjelovalo 6000 korisnika u devet zemalja, a koju je proveo Mobile Ecosystem Forum (MEF), trgovačko društvo za mobilnu industriju koja uključuje proizvođače uređaja i telekomunikacijske tvrtke.  Prijevare samo putem SMS-a pridonose 680 milijuna dolara godišnjoj svoti od 2 milijarde dolara koju plaćaju telekomunikacijske tvrtke i potrošači, tvrdi forum.

Za korisnike aplikacija za razgovor u Americi i Europi, neželjena pošta je neugodnost, no za zemlje u razvoju poput Brazila, Kine, Južne Afrike i Nigerije, ona je kronični problem. 31% Nijemaca nikad nije primilo poruku s pokušajem prijevare, no u Nigeriji ta stopa pada na samo 6%.

Problem za Facebook i Apple predstavlja činjenica da će se u pokušajima širenja svojih platformi za izmjenu poruka suočiti s nepovjerenjem korisnika u ovim zemljama u razvoju, gdje je neželjena pošta već potkopala povjerenje u ove aplikacije kao sredstvo biznisa.

„Razmjena poruka između poduzeća i korisnika može biti iznimno snažan instrument, pod uvjetom da korisnici i dalje imaju povjerenja u poruke koje primaju“ tvrdi Robert Gertsmann iz švedske cloud tvrke CLX Communications.

Anketa MEF-a je pokazala da iako se putem SMS-a prosječno ostvaruje najviše neželjenih poruka,  njemu (s 35% ispitanika koji to tvrde) korisnici još uvijek najviše vjeruju. Oko 28% ljudi je reklo da najviše vjeruju aplikacijama za razgovor poput WhatsApp-a.

Neželjena pošta mogla bi postati osjetljivo pitanje posebice za Facebook, koji je uveo chatbotove u Messenger ranije ove godine, a već opisani kao puni neželjene pošte tj. SPAM-a.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular