PočetnaInternetDruštvene mrežeFacebook: Koja je razlika između Downvote i Dislike tipki?

Facebook: Koja je razlika između Downvote i Dislike tipki?


Facebook trenutno testira novu ”Downvote” mogućnost. Iako se na prvi pogled može činiti kao da se radi o nečemu sličnome kao što je ”dislike”, ipak nije.

Facebook trenutno testira, isprobava i razmatra koliko je dobra ideja ili koliko nije dobra ideja implementacija nove mogućnosti ili bolje rečeno- tipke. Radi se o ”downvote” mogućnosti koja bi trebala biti dostupna za komentiranje, odnosno tipka koja bi se korisnicima trebala ponuditi kao jedan od mogućih izbora nakon što korisnik odluči reagirati na neku objavu, vijest ili bilo što slično na što naiđe na Facebooku.

Downvote (ili na hrvatski najbliže prevedeno i prilagođeno kao ”neodobri”) nije isto što i tipka koja je trenutno dostupna – dislike. Dislike, kao što znamo, korisnicima omogućuje ”dislajkanje” ili u stvari označavanje nekog sadržaja sa ”ne sviđa mi se”.

Downvote nije čak sličan niti istoimenoj mogućnosti koja postoji recimo na Reddit-u koja ondje omogućuje korisnicima da utječu na vidljivost. Ono čemu bi downvote trebao služiti na Facebooku (pod uvjetom da mogućnost bude implementirana, što bi trebalo biti) jest ovo: svaki puta nakon što bi korisnik neku stvar (članak, objavu ili vijest koju pročita i u vezi koje poželi nešto ”reći”) vidi ili pročita, od mogućnosti koje će mu se ponuditi biti će i downvote.

Odabirom nje svaki sadržaj bi bio označen kao ”neželjen” ili nedovoljno dobar. Ako bi downvote klikova bilo puno ili više od recimo klasičnih ”lajkova”, to bi dovelo do toga da moderatori Facebooka razmotre opciju treba li se spomenuta vijest ili što već, maknuti sa Facebooka.

 

FB dislike

Korisnici već godinama žele tipku za ”dislike”. Čini se da će im želja biti ostvarena – barem djelomično.

Korisnici Facebooka već duži niz godina (s time da Facebook službeno ”postoji” od 2004.) traže nešto što bi im moglo poslužiti kao ”dislike” tipka, odnosno mogućnost kojom bi mogli bolje izraziti da se ne slažu s nekom objavom, viješću ili nečim sličnim što netko može staviti na Facebook.

Čini se da bi uskoro ta želja uskoro (iako barem djelomično) mogla biti ispunjena. Downvote tipka bi trebala biti potpuno suprotna od onoga po čemu je Facebook već godinama poznat – svojoj ”like” tipki, jer kao što smo već rekli, za razliku od ”lajkanja” i označavanja nekog sadržaja sa ”sviđa mi se”, downvote bi korisnicima trebao dati mogućnost da pokažu neslaganje i/ili nezadovoljstvo s onime što objave drugi korisnici (ili portali na primjer koji su skloni objavljivanju svakakvih vijesti).

Facebook je osim klasične oznake ”sviđa mi se” uveo i mogućnosti pokazivanja dodatnih ”emotivnih” reakcija u pogledu da recimo, osim označavanja nekog sadržaja sa ”sviđa mi se” dodamo i srčeka ili različite emotikone. Ipak, Dislike tipka je i dalje bila odsutna, tako da bi se to trebalo promijeniti s novom downvote tipkom.

 

Koja je u stvari razlika između Downvote i Dislike tipki?

Neke internetske stranice, nakon što su čule da Facebook radi na implementaciji Downvote mogućnosti, žele svim silama dokazati da je Downvote u stvari isto što i Dislike. Ipak, to nije tako. Dislike je u stvari ”blaža” verzija od Downvotea. Dok bi Dislike korisniku dao da neki komentar jednostavno označi kao da mu se ne sviđa (što i sama riječ kaže), Downvote je po ovom pitanju dosta stroži.

Svaki puta nakon što bi netko nešto označio sa Downvote, to što bi bilo označeno bi odmah išlo moderatorima Facebooka na razmatranje. Ako bi tih Downvote oznaka bilo ”dovoljno” i ako bi one bile opravdane, taj sadržaj bi se mogao maknuti sa Facebooka.

Što se tiče vijest iz samog Facebooka, stručnjaci pri Facebooku su bili vrlo promptni što se tiče glasina vezanih uz Dislike tipku. „Dislike mogućnost nije opcija. Ono što mi trenutno činimo jest to da isprobavamo to kako bi izgledalo kada bi nam korisnici davali svoje mišljenje o komentarima koji bi bili napisani unutar objava ili vijesti. Zasad se Downvote mogućnost testira između malenog broja korisnika unutar Sjedinjenih Američkih Država“.

Ako mogućnost bude bila dobro prihvaćena i ako stvari budu funkcionirale kako treba, ne sumnjamo kako će uskoro cijela ”Facebook populacija” imati prilike iskušati novu mogućnost koja je na još jedan način svojim korisnicima poboljšati interakciju i izražavanje svog mišljenja.

 

FB Downvote

Na koji bi točno način Downvote tipka mogla funkcionirati?

Prilikom testiranja, nakon što bi korisnik kliknuo na Downvote tipku prilikom interakcije na nečiji komentar, taj komentar bi bio automatski skriven za korisnika koji bi označio taj komentar sa Downvote. Ipak, taj komentar bi i dalje bio vidljiv za ostale korisnike.

Nakon što bi komentar bio ”Downvote”-an, korisnik bi dobio dodatne mogućnosti: mogao bi označeni komentar dodatno označiti i poslati ga moderatorima Facebooka na kontrolu. Komentar bi bio označen jednom od tri moguće oznake komentara: kao ”Offensive, Misleading” ili ”Off Topic” (”Uvredljiv, Pogrešno navođenje” ili ”Izvan teme”).

Kao što možemo vidjeti iz službenog citata, Facebook je jasno dao do znanja kako se Downvote mogućnost trenutno testira među malenim brojem Facebook korisnika unutar Sjedinjenih Država. Ako se ispostavi da je Downvote dobra mogućnost i da ga se može implementirati na Facebook širom svijeta, to bi značilo da bi svaki korisnik bilo koji komentar (pod uvjetom da komentari spadaju pod barem jednu od tri navedene skupine) mogao označiti sa Downvote, čime bi se na još bolji način poboljšala interaktivnost korisnika i Facebook mreže u odnosu jedan na jedan.

 

Što je sa famoznom ”Dislike” mogućnošću? Hoće li ona ikada zaživjeti?

Facebook stalno i cijelo vrijeme testira i isprobava nove mogućnosti. Ipak, bez obzira na testove koji se stalno vrše, to ne znači da će svaka od tih mogućnosti biti i automatski implementirana. Bez obzira na to, Downvote tipka ima itekako smisla jer bi na ovaj način svaki korisnik mogao označiti komentare koji se njemu ne sviđaju i automatski ih poslati na razmatranje moderatorima. Je li Dislike mogućnost ipak ”bolja”? Teško je za reći. Bilo kako bilo, čini se da od nje neće barem još neko vrijeme biti ništa.

Od sada već davne 2004. godine, otkako je Facebook prvi puta ”zaživio” kao društvena mreža pa sve do danas, puno toga se promijenilo. Neke stvari su doživjele cjeloviti ”reboot”, neke samo nadogradnju. Kako god da gledamo na promjene koje je Facebook doživio otkako postoji, ono što možemo svakako reći jest to da je Facebook dosta napredovao. Neke stvari naravno mogu biti puno bolje, za što se i nadamo da će biti, kao što se i nadamo da će nova Downvote tipka donijeti još kvalitetniji način interakcije korisnika s jednim od najvećih interaktivnih mreža na svijetu.

Piše: I.H.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular