Facebook, ali i ostale velike kompanije, posljednjih se mjeseci žestoko bore protiv lažnih vijesti na internetu. Jako je teško razviti sustav koji bi detektirao lažne vijesti, jer radi se o jako kompleksnom zadatku, a i na društvenim se mrežama svakodnevno objavljuju milijarde podataka. Ipak, neki konkretni koraci su poduzeti, a ponajviše iz razloga što društvene mreže žele zaštiti svoje korisnike i očuvati ih na svojim platformama.

Upravo je Facebook bio pod najvećim kritikama prije pola godine, kada su ih mnogi optužili da su širenjem lažnih vijesti pomogli Trumpu da osvoji predsjedničke izbore. Iako nema konkretnih dokaza za takvo što, jasno je da društvene mreže mogu u velikoj mjeri utjecati na mišljenje građana.

Da bi tada obranio svoj obraz, Facebook je krenuo u veliku akciju suzbijanja lažnih vijesti. Nakon što su oformili timove i angažirali vanjske suradnike, sad su krenuli i s konkretnim mjerama protiv stranica koje šire lažne vijesti.

U Facebooku su odlučili kako će ubuduće svima koji šire lažne vijesti uskratiti pravo oglašavanja na Facebooku. Inače, oglašavanje na Facebooku pokazalo se kao sjajan način marketinga i mnogi od tog oglašavanja žive sasvim solidno. No, ukoliko im Facebook zabrani oglašavanje, mogli bi se zapitati je li vrijedilo širiti lažne vijesti.

Ipak, Facebook će prijestupnicima dati i drugu šansu, kako bi se mogli popraviti i riješiti svojih loših navika. Nakon prve zabrane, korisnici će dobiti pravo drugog pokušaja i tada ne smiju napraviti novi prijestup. Ukoliko i tada nastave s objavom lažnih vijesti, očekuje iz zabrana oglašavanja na ovoj društvenoj mreži.

Piše: D.Ž.

Komentiraj